Voor een bekende van mij die helaas niet thuis is met het internet..wil ik deze vraag stellen.
De huidige situatie is de volgende:
Er is op dit moment een VOF die 50/50 in handen is van twee beheermaatschappijen. De twee beheermaatschappijen zijn dus eigenlijk de twee vennoten. De VOF is op dit moment de werkmaatschappij die na aftrek van de kosten en managementfee van de twee beheerders geen winst maakt.
Nu willen de twee heren een totaal nieuwe bedrijfsactiviteit starten welke nauwelijks te maken heeft met de werkzaamheden in de VOF.
Nu zitten de twee heren te twijfelen over de beste structuur. De gedachte gaat nu uit naar een nieuwe BV en de VOF ook om te zetten in een BV. Dus dan krijgen ze de constructie van twee beheer en twee werkmaatschappijen.
Is dit een verstandige keus? Dit zowel fiscaal als risico technisch?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sanholt
sanholt
Hallo,
Voor een bekende van mij die helaas niet thuis is met het internet..wil ik deze vraag stellen.
De huidige situatie is de volgende:
Er is op dit moment een VOF die 50/50 in handen is van twee beheermaatschappijen. De twee beheermaatschappijen zijn dus eigenlijk de twee vennoten. De VOF is op dit moment de werkmaatschappij die na aftrek van de kosten en managementfee van de twee beheerders geen winst maakt.
Nu willen de twee heren een totaal nieuwe bedrijfsactiviteit starten welke nauwelijks te maken heeft met de werkzaamheden in de VOF.
Nu zitten de twee heren te twijfelen over de beste structuur. De gedachte gaat nu uit naar een nieuwe BV en de VOF ook om te zetten in een BV. Dus dan krijgen ze de constructie van twee beheer en twee werkmaatschappijen.
Is dit een verstandige keus? Dit zowel fiscaal als risico technisch?
Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13802-nieuwe-bedrijfsactiviteit-nieuwe-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag