• 0

Kinderboerderij

Een vriendin van mij zit zonder werk omdat ze ivm haar ziekte weinig kan doen. Ze is gek op dieren. Afgelopen weekend zei ze gekscherend tegen mij dat ze wel een kinderboerderij kon beginnen. Dan kon ze alles in haar eigen tempo doen en iemand anders kon dan het zwaardere werk doen.

 

Hoe zit dat eigenlijk als je een kinderboerderij wil beginnen?

 

Je moet dan toch diverse vergunningen hebben (gemeente, milieu, ...). Ook vraag je geen geld voor entree. Het geld om de kinderboerderij moet dan toch van bedrijven of de gemeente komen die je sponsoren? En ook is een kinderboerderij vrijwilligers werk.

 

Die vriendin van mij hoeft er niets mee te verdienen, ze wil alleen wat te doen hebben elke dag. Waar kan ze het beste mee beginnen? Bij de gemeente vragen of er plaats is voor een kinderboerderij?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt mij dat zoiets tot stand komt door goed overleg met de gemeente. Het zal wel een lange termijn planning zijn, want zoiets plaats je in een woonwijk, waar de doelgroep aanwezig is (kinderen).

 

Met een kinderboerderij ben je onwijs afhankelijk van giften en subsidies. Ook kan je het niet in je eentje aan, dus moeten er meer mensen achter je staan.

 

Ik zou inderdaad zoals Kermie zegt eens informeren bij de bestaande kinderboerderijen en de gemeente zelf. Waarom wil ze zelf een boerderij beginnen en niet bij een bestaande gaan helpen?

 

Wel een leuk idee trouwens!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zowieso ook even bij de KVK langsrennen en eens kijken of zij je in contact kunnen stellen met interessante luitjes.

 

Denk verder aan algemene stichtingen die afhankelijk zijn van giften en subsidies en dergelijke. Hoe doen zij dit? Bel Artis op en ga daar eens babbelen (hoe kom je aan de dieren, wat kost onderhoud gemiddeld, etc). Ga op het dak van je huis staan en schreeuw er van af dat je wilt beginnen. :D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ze woont in een dorp, en daar is nog geen kinderboerderij. Ook in de directe dorpen eromheen niet.

Ik zal haar jullie adviezen voorleggen en vragen of ze nog steeds zo geinteresseerd is. Er zitten inderdaad veel haken en ogen aan. Er zijn wel meerdere mensen voor nodig en inderdaad ben je afhankelijk van giften en subsidies. Ook moet het van de gemeente mogen en heeft ze een stuk grond nodig. Ik zal haar in ieder geval naar een bestaande kinderboerderij sturen en naar de gemeente.

Link naar reactie
  • 0

Ga eens kijken of je educatieve dingen kunt doen in de kinderboerderij.

Scholen vinden het leuk om bv biologie in de praktijk te doen met kinderen. en wellicht is hier ook wel een subsidie potje voor te vinden.

 

Wat ook errug leuk is: kinder feestjes organiseren.

ehmm..er is vast meer te verzinnen!

 

Succes!

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Ga eens kijken of je educatieve dingen kunt doen in de kinderboerderij.

Scholen vinden het leuk om bv biologie in de praktijk te doen met kinderen. en wellicht is hier ook wel een subsidie potje voor te vinden.

 

Wat ook errug leuk is: kinder feestjes organiseren.

ehmm..er is vast meer te verzinnen!

 

Hee ja dat is een hele goede, daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Ze is inmiddels langs geweest bij een grote kinderboerderij een aantal dorpen verderop . Die is daar gekomen omdat de gemeente dat wilde. De gemeente financieert dat geheel. Verder komen daar ook vaak schoolkinderen. Ze hebben daar ook een gebouw met een tentoonstelling over dieren.

 

Nu zit het dorp van mijn vriendin ook bij dezelfde gemeente, dus het is onwaarschijnlijk dat die nog een kinderboerderij wil financieren.

Maar ze gaat in ieder geval verder informeren, want ze vind het wel een leuk idee.

Link naar reactie
  • 0

Als je een idee wil krijgen van wat voor leuke educatieve dingen je kan doen in een kinderboerderij, dan moet je eens gaan kijken op de site www.mec.breda.nl Het MEC is het Milieu Educatief Centrum van de gemeente Breda en dat bezit o.a. ook een kinderboerderij. Het geheel wordt betaald door de Gemeente en ze organiseren een heleboel leuke dingen voor kinderen. Ik ben toevallig inwoner van Breda en heb een zoon van 2. We krijgen vaak nieuwsbrieven van het MEC met aankondigingen van nieuwe workshops en actviteiten. Wat bijvoorbeeld heel leuk is, is dat het MEC voor alle kinderen die in het jaar 2000 geboren zijn een bos heeft aangelegd. De ouders konden allemaal een boompje planten voor hun kind. Wij gaan nog regelmatig naar dat bos om de boompje ste bekijken en te zien groeien. De kinderboerderij ligt daarnaast en is ook heel gezellig (bijvoorbeeld ook met een educatieve moestuin) met uitleg over zaaien oogsten en diverse groenten en fruit. Nou ja, kijk zelf maar even op hun site.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 51 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.