- 1/3 kapitaal wordt door leveranciers renteloos beschikbaar gesteld
- 1/3 kapitaal zelf in te brengen (€ 100.000,-).
bedrijf bestaat bijna 30 jaar
van 2002 tot 2006 teruglopende omzet, 2006 verliesjaar.
ik werk daar vanaf midden 2005 en heb er voor gezorgd dat dit jaar een behoorlijke omzetstijging doorzet en er weer een winstsituatie ontstaat (basis cijfers 1e 6 maanden)
de kosten van het bedrijf kunnen aanzienlijk worden teruggebracht
Probleem :
ik heb zeer weinig zekerheden te bieden voor de eigen investering. Mijn bank ziet hier weinig brood in.
Hiervan is 1/4 nodig als investering in reorganisatie.
De resterende 3/4 is voor financiering lopende zaken (personeel, huur e.d.)
Verwachting per 31-12-2007 is een goede orderportefeuille.
Waar kan ik het beste heen ?
Eventueel voor een belegger is ook het onroerend goed ter overname (meerdere panden op toplocatie).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
niva
niva
Korte samenvatting :
overname bedrijf werkgever
- 1/3 kapitaal wordt door leveranciers betaald
- 1/3 kapitaal wordt door leveranciers renteloos beschikbaar gesteld
- 1/3 kapitaal zelf in te brengen (€ 100.000,-).
bedrijf bestaat bijna 30 jaar
van 2002 tot 2006 teruglopende omzet, 2006 verliesjaar.
ik werk daar vanaf midden 2005 en heb er voor gezorgd dat dit jaar een behoorlijke omzetstijging doorzet en er weer een winstsituatie ontstaat (basis cijfers 1e 6 maanden)
de kosten van het bedrijf kunnen aanzienlijk worden teruggebracht
Probleem :
ik heb zeer weinig zekerheden te bieden voor de eigen investering. Mijn bank ziet hier weinig brood in.
Hiervan is 1/4 nodig als investering in reorganisatie.
De resterende 3/4 is voor financiering lopende zaken (personeel, huur e.d.)
Verwachting per 31-12-2007 is een goede orderportefeuille.
Waar kan ik het beste heen ?
Eventueel voor een belegger is ook het onroerend goed ter overname (meerdere panden op toplocatie).
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12555-hoe-financier-ik-overname/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag