• 0

herstarten bedrijf in andere woonplaats.

Wij gaan met ons bedrijf verhuizen naar het noorden van het land, ons huidige bedrijf wordt gesloten en wij starten helemaal opnieuw op in het noorden met een nieuwe bedrijfsnaam.

 

Is het nu handig om een nieuw kvk nummer aan te vragen, of je huidige een bedrijfsnaam wijziging en adres wijziging door te geven?

 

Kan je dan weer in aanmerking komen voor starters aftrek omdat je alles opnieuw moet opbouwen in het noorden?

 

Ik verwacht het niet, maar wie weet dat het kan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om startersaftrek te claimen moet je voldoen aan de volgende voorwaarden:

- ondernemer zijn

- voldoen aan het urencriterium

- jonger zijn dan 65 jaar per 1 januari

- in de periode van niet meer dan 5 jaren actief zijn geweest als ondernemer

- in de periode van niet meer dan 5 jaren niet vaker dan 2 maal zelfstandigenaftrek toegepast

 

Met andere woorden denk ik niet dat je hiervoor in aanmerking komt.

 

Je kan de onderneming staken, opheffen en een compleet nieuwe onderneming oprichten. Ook kun je de naam laten wijzigen bij de KvK, een nieuw adres doorgeven en verder gaan in dezelfde onderneming met die nieuwe naam.

 

Succes toegewenst met de verhuizing!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou lekker ingeschreven blijven staan en gewoon verhuizen. Waarom zou je opheffen en opnieuw beginnen als je eigenlijk gewoon doorgaat op een andere locatie? Dat klinkt alleen al niet logisch en ik zie er ook geen voordeel in.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

ben het met djluc eens. gewoon administratief verhuizen en doorgaan. leveranciers doen ook weleens een check by een dun & bradstreet. opnieuw beginnen kan dus resulteren in een lager nivo qua betrouwbaarheid en invloed hebben op je betalingsvoorwaarden ed.

 

suc6 met de verhuizing!

 

@

met een ondernemende groet,

 

edgar neo

 

e: edgarneo@gmail.com

t: +31 (0)84-003 08 63

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.