Ga naar inhoud

PimEffting

Super Senior
  • Aantal berichten

    201
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

14

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Heemskerk
  1. Allereerst een compliment dat je erkent dat je zelf niet alle skills hebt om het bedrijf naar een volgende fase te brengen! Naar mijn mening zou je een aantal dingen kunnen overwegen: 1. Coaching & training - hoeveel potentieel heb je zelf nog om deze vaardigheden aan te leren? Wil je dat wel? 2. Makkelijkste oplossing is om iemand aan te nemen die de vaardigheden wel heeft. Is een van de bestaande of toekomstige medewerkers geschikt als "meewerkend voorman"? Of kan hij/zij doorgroeien naar manager? 3. Zoek een compagnon/business partner die complementaire vaardigheden heeft en je langdurig kan helpen met het bouwen van de onderneming.
  2. Er is een speciale regeling voor: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/brochures_en_publicaties/bovag_handreiking_bijtelling_privegebruik_auto_voor_de_autodealers
  3. Wat nodig is, is dat je de waarde kan onderbouwen. In vrije verkoop zal je waarschijnlijk meer krijgen dan via een opkoper. Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld langs je merkdealer rijden en een inruilprijs vragen zonder dat je een nieuwe auto koopt. Waarschijnlijk krijg je dan een relatief laag aanbod. Daarmee heb je de waarde waarvoor je het naar prive kan halen enigszins onderbouwd.
  4. Doe eerst je huiswerk. Kijk via de kamer van koophandel en linkedin wie erachter zitten. Wellicht hebben jullie een gezamenlijke connectie die een introductie kan doen, bijvoorbeeld Verder is geduld belangrijk. Bij veel overnames zitten er jaren tussen het eerste contact en de uiteindelijke deal. Dat geldt met name als de verkoper op dit moment niet actief verkoopt. Veel succes gewenst met dit avontuur!
  5. Toevallig laatst geïnformeerd bij mijn accountant: "De dividendbelasting is voor het boekjaar 2021 26,9%. Binnen een maand nadat de dividenduitkering heeft plaatsgevonden dient er 15% dividendbelasting te worden overgemaakt naar de belastingdienst. In jouw aangifte inkomstenbelasting over het boekjaar 2021 dient de dividenduitkering te worden aangegeven en de resterende 11,9% te worden voldaan."
  6. Je kan dit ook handig vinden op de website van Knab natuurlijk: https://www.knab.nl/zakelijk/acceptatiecriteria (zelf tevreden over Knab voor mijn holding & niet te duur)
  7. Kan je niet 167 Euro als voorziening op de balans verwerken, bijvoorbeeld reservering voor garantieaanspraken of after-service?
  8. Een bancaire financiering zal erg lastig zijn, maar er zijn natuurlijk meerdere vormen van financieren. Je zou kunnen lenen bij vrienden en familie (heeft wel een risico natuurlijk als het niet goed gaat). Verder zou je met crowdfunding wellicht meer kans hebben als je idee sympathiek is.
  9. Even out-of-the-box: Kan je jezelf niet inkopen bij een bestaand autobedrijf? Dat scheelt heel veel uitzoekwerk en beginnersfouten. Vermoedelijk is het een betere investering voor je kapitaal door het vermijden van fouten en risico's.
  10. Hallo Herman, Kan je zelf geen financiering aanbieden op je producten? Jij kent de producten immers het beste en zou in staat moeten zijn om de beste onderhoudskosten te hebben. Er zijn natuurlijk allerlei varianten te bedenken, huurkoop, terugkoopverklaring, etc afhankelijk van de wensen van de klant. Succes met je business!
  11. Er zijn veel manieren om je cashflow te verbeteren. Gaat het écht om cashflow en is je resultaat wel positief? Of is het gewoon krap op je bankrekening en weet je niet precies waarom? Je meldt "denk ik" - in dit geval zou je het moeten kunnen uitrekenen om te voorkomen dat je een verkeerde afslag neemt. Wat ik zelf een interessante methode vind is de "Power of One". Het is een beetje saaie kost, maar inhoudelijk krachtig:
  12. Je kan in 2020 natuurlijk ook een "tweedehandsje" kopen uit 2019. Ik vermoed dat er wel gehamsterd gaat worden ivm de bijtelling. Zolang de auto < 6 maanden OF kilometerstand < 6000 is, mag je nog gewoon MIA toepassen.
  13. In lastige situaties val ik altijd terug op de geformuleerde kernwaarden van onze onderneming. Wat vinden wij belangrijk? Of welke waarden valt niet te onderhandelen? Als voorbeeld: wij hebben respectvol omgaan met mensen als een kernwaarde gedefinieerd. In het geval een klant van ons gaat schelden, bedreigen of seksueel ongewenst gedrag vertoont (dit is letterlijk allemaal gebeurd), is er maar 1 conclusie mogelijk: we zeggen de klant-leverancier relatie op. Bij leveranciers geldt hetzelfde: als zij zich misdragen gaan ze exit. Daarbij is het voor ons niet belangrijk wat het kost in financiële zin, want kernwaarden zijn per definitie niet onderhandelbaar. Alle medewerkers weten dit ook en kunnen het ook gebruiken ter ondersteuning in dagelijkse beslissingen. Als ik jouw verhaal hoor, gaat het verlenen van goede zorg je echt aan het hart en baal je er flink van dat iemand daarmee aan het kloten is (om het even plat te formuleren). Mocht "zorg voorop" echt jouw niet-onderhandelbare kernwaarde zijn dan zou je mogelijke conclusie kunnen zijn dat je gewoon geen zaken meer doet met die persoon. Stel de hoogste directeur binnen die organisatie op de hoogte van jouw beslissing en leg uitgebreid uit waarom je tot die beslissing komt. Daarna ga je door met je leven en probeer je er het beste van te maken :-)
  14. In Europa staan ruim voldoende snelladers zodat het geen enkele beperking meer is om elektrisch op vakantie te gaan. Ben zelf al zonder moeite elektrisch in zowel Noorwegen als Italië geweest bijvoorbeeld. Binnenkort ga ik elektrisch naar Spanje en verwacht absoluut geen problemen onderweg.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.