• 0

Swift Message als betaalbewijs

Hoi

 

Een (zakelijke) klant in Turkije heeft me een swift message gestuurd met allerlei codes als proof of payment.

 

Ik zou hem graag al de spullen opsturen. Maar ik ben totaal onbekend met dit Swift en zou er graag wat meer van weten. Iemand hier ervaring mee?

 

Groeten

Roland

 

 

Hightech van binnen, schattig van buiten.

 

www.crafty.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is het niets meer dan een instructie om geld over te maken. Ik zelf zou nooit iets opsturen voordat het ook daadwerkelijk op je rekening staat. En een instructie om geld over te maken hoeft nog niet te betekenen dat het ook op je rekening terecht komt. Grote kans van wel natuurlijk, maar neem je zo'n risico?

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Nee ik verstuur niks zonder dat ik zeker weet dat er geld binnen is.

 

Maar het lastige is dat internationale overschrijvingen zolang duren. Als zon swift mij zekerheid van betaling kan geven is dat dus mooi meegenomen. Ik verstuur het liefst zo snel mogelijk.

 

Tegelijkertijd vraagt een fabriek in China mij om een swift bewijs om te bewijzen dat ik betaald heb. Er is dus iets in het internationale betalings verkeer wat ik niet begrijp. Iemand ervaring met deze swift codes. Of andere methodes om sneller zeker te weten dat er betaald is / te laten zien dat je betaald hebt...

 

Groet Roland

Hightech van binnen, schattig van buiten.

 

www.crafty.nl

Link naar reactie
  • 0

Het bedrag staat bijgeschreven :) Veel sneller dan verwacht.

 

Nu zit ik nog wel met het vermoeden dat het andersom veel langer zou duren om geld over te maken.

 

Ik zou ook best een bank willen die een mailtje verzend naar de ontvanger van een overschijving in het buitenland...

 

Groet Roland

Hightech van binnen, schattig van buiten.

 

www.crafty.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien wat laat in deze thread, maar via google kwam ik toevallig op dit forum terecht.

Ik ben actief in de financiële sector, heb onder andere bij een Belgische grootbank de Swift connectie opgezet en beheerd.

Bescheiden mag ik dus wel zeggen dat ik een meer dan degelijke kennis van Swift heb.

 

SWIFT is een onderneming die de o.a de connectie verzorgt tussen banken wereldwijd. Het voorziet een uiterst beveiligd, steeds beschikbaar netwerk voor de communicatie tussen ondernemingen en financiële instellingen.

Daarnaast definieert het standaarden voor de financiële markt.

 

Indien er nog specifieke vragen zijn omtrent deze topics, hoor ik die graag.

 

(Edit door moderator: welkom op het forum LC! Je bericht is erg interessant, op het laatste stukje na wat we hier op het forum als spam bestempelen omdat het reclame voor de eigen bedrijfsactiviteiten is. Dat hebben we liever niet in de topics. Wel kun je in je Profiel een "handtekening" maken waarin je kort kunt vertellen wie je bent en wat je doet. Die handtekening verschijnt vervolgens onder elk bericht wat je plaatst.)

Link naar reactie
  • 0

Een advisering van betaling middels swift bericht (vaak een MT101 bericht) bevat gegevens als een TRN (transactienummer) en SRN (serienummer) en tijdstip van verzending. Met deze gegevens kun je in principe bij je bank terecht om de inkomende betaling na te vragen. In de praktijk staat het geld veelal de volgende dag al op je rekening (behalve bij afdekking van bijvoorbeeld usdollars via een derde bank) en er zijn ook veel banken die de betaling al als "intradag melding" bij Internetbankieren laten "zien". Advies is om dit soort inkomende betalingen altijd bij je bank na te vragen dan wel een dag extra te wachten om te constateren dat de betaling daadwerkelijk is bijgeschreven. Vertrouw niet op kopietjes van swiftberichten, er bestaat altijd een mogelijkheid om berichten te 'bewerken' .

 

[edit: niet relevante verwijzing verwijderd]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.