• 0

Wireless networks - Wat te gebruiken?

Hallo,

 

Voordat ik me ga wagen om deze vraag aan techies te vragen in de andere IT-fora op het internet, wil ik eens zien wat de ondernemers van dit onderwerp afweten en mij wellicht wat tips kunnen geven.

 

Ik wil namelijk na lange tijd af van ons vast netwerk en wil draadloos gaan! Ik weet dat de snelheid hierbij niet erg hoog ligt, maar dat is voor mij niet zo een groot probleem. Ook weet ik dat ik op moeten passen voor de beveiliging van dit netwerk. Kunnen jullie me wat tips geven, want ik zie door de bomen het bos niet meer.... ???

 

Het volgende denk ik te weten (Verbeter me aub als ik het fout heb):

 

Ik weet dat er 802.11b netwerken zijn (WiFi?).

Voordeel: In cafe's, luchthavens, etc worden deze ingevoerd, dus bereik op veel plaatsen. Redelijk goedkoop.

Nadeel: Snelheid is niet erg groot en als er meerdere netwerken in de buurt zijn dan gaat de snelheid drastisch omlaag in het netwerk.

 

802.11a netwerken:

Voordeel: Sneller dan 802.11b (5x?), minder last als er meer netwerken in de buurt zitten.

Nadeel: Duurder?

 

Nu hoorde ik ook iets over 802.11g netwerken? Weet iemand hier iets over?

 

Ik hoorde dat de meeste Wireless netwerk routers een ingebouwde firewall hebben en 64/128 Bit WEP ondersteunen. Als die goed geconfigureerd worden is het netwerk redelijk veilig toch?

 

Weet iemand over welke afstand deze netwerken (in de praktijk, niet in theorie) goed werken? En hoeveel systemen kunnen daar gelijk van gebruik maken?

 

Wat ik eigenlijk wil is een goedkope oplossing die ik in (en om indien mogelijk) huis kan gebruiken voor enkele computers (vooral voor internet) en een oplossing waar ik 5-15 systemen op kantoor op aan kan sluiten. Indien mogelijk een oplossing met dezelfde technologie, zodat ik maar 1 wireless card voor mijn laptop nodig heb.

 

Heeft er iemand hier ervaring mee, suggesties of ideeen hierover?

 

Alvast erg bedankt,

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben begonnen om me hier in te verdiepen en was benieuwd naar de (business) ervaringen van de personen hier. Maar inderdaad lijkt het er op dat niemand hier er gebruik van maakt.

 

Maar ik heb het afgelopen weekend weer heel wat bijgeleerd (zo ingewikkeld is het niet) en ga het binnenkort maar eens installeren.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

ingewikkeld is het idd niet, zelfs niet op het gebeid van security... des te verwonderlijker dat de meeste wlans gewoon open staan :)

 

momenteel vind ik het gemak niet opwegen tegen de kosten. utp kabel is nou eenmaal spotgoedkoop, zeker als je het zelf knipt. ik zou het wel cool vinden om overal in huis rond te kunnen lopen met mn laptop of palmtop, maar ach... kosten en baten zeg maar :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.