• 0

Jong en stuurloos

Ik heb nu zo onderhand een klein bedrijfje uit de grond gestampt zonder enige vorm van strategie of marketing.

 

Mn bedrijfje loopt en heb enkele klanten uit oa Rusland, en de EU.

 

Nu alle technische zaken zijn uitgewerkt zou ik me graag willen richtten op de algemene strategie + het uitwerken van een duidelijk business plan. Ik wil gewoon af van dat stuurloze "dingen doen"

 

Ik heb al meerdere keren geprobeerd om een businessplan op te zetten, maar kom er niet helemaal uit (En ja, ik heb al naar voorbeelden gekeken.)

 

Bestaan er misschien mogelijkheden tot "coaching" of iets dergelijks?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat wil je precies bereiken?

 

Ik wil groeien!

Ik heb een aantal klanten, maar zit nog lang niet al mn capaciteiten.

Marketing + klantenwerving is niet mn sterkste kant. Ik heb een duidelijk technische achtergrond en niet direct een zakelijke.

 

in principe kan ik per dag 3 nieuwe internet winkels opzetten (Ideal/creditcards + track en trace etc.) Enige wat je dan wel nodig hebt zijn daadwerkelijk 3 klanten per dag :P

Waar loop je op vast?

 

Momenteel zijn al mn diensten niet direct op elkaar afgestemd.

 

zo bied ik onder andere domein bulk registratie aan maar bijvoorbeeld binnenkort ook VOIP telefonie.

 

Het liefst zou ik alles wat meer op elkaar in laten spelen.

 

Als snel voorbeeld:

Als iemand die interesse heeft in een internet winkel. heeft ook waarschijnlijk hosting nodig, wil die persoon een domein registreren en is een SSL certificaat nodig.

 

In principe zou ik al die diensten kunnen leveren, maar goed, dan moet die persoon eerst natuurlijk langskomen voor die winkel.....

 

Link naar reactie
  • 0

Als je de klant een totaalconcept wilt bieden, is het niet per definitie nodig om alles zelf te doen. Je kunt het ook uitbesteden.

1 van m'n werkmaatschappijen biedt bijvoorbeeld webhosting aan. We krijgen ook regelmatig vragen van klanten om hun website te ontwikkelen. Omdat we de klant willen binden maar zelf geen zin/tijd voor hebben in het ontwikkelen, besteden we dit uit. We pakken er een kleine marge op en de klant is tevreden.

 

Bedenk o.a. de volgende dingen:

- Wat wil ik zelf doen?

- Waar ben ik goed in?

- Welk soort klanten heb ik en waar hebben zij behoefte aan?

- Waarom komen klanten naar mij?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.