Jump to content
Harald1102
Verberg

Concurrentie analyse

vraag

Beste medegebruikers higherlevel,

Ik ben werkzaam als stagair bij een redelijk grote logistiek dienstverlener. Nee geen DHL of TNT. ;) Mijn opdracht is het schrijven van het marketingplan voor 2008. Tot nu toe liep alles op rolletjes maar....

Ik ben nu aangekomen bij het maken van een concurrentie analyse. Hier is waar voor mij de problemen ontstaan. Hoe moet ik dit doen?? Naar welke criteria moet ik kijken?? heeft iemand er ervaring mee of heeft iemand goed iedeen of tips??? ik hoor ze graag..

alvast bedankt.

MVG Harald Wilting

4 answers to this question

Recommended Posts

• 1
  • Rate this answer

Sorry, huiswerk moet je zelf doen. Zeker zulke basic vragen...

Topic gaat dicht en wordt later verwijderd.

Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

• 0
  • Rate this answer

Topic blijft op slot, maar toch even deze hint:

Als de klanten van jouw werkgever een order plaatsen bij jouw werkgever is het meestal zo, dat het geld eigenlijk voor iemand anders bestemd was. Het kan zelf voor iets anders bestemd zijn geweest.

Vind uit wie of wat het geld had gekregen als de order niet bij je baas was geplaatst en je hebt je concurrentieanalyse.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

• 0
  • Rate this answer

Ik ben bezig met het schrijven van een marketing plan voor een logistieke ondernemer. Ben nu bezig met het maken van een concurrentieanalyse. Hier ben ik een beetje vastgelopen. het namelijk zo dat er geen prducten zijn maar een dienst. ook weet ik niet op welke USP ik moet kijken.

Heeft er iemand tips, of ervaring met iets soortgelijks???

Bedankt MVG Harald Wilting

• 0
  • Rate this answer

We hadden al gezegd; HL behandelt geen huiswerkvragen. Dit is in de klas uitgebreid behandeld, vraag het aan je docent.

Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

• Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

• Who's Online

Er zijn 4 leden online en 168 gasten

(See full list)    
  • Also interesting:

• Ondernemersplein

EN

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept