Jump to content
hansm
Verberg

inkomen doorsluizen naar Costa Rica - hoe?

vraag

Wie kan me eve helpen. Wij moeten een bedrijf openen in NL (BV)

maar we hebben al een bedrijf lopen. we krijgen veel geld binnen en dat moet doorgesluist worden naar dat andere bedrijf.

dat andere bedrijf is in costa rica?

kan dit zomaar en hoe?

Een accouting zegt dat we een holding moeten hebben met de eigenaar erin, de andere zegt een bv is goed genoeg om geld door te sluisen zonder belasting te betalen.

We krijgen bedragen binnen van visa/mastercard, maar ons bedrijf is in CR? hoe kunnen we dit netjes doen, belastingvrij.

[titel aangepast - mod]

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Als je veel geld binnenkrijgt, dan ben je prima in staat om professioneel advies te betalen. Zoek een goeie accountant met ervaring in dit soort constructies, want op dit forum ga je ook tegengestelde adviezen krijgen.

Oh: en doe een beetje moeite om je vraag duidelijk te formuleren ajb. 8)

Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

• 0
  • Rate this answer

Belangrijkste vraag is natuurlijk waar de ondernemingsactiviteiten plaatsvinden. Als dit Costa Rica is, dan is Costa Rica in principe heffingsbevoegd over de inkomsten. Het geld doorsluizen naar Costa Rica moet dan mogelijk zijn.

Maar als het geld binnenkomt op een Nederlandse bankrekening op naam van een Nederlandse BV is de kans groot dat de Nederlandse belastingdienst een ander standpunt inneemt en Nederland heffingsbevoegd acht. In het ergste geval moet je zowel in Nederland als Costa Rica belasting betalen.

Nu is er wel een Belastingverdrag tussen Nederland en Costa Rica. Dus dat maakt de zaak er gemakkelijker op.

Deze zaak is te ingewikkeld om eventjes af te handelen via Higher Level. Voor een juiste afwikkeling zul je dus toch professioneel advies moeten inwinnen. Ik sluit me wat dit betreft aan bij TwaLevel.

Succes,

Odeon

• 1
  • Rate this answer

Weet je wel waar je aan begint?? En de hoge kosten die dit soort constructies met zich meebrengen, zijn die wel de moeite waard afgezet tegen de inkomsten?

Fatsoenlijke NOB belastingadviseurs beginnen niet aan dit soort zaken.

Ik zou eens gaan kijken op Curacao, men heeft daar een E-zone ingesteld met een winstbelasting van slechts 2%. Een bedrijf dat ik daar ken heet E-cires NV. Kijk maar eens op hun website.

Maar denk eraan, de kost gaat voor de baat uit. En hou er terdege rekening mee dat de Nederlandse fiscus zeeeeeeeeeeeer kritisch hiernaar kijkt.