• 0

Welke reiskosten factureren?

Hallo,

 

Ik heb de afgelopen paar maanden voor een ex werkgever een aantal uren werk verricht. Volgens afspraak ga ik die dus nu allemaal factureren. Dat op zich gaat prima alleen tijdens het dienstverband had ik geen recht op reiskosten omdat ik te dichtbij woonde. Hoe zit dat nu eigenlijk? Ik ben toch wel vaak heen en weer gereden naar deze en een andere locatie.

Kan ik dat nu wel of niet meenemen in de factuur?

 

Alvast bedankt.

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Reiskosten voor werkgever tijdens dienstverband tellen niet mee, buiten dienstverband en voor een andere opdrachtgever kun je ze gewoon factureren.

 

Hangt ervan af wat je afspreekt. Ik breng opdrachtgevers nooit reiskosten in rekening. Is net als je tarief een kwestie van vraag en aanbod, en onderhandeling.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Pas op met professionele vriendendiensten.

 

Als jij het gevoel hebt dat je je exwerkgever al gematst hebt met je tarieven, kun je gerust proberen je extra kosten in rekening te brengen. Reiskosten, telefoonkosten, materiaalkosten, lunchkosten... Als-ie het er niet mee eens is, belt hij wel.

 

Maar offreer niet voor een tarief waarbij je achteraf de pee in hebt...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nee ik heb er de pee niet in :)

 

Ik was gewoon een newbie en heb het zo gelaten.

Overigens kan ik erg goed met ze overweg.

Ik heb besloten de reiskosten in mijn eigen woonplaats te laten vervallen maar die naar de andere locatie ( een paar keer 86 km) wel te berekenen.

 

 

Dat zet ik er ook nog wel even netjes bij :)

Link naar reactie
  • 0

En neem in het vervolg deze onderdelen op in je offerte/overeenkomst. Ik zou zelf niet gecharmeerd zijn van een dienstverlener die ineens allerlei bijkomende kosten uit de hoge hoed tovert. Ik heb zelf duidelijk in mijn offertes staan dat reiskosten en reprokosten doorberekend worden. Je zal ze de kost moeten geven, opdrachtgevers die je naar Rotterdam laten rijden voor een oveleg en dan zeggen 'het is te druk in de winkel' of een bedrijf van drie man, wat van alle tekening drie exemplaren wil 'want anders moet ik naar een ander bureau lopen'. Prima, maar je krijgt wel de factuur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.