• 0

inkomen doorsluizen naar Costa Rica - hoe?

Wie kan me eve helpen. Wij moeten een bedrijf openen in NL (BV)

 

maar we hebben al een bedrijf lopen. we krijgen veel geld binnen en dat moet doorgesluist worden naar dat andere bedrijf.

 

dat andere bedrijf is in costa rica?

 

kan dit zomaar en hoe?

 

Een accouting zegt dat we een holding moeten hebben met de eigenaar erin, de andere zegt een bv is goed genoeg om geld door te sluisen zonder belasting te betalen.

 

We krijgen bedragen binnen van visa/mastercard, maar ons bedrijf is in CR? hoe kunnen we dit netjes doen, belastingvrij.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Weet je wel waar je aan begint?? En de hoge kosten die dit soort constructies met zich meebrengen, zijn die wel de moeite waard afgezet tegen de inkomsten?

 

Fatsoenlijke NOB belastingadviseurs beginnen niet aan dit soort zaken.

 

Ik zou eens gaan kijken op Curacao, men heeft daar een E-zone ingesteld met een winstbelasting van slechts 2%. Een bedrijf dat ik daar ken heet E-cires NV. Kijk maar eens op hun website.

Maar denk eraan, de kost gaat voor de baat uit. En hou er terdege rekening mee dat de Nederlandse fiscus zeeeeeeeeeeeer kritisch hiernaar kijkt.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je veel geld binnenkrijgt, dan ben je prima in staat om professioneel advies te betalen. Zoek een goeie accountant met ervaring in dit soort constructies, want op dit forum ga je ook tegengestelde adviezen krijgen.

 

Oh: en doe een beetje moeite om je vraag duidelijk te formuleren ajb. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Belangrijkste vraag is natuurlijk waar de ondernemingsactiviteiten plaatsvinden. Als dit Costa Rica is, dan is Costa Rica in principe heffingsbevoegd over de inkomsten. Het geld doorsluizen naar Costa Rica moet dan mogelijk zijn.

 

Maar als het geld binnenkomt op een Nederlandse bankrekening op naam van een Nederlandse BV is de kans groot dat de Nederlandse belastingdienst een ander standpunt inneemt en Nederland heffingsbevoegd acht. In het ergste geval moet je zowel in Nederland als Costa Rica belasting betalen.

 

Nu is er wel een Belastingverdrag tussen Nederland en Costa Rica. Dus dat maakt de zaak er gemakkelijker op.

 

Deze zaak is te ingewikkeld om eventjes af te handelen via Higher Level. Voor een juiste afwikkeling zul je dus toch professioneel advies moeten inwinnen. Ik sluit me wat dit betreft aan bij TwaLevel.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.