• 0

verzamelsite chefkok aan huis

Hallo allen,

 

Ik speel met het idee om een site te beginnen waar allerlei chefkoks

op staan die aan huis komen koken. Zij koken dan bij de mensen thuis. Ik heb dat zelf een keer gedaan, maar vindt het zoeken via internet

erg lastig. Het is niet overzichtelijk. Ik dacht misschien is het een goed idee om hier een verzamelsite over te beginnen met reclame van Google AdSense, om zo toch enige inkomsten te vergaren.

Wat vinden jullie van zo'n idee?

 

Dan krijgen ze een gratis eigen stukje, zou hier een groot webhostingpakket voor nodig zijn?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Offtopic: Je ondertitel is top! ;)

 

Wat maakt een hostingspakket nou uit? Dat zijn echt minimale kosten! Je zou wellicht eens kunnen kijken of je geen startpagina dochter kunt gaan beheren? Dan heb je meteen bezoekers en heb je een goede start. "Weer een site met allerlei links" zie ik niet zitten. Dan kan je beter denk ik met recensies e.d. gaan werken zodat je ook echt inhoudelijk een verhaal hebt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof dat ts het niet heeft over links plaatsen, maar meer een soort mini profielensite voor koks die graag bij mensen thuis willen koken.

 

Dit lijkt me eerlijk gezegd een prachtidee, als er markt voor is. De benodigde hosting is niet extreem groot.

 

En misschien dat ik je zelfs wel wil helpen opzetten, anders neem even contact met me op :)

Link naar reactie
  • 0

Ja, inderdaad naar zoiets ben ik op zoek. Ik heb zelf namelijk hiernaar

gezocht en vond dat erg lastig zoeken.

Je komt veelal bij die tussenpersonen terecht en de chefkok direct

bereiken is erg moeilijk. Het maakt ook een stukje vergelijking mogelijk voor de afnemer.

Dat idee met die recensies had ik nog geen eens over nagedacht, maar vindt dat wel een erg goed idee. Dat geeft de site iets extra's.

 

Ik ben ook een beetje op het idee gekomen, omdat mensen tegenwoordig graag in 'huiselijke' restaurants eten. Een chefkok aan huis wordt daarom ook steeds populairder, maar ik miste transparantie in het aanbod.

 

Hoe zit het dan met een startpagina dochter beheren? Moet ik daarvoor contact opnemen met de betreffende beheerders of hoe werkt dat?

 

Ik ben in ieder geval al een stukje wijzer geworden.

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie
  • 0

Mijn mening is; ligt er helemaal aan hoe serieus je dit idee wilt oppakken. Een dochterpagina levert je wel de startboost op, maar is bedoelt voor linkjes en niet voor profielen of vergelijking.

 

Ik zou persoonlijk hier een heel concept achter zetten op een eigen domein met een eigen script. Maar dat ligt er puur aan hoeveel toeloop je verwacht of het de moeite waard is.

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat is inderdaad waar.

 

Mijn voorkeur gaat toch uit naar een eigen script, maar ik zit ook nog met een ander idee in mijn hoofd.

 

Ik las laatst een heel stuk over http://www.gefelicitaart.nl/ in Elsevier. Middels dit artikel kwam ik op het idee zoiets ook voor bonbons te beginnen. Bonbons geef je ook vaak cadeau en is te vergelijken met een taart.

Hierbij dacht ik misschien een samenwerking aan te gaan met Leonidas, omdat dit bedrijf een groot bereik heeft. Ik heb op internet gezocht, maar kom geen websites tegen die 'specifiek' hierop gericht zijn.

 

Ik probeer hierbij in te spelen op de trend van het bestellen en bezorgen via internet. (bijvoorbeeld net als Greetz.nl)

 

Wat vinden jullie hiervan? Dit leek mij ook een redelijk idee.

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie
  • 0

Ik las laatst een heel stuk over http://www.gefelicitaart.nl/ in Elsevier. Middels dit artikel kwam ik op het idee zoiets ook voor bonbons te beginnen. Bonbons geef je ook vaak cadeau en is te vergelijken met een taart.

Hierbij dacht ik misschien een samenwerking aan te gaan met Leonidas, omdat dit bedrijf een groot bereik heeft. Ik heb op internet gezocht, maar kom geen websites tegen die 'specifiek' hierop gericht zijn.

 

Gefelicitaart levert ook bonbons (zie onder chocolade).

Link naar reactie
  • 0

Beste Marvin,

 

Het idee van de verzamelsite voor chefkoks is erg intressant. Persoonlijk denk ik dat de markt groeiende is. Maar gezien de inmogelijkheid mijns inziens om hier een business model (verdien model) bij te bedenken wat economische levensvatbaar is, zou ik je aanraden om eens te gaan praten met iens.nl (restaurant evaluatie) deze organisatie kan je helpen met het vast stellen van de haalbaarheid en de doelgroep. Maar des al

niet te min zeker te moeite waard om verder te onderzoeken !!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Marvin,

 

Mocht je nog steeds met je idee spelen, dan is het misschien handig te weten dat wat jij wilt beginnen er al een jaar of acht is.

 

Via www.freeks.nl (een site voor freelance koks, die ergens in mijn achterhoofd zat en waarbij 400 koks blijken te zijn aangesloten) ben ik terechtgekomen op www.homecooking.nl een bemiddelingssite voor mensen die 'een kok aan huis willen laten komen'.

 

Had je deze sites zelf nog niet gevonden, dan weet je nu dat ze bestaan.

 

Succes ermee

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.