• 0

Problemen met webdesigner, website heeft aanpassingen nodig!

Hallo mede-ondernemers,

 

Ik heb een probleem waar ik nogal mee in mijn maag zit.

Ik heb een webwinkel in kleding en eigenlijk heb ik er nog nauwelijks problemen mee gehad, tot een paar weken geleden. De website is gebouwd door familie van mijn partner en eerst kon ik bij vragen een mailtje sturen en dan werd het aangepast.

 

Nu merk ik dus dat er kleine foutjes in de website zijn geslopen en natuurlijk wil je ook meegaan met de tijd...nu reageert deze jongen dus nergens meer op...ik kan zelf niets aanpassen (heb de "achterkant" van de website niet) en nu blijven foutjes er dus in staan. Ik heb weer een nieuwe collectie ontvangen, en wilde daar dus kleine dingetjes op aan passen.

 

Is het mogelijk zelf aanpassingen te doen? of heb ik deze persoon toch eerst nodig? Ik heb er in ieder geval wel van geleerd dat het toch makkelijker zaken doen is als je de personen niet kent :P

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat er fouten in zitten kan altijd, en is niet altijd te voorkomen. Je kan immers niet elk scenario voorzien. Dus de stelling als er een fout in zit moet de designer het maar kostenloos op lossen gaat ook niet altijd op.

 

Dit is precies de reden waarom ik graag een projectafbakening maak alvorens een opdracht te doen. Achteraf zijn er altijd dingen die er "even snel gratis" bij moeten ineens en dat is goed te voorkomen met goede afspraken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Er is mij door een attente HL'er gewezen op het feit dat de site traag is door de clarendon die is gebruikt. Nu is er een webdesigner zo vriendelijk geweest dit even te bekijken. Deze kwam er toen achter dat dit is opgeslagen in PHP als flash movie (swf). We hebben het toen verwijderd (waardoor deze titel in het lettertype clarendon verdween), maar de site werd erg traag (oftewel nog trager).

 

moet je het op een andere manier verwijderen? We hebben gewoon de code verwijderd....is dit de juiste manier?

 

Ik word er moedeloos van!

 

Overigens wil ik wel reageren op het feit dat de webdesigner dit zeker wel had moeten kunnen weten, zo hoef je dus een lettertype naar mijn mening niet als flash movie (swf) op te slaan, kies dan een gangbare lettertype. Daarnaast is de site niet gebruiksvriendelijk, zo zijn er nu nog steeds de zomercategorieen, en ik kan deze zelf niet wijzigen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
moet je het op een andere manier verwijderen? We hebben gewoon de code verwijderd....is dit de juiste manier?

 

Die Clarendon.swf wordt nog steeds gebruikt hoor. Op de voorpagina in "Welkom bij Urban Villa!" en op de volgpagina's rechtsboven in dat wit met zwart omrande stuk tekst als "For him"

 

Dit is de code die het doet:

[tt]if(typeof sIFR == "function"){

   sIFR.replaceElement("#static h1", named({sFlashSrc: "html/clarendon.swf", sColor: "#666666", sWmode: "transparent"}));

};[/tt]

 

Link naar reactie
  • -1

Is het de bedoeling dat je .swf die code in PHP gewoon weghaalt (waardoor de header wegvalt, niet dat dat heel erg dramatisch is) of moet er verder ook iets gedaan worden aan de "wages"?

 

we hebben namelijk de code met clarendon swf movie simpelweg weggehaald maar hiermee werd de site nog trager, misschien doen we iets fout?

 

Het is overigens niet zo dat het bij elke Internet explorer gebruiker traag gaat (maar over het algemeen wel voornamelijk bij IE gebruikers)

Link naar reactie
  • 0

De site werkt in ieder geval in vuurvos naar behoren, maar inderdaad in IE is het drama. Op 6 liep het al niet zo lekker maar op IE 7 wordt e.e.a. echt heel traag.

 

Wat bedoel je overigens met de "wages"? De attributes die bij die .swf vermelding stonden in de code?

 

Als je iets weghaalt ook de attributes en dergelijke weghalen, niet alleen de vermelding clarendon.swf. Dit zou anders best weleens de reden kunnen zijn dat IE er nu helemaal niks meer van begrijpt en dus traag wordt.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Is het de bedoeling dat je .swf die code in PHP gewoon weghaalt (waardoor de header wegvalt, niet dat dat heel erg dramatisch is) of moet er verder ook iets gedaan worden aan de "wages"?

 

Wat je met 'wages' bedoelt weet ik niet, maar dat stukje javascript dat ik aanhaalde zoekt de

-tags in de pagina op, en vervangt deze door een flash-applicatie die de tekst die daarin staat in het betreffende lettertype weergeeft.

 

Als je aan het begin van de regel met 'sIFR.replace...' twee forward slahes plaatst // wordt die regel niet meer uitgevoerd en zou het gewoon snel moeten gaan. Moet je alleen nog even zorgen dat de

-tag in je stylesheet een acceptabele layout krijgt.

 

De mate waarin het nu vertraagt is trouwens afhankelijk van welke versie van IE en Flash de gebruiker geinstalleerd heeft.

Link naar reactie
  • 0

Hoi bedankt voor de reactie. Ik bedoel idd wat er onder die clarendon staat, Ik noemde dit net wages, maar het zijn schalen :-X

 

We hadden nu namelijk alleen de eerste code weggehaald

                     if(typeof sIFR == "function"){

               sIFR.replaceElement("#static h1", named({sFlashSrc: "html/clarendon.swf", sColor: "#666666", sWmode: "transparent"}));

               };

                     

 

Dit is enkel gekoppeld aan de header. Deze verdwijnt dus maar dit maakt de site trager. We zullen iig aan de slag gaan met de tip van de //

 

Het klopt inderdaad dat het sterk afhangt van wat je gebruikt. Bij mij is het ook erg traag vooral bij scrollen (de producten overlappen elkaar dan telkens), op mijn werk gaat het lekker snel...maar het hoort natuurlijk overal degelijk te werken anders haken de klanten erg snel af!

 

En bedankt voor het kneusje! werkt motiverend! ::)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.