Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen
Geplaatst:

Jim H

Ik ben twee maanden geleden langs de KVK geweest om mijn eigen (internet)bedrijfje te starten. Door persoonlijke omstandigheden ben ik helaas nog niet verder gekomen dan dat.

 

Nu wil ik dus verder alles gaan regelen. Wat is nou de beste manier om nu alles goed te regelen? Ik wil in ieder geval mijn prive- en zakelijke geldzaken gescheiden houden, dus ik ga deze week een zakelijke rekening openen. Deze week ga ik ook contact opnemen met de belastingdienst in verband met BTW en imkomstenbelasting.

 

Zijn er nou nog meer zaken waar je goed op moet letten als je net een bedrijf gestart bent?

Featured Replies

Geplaatst:

Tonino

Klanten, omzet? ;D

Geplaatst:

Jeroen Bakker

  Op 11-6-2007 om 16:04, Tonino zei:

Klanten, omzet? ;D

 

Flauw, maar LOL ;D

Geplaatst:

chob

Toevallig gisteren zitten lezen in een oude Sprout van dit jaar waarover het ging over HL en de mensen achter de site. Erg leuk stuk om te lezen!!

 

Maar wat er ook geschreven stond was dat de kwaliteit van het forum achteruit gaat, dat blijkt dan weer uit dit soort vragen....en om nog maar te zwijgen van die Belg die vandaag post dat hij een scootershop wil openen en afsluit met "laat maar wat weten"...

Geplaatst:

Jeroen Bakker

  Op 11-6-2007 om 19:39, chob zei:

Maar wat er ook geschreven stond was dat de kwaliteit van het forum achteruit gaat, dat blijkt dan weer uit dit soort vragen....en om nog maar te zwijgen van die Belg die vandaag post dat hij een scootershop wil openen en afsluit met "laat maar wat weten"...

 

Aan jou en mij dus om het niveau op peil te houden :) (er zitten namelijk nog zát interessante ondernemers die de eerste stappen al gezet hebben op, en er zijn nog zát topics die flink wat meer prikkelen, in dit forum!)

Geplaatst:

chob

Daar heb je absoluut gelijk in Jeroen! Maar moest meteen aan het artikel denken toen ik deze post en de toepasselijke reacties ;D daarop las.

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

sikkema

Ik denk dat het er een beetje van af hangt in welke sector je een bedrijf bent gestart, maar wat je in ieder geval al snel nodig hebt is bijvoorbeeld een excelsheet waarin je je administratie meteen kunt zetten.

Ik ben eigenlijk niet zo handig met excel, maar dit lukte nog net. Een sheet met opbrengsten, een met kosten en, als je btw-plichtig bent, uiteraard een waar je goed je btw in kwijt kunt.

 

Verder moest er bij mij al snel een telefoonlijntje extra bij, zodat iedereen in huis ook wist wanneer de zakelijke telefoon ging en wanneer de privételefoon.

 

Verder heb ik wel meteen (omdat ik gedeeltelijk kostwinner ben) een overlijdensrisicoverzekering en een vaste lastenbeschermer afgesloten, om ervoor te zorgen dat er niet meteen rampen gebeuren als er iets vervelends met mij gebeurt. Ik ben zelf financieel planner, dus ik kon zelf vrij gemakkelijk bekijken wat ik moest verzekeren en wat allemaal niet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.