• 0

stop’, ‘uit’, ‘block’, ‘off’ of ‘nee’

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het goed werkt wel ja ::)

 

Maar voor al die services heb je je toch ooit ook aangemeld? Ik vind dat je je dan zelf ook wel weer kan afmelden.

En er zijn weinig mensen die zich op meer dan een stuk of 10 van die dingen hebben aangemeld ivm de kosten, dus het is te overzien. Hoewel, er zijn ook een aantal bedrijven of organisaties die gratis smsjes sturen, dus er zullen ook wel genoeg gekken zijn die een hele berg van die smsjes krijgen.

 

Hm als je dan alles uit zet, ontvang je dus ook geen gratis smsjes van je vrienden meer, die via internet verstuurd zijn.

 

Link naar reactie
  • 0
Maar voor al die services heb je je toch ooit ook aangemeld? Ik vind dat je je dan zelf ook wel weer kan afmelden.

 

Bij sommige van deze diensten kan dat niet, of is de mogelijkheid tot afmelden onduidelijk of zeer omslachtig.

 

Stel je wilt de stand weten van een voetbalwedstrijd, of meedoen met een spelletje op televisie, betekent dat dan meteen dat je de week erop weer benaderd wilt worden met SMS'jes met kosten van gemiddeld € 0,75? Dat is wat er nu gebeurt, en waarmee dit soort SMS-diensten de bodem onder het eigen bestaan aan het wegslaan zijn (snel enorm veel geld verdienen voor de markt totaal verziekt is).

 

En er zijn weinig mensen die zich op meer dan een stuk of 10 van die dingen hebben aangemeld ivm de kosten, dus het is te overzien. Hoewel, er zijn ook een aantal bedrijven of organisaties die gratis smsjes sturen, dus er zullen ook wel genoeg gekken zijn die een hele berg van die smsjes krijgen.

Ik snap totaal niet wat je hier bedoelt. Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid ongewilde SMS'jes (zoals bij spamberichten via email), maar om de kosten die daar aan vast zitten (anders dan bij spamemails kosten de SMS-berichten de ontvanger veel geld, en verdienen de verzenders er direct aan).

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat iedere telco dit zal invoeren. Net zoiets als dat je ook 0900 en buitenlandse nummers kunt blocken. Wellicht zou het zelfs beter zijn om dit standaard uit te zetten, en alleen op expliciet verzoek van de klant het ontvangen van die betaalde SMS'en mogelijk te maken.

 

Momenteel zit ik bij O2 en kan er dus gebruik van maken, maar ik denk toch binnenkort weer eens te switchen aangezien mijn abo zon beetje opzegbaar is, en ik liever niet teveel betaal - dwz, weer ga overstappen om de toestelkorting te cashen.

 

Link naar reactie
  • 0

<>

Je kan ook hetzelfde abbo behouden en een bedrag terug krijgen. Ik bel al vier jaar met hetzelfde nr. en heb onlangs voor de tweede keer mijn abbo verlengd (Vodafone). Je krijgt dan gewoon cash op je rekening gestort.

<>

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Maar voor al die services heb je je toch ooit ook aangemeld? Ik vind dat je je dan zelf ook wel weer kan afmelden.

 

Bij sommige van deze diensten kan dat niet, of is de mogelijkheid tot afmelden onduidelijk of zeer omslachtig.

 

Stel je wilt de stand weten van een voetbalwedstrijd, of meedoen met een spelletje op televisie, betekent dat dan meteen dat je de week erop weer benaderd wilt worden met SMS'jes met kosten van gemiddeld € 0,75? Dat is wat er nu gebeurt, en waarmee dit soort SMS-diensten de bodem onder het eigen bestaan aan het wegslaan zijn (snel enorm veel geld verdienen voor de markt totaal verziekt is).

 

En er zijn weinig mensen die zich op meer dan een stuk of 10 van die dingen hebben aangemeld ivm de kosten, dus het is te overzien. Hoewel, er zijn ook een aantal bedrijven of organisaties die gratis smsjes sturen, dus er zullen ook wel genoeg gekken zijn die een hele berg van die smsjes krijgen.

Ik snap totaal niet wat je hier bedoelt. Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid ongewilde SMS'jes (zoals bij spamberichten via email), maar om de kosten die daar aan vast zitten (anders dan bij spamemails kosten de SMS-berichten de ontvanger veel geld, en verdienen de verzenders er direct aan).

 

Oke je hebt wel gelijk, ik had er niet aan gedacht dat afmelden niet altijd (goed)mogelijk is. Komt ook omdat ik er totaal geen last van heb, en ik meld me wel eens af en aan voor smsjes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.