• 0

relatiebeding na faillissement

Het ict bedrijf waar ik werk gaat failliet en gaat geen doorstart maken. In plaats daarvan starten ze een totaal nieuw bedrijf op onder een andere naam.

De contracten van alle werknemers worden ontbonden en we moeten een nieuw contract tekenen.

 

Is in zo'n geval mijn relatiebeding nog rechtsgeldig?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het beding blijft na de ontbinding geldig ten aanzien van de boedel en het relatiebeding maakt derhalve deel uit van de goodwill van de failliete onderneming.

 

Het is afhankelijk van wat er met de boedel gebeurt of het beding nog enige waarde heeft. Veelal zal een curator er geen brood in zien om werknemers aan te spreken op het beding. En dat een R-C toestemming geeft om de naleving van het beding via de rechter af te dwingen kan ik me helemaal niet voorstellen.

Link naar reactie
  • 0

Oke, bedankt voor je reactie.

 

Ik ben namelijk niet van plan om een nieuw contract te tekenen bij dat bedrijf. Wel zijn er een aantal klanten die met mij mee willen als ik voor mijzelf ga beginnen.

 

Wat ik uit jou reacie begrijp is het dus wel mogelijk dat een concurrentiebeding nog rechtsgeldig is en ik dus wel een forse boete kan krijgen mocht ik met deze klanten verder gaan?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Oke, bedankt voor je reactie.

 

Ik ben namelijk niet van plan om een nieuw contract te tekenen bij dat bedrijf. Wel zijn er een aantal klanten die met mij mee willen als ik voor mijzelf ga beginnen.

 

Wat ik uit jou reacie begrijp is het dus wel mogelijk dat een concurrentiebeding nog rechtsgeldig is en ik dus wel een forse boete kan krijgen mocht ik met deze klanten verder gaan?

Yep; maar het is ook mogelijk dat je die klanten nu van de curator overneemt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.