• 0

Nieuwe webshop software

Hoi

 

Ik ben al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een

webshop applicatie. Tijdens het programmeren bedacht ik me,

dat ik vast niet de enige ben die knettergek wordt van de

bestaande shop applicaties. Zo wil ik bijvoorbeeld losse

producten plaatsen op een of meer pagina's. En niet perse

in een gigantische lijst van producten, zoals OS Commerce dat

doet. Ook het geprul met het invoeren van producten was ik

meer dan zat. Dat ben ik nu een stuk eenvoudiger aan het

maken.

 

Een paar van de features die ik nu voor ogen heb zijn:

* klanten mailen als ze het mandje hebben laten staan zonder af te rekenen

* Plaatjes gemakkelijk invoeren

* los plaatsbare producten, evt als widget voor hyves

* RSS feeds van producten

 

De webshop applicatie die aan het schrijven ben, wil ik ook

voor webshop houders beschikbaar maken. Ik ben erg

geïnteresseerd in de problemen waar andere shop houders mee

zitten, zodat we een betere en handigere oplossing kunnen maken.

Ik heb een korte vragenlijst op mijn site gezet. Met vragen als:

wat is de meest gewenste eigenschap mbt tot een webshop?

Wat ontbreekt er in jouw ogen altijd, etc.

Met jullie hulp kunnen we een hoop van de problemen vinden en oplossen.

 

-> Klik hier voor de vragenlijst

 

Alvast dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo 11,

 

Ik wilde je graag van dienst zijn, maar je vragen zijn zo enorm algemeen dat volgens mij er weinig 'nieuws' naar boven zal komen.

 

Meest gewenste eigenschap van een webshop: dattie maar veel spullen mag verkopen!

 

Wat ontbreekt er altijd: ik ken maar één pakket (OSCommerce) en daar ontbreekt niets aan. Alles is er bij te bouwen, geen enkel probleem.

 

Wel kan ik je wat tips geven:

Zorg voor verregaande doorvoer van SEO, denk hier goed over na!

Maak het uitcheckproces zo kort en bondig mogelijk

Biedt plenty (in, heel veel) opties om de verzendkosten in te richten. Brieven, pakketjes, alles moet mogelijk zijn, en over de hele wereld verstuurd worden

Integratie met boekhoudpakketten, TNT Post software voor aanmaken verzenddocumenten (ook andere shippers), idd alle mogelijke payment service providers, etc...

Cross indexing van artikelen

Makkelijk uitbreidbare eigenschappen per artikel

Klantgroepen (retail, groothandel) met gesplitste prijzen en produktgroepen.

Multi store ondersteuning: één admin zijde, meerdere fysiek gescheiden webwinkels met eigen url's, eigen inrichting én eigen artikelen.

Niewsbrief module met integratie naar de webwinkel, zodat je per nieuwsbrief een aparte landing page kunt maken zodat klanten direct de artikelen uit de nieuwsbrief kunnen bestellen zonder lang te hoeven zoeken

Aankondiging van artikelen die nog niet binnen zijn

 

Zo, da's wel ongeveer hoe mijn webshop in OSCommerce eruit ziet...

;)

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor je input, idd wat ik veel hoor is de verzendkosten.

Dit is blijkbaar ook de hoofdreden van cart abandonment:

Je denkt het kost x en dan komt er als je alles ingevuld hebt nog flink wat bij zodat je een stuk minder blij bent met de aanbieding.

 

Zo te horen heb je alles onder controle, er zijn veel mensen die de functionaliteit niet zo gemakkelijk in een shop kunnen proggen.

Voor die groep is dat produkt bedoeld.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

150 euro per maand duur of veel? Als dat zo is dan denk ik dat je het online ondernemerschap beter nog even niet kunt oppakken. Ook heb ik mijn twijfels bij het opzetten en beheren van een online winkel naast je gewone baan. Evengoed veel lof aan diegene die het toch doen.

 

Wat mij erg aan Magento aanspreekt is dat het voor ondernemers erg prettig werkt, en het ook echt vanuit het perspectief en logica van een ondernemer logica opgezet is. Je voelt gewoon aan alle kanten dat je met een heel serieus platform bezig bent waar je een serieus bedrijf mee kunt opzetten.

 

De meeste energie zit verhoudingsgewijs in de inrichting, in tegenstelling tot bijvoorbeeld oscommerce, xcart en andere opensource pakketten waar nog steeds teveel nadruk op 'technisch dingen mogelijk maken' aan de orde van de dag is. Het is in een platform waar veeleisende en ambitieuze ondernemers dus uitstekend mee uit de voeten kunnen. In de projecten die we momenteel uitvoeren met Magento werken we met alle opdrachtgevers erg prettig samen omdat het simpelweg ook erg leuk en inspirerend is om mee te werken.

 

Maar het belangrijkste is denk ik dat Magento je heel goed gaat ondersteunen in je ambities, en in release 1.0 al heel stabiel.

Link naar reactie
  • 0

Beste eeneen,

 

Momenteel loop ik met mijn webwinkel tegen hetzelfde probleem aan. OsCommerce leek mij in eerste instantie een goede optie om een webwinkel op te starten, maar inmiddels, nu de webwinkel al een tijd in de lucht is, houden de standaardapplicaties mij tegen om een hoge omzet te bereiken.

 

Mijn huidige webwinkel draait met OsCommerce, achter de schermen wordt echter gewerkt aan een nieuwe webwinkel die volledig is aangepast aan mijn wensen. Wat ik als grootste ergernis ervaar is dat klanten zich moeten registreren alvorens zij een product kunnen kopen. Zeker in het geval van mijn shop, waar de prijzen variëren van € 2,- tot € 13,- is dit een absolute bottleneck.

 

Belangrijkste aspecten van een webwinkel voor de klant:

- Gemak en overzicht.

- Betrouwbare uitstraling

- Vrijheid voor de klant (geen noodzakelijkheid om te registreren als klant.)

- Ruime keuze in betalingsmogelijkheden

- Duidelijkheid over verzendkosten en BTW.

 

Belangrijkste aspecten van een webwinkel voor de ondernemer:

- Onderscheidend kunnen zijn met webshop software die veel gebruikt wordt.

- Gemak om zaken aan te passen. (Ook voor minder technische mensen)

- Duidelijke makkelijke werkomgeving.

 

Wellicht nog een goede extra feature voor je om een spellingscontrolefunctie in te voegen. Webwinkels (en internetsites in het algemeen) die vol staan met spelfouten komen erg onbetrouwbaar over.

 

Ik hoop dat je bovenstaande punten kunt vertalen in een professionele webshopapplicatie. Veel succes!

 

www.ikwildit.nl // De leukste gadgets vind je hier!

Link naar reactie
  • 0
Wat ik als grootste ergernis ervaar is dat klanten zich moeten registreren alvorens zij een product kunnen kopen. Zeker in het geval van mijn shop, waar de prijzen variëren van € 2,- tot € 13,- is dit een absolute bottleneck.

 

PWA: Purchase without Account... Prachtige contributie, heb ik meteen ingebouwd... ;D

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste reactie in dit forum.

 

Ben enorme fan van Oscommerce, heb ook een webshop met Oscommerce (Wil geen reclame maken, maar kijk eens op www.wdnederland.nl ziet dat eruit als Oscommerce?)

 

Hierboven staan een aantal punten beschreven:

* klanten mailen als ze het mandje hebben laten staan zonder af te rekenen

* Plaatjes gemakkelijk invoeren

* los plaatsbare producten, evt als widget voor hyves

* RSS feeds van producten

* Zorg voor verregaande doorvoer van SEO, denk hier goed over na!

* Maak het uitcheckproces zo kort en bondig mogelijk

* Biedt plenty (in, heel veel) opties om de verzendkosten in te richten. Brieven, pakketjes, alles moet mogelijk zijn, en over de hele wereld verstuurd worden

* Integratie met boekhoudpakketten

* TNT Post software voor aanmaken verzenddocumenten (ook andere shippers), idd alle mogelijke payment service providers, etc...

* Cross indexing van artikelen

* Makkelijk uitbreidbare eigenschappen per artikel

* Klantgroepen (retail, groothandel) met gesplitste prijzen en produktgroepen.

* Multi store ondersteuning: één admin zijde, meerdere fysiek gescheiden webwinkels met eigen url's, eigen inrichting én eigen artikelen.

* Niewsbrief module met integratie naar de webwinkel, zodat je per nieuwsbrief een aparte landing page kunt maken zodat klanten direct de artikelen uit de nieuwsbrief kunnen bestellen zonder lang te hoeven zoeken

* Aankondiging van artikelen die nog niet binnen zijn

 

Van alle punten die hierboven staan heb ik alleen geen Widgets, de rest zit erin. Dus waarom iets nieuws bouwen?

 

Kijk ook eens naar http://www.magentocommerce.com/ is nog niet af, maar gaat er wel aankomen en is open source ;)

 

Hier http://www.realvine.nl/2008/02/27/ingredienten-voor-succesvol-online-ondernemen/ een andere wijnhandelaar die op basis van Magento alles realiseert, in mijn opzicht een zéér dure oplossing, waar er weinig te verdienen valt, maar technisch wel een goede oplossing.

Link naar reactie
  • 0

Quote: Hier http://www.realvine.nl/2008/02/27/ingredienten-voor-succesvol-online-ondernemen/ een andere wijnhandelaar die op basis van Magento alles realiseert, in mijn opzicht een zéér dure oplossing, waar er weinig te verdienen valt, maar technisch wel een goede oplossing.

 

@ Tookie: Zeer duur? Onderbouw dat eens? De vraag is wat duur is vanuit het perspectief van de ondernemer. OScommerce heeft geen toekomst meer, mede door de komst van Magento. Een ondernemers moet veel te veel tijd , energie en geld investeren om OScommerce op de rails te houden. Het voordeel van Magento is dat standaard alles er al in zit en je het voordeel hebt van alle best practices van de afgelopen jaren. Ik durf het anders te stellen. OScommerce is duur, 500 euro een shop live zetten kan iedereen, maar daarna? Tenzij je zelf veel kennis van OpenSource en PHP hebt natuurlijk maar dat hebben de meeste ondernemers niet. Magento biedt een heldere toekomst waar ondernemers een gezonde business mee kunnen opzetten ipv alleen maar met het systeem zelf bezig te zijn, dus wat is duur? De aanschaf of het operationeel houden, Magento is goedkoper dan OScommerce en daarnaast gaat je een hogere omzet opleveren omdat de ondernemer zelf er mee overweg kan.

Link naar reactie
  • 0

@Aldo

 

Magento is niet duur en alles wat je schrijft wil ik mij best aan toevoegen.

Behalve het op de rails houden, dat is nog niet aan de orde, het werkt al een geruime tijd en het werkt stabiel, in 2 jaar tijd 1 verplichte update.

(ik heb zelfs collega's die met Oscommerce werken hiervan per e-mail bericht)

 

Het gaat alleen om de overige kosten en op basis van jouw test site het volgende:

 

Magento:Gratis

Bizner: 49,90 maand

Buckaroo: 60 maand

Parcelware 2,75 per fles (voor wijn en TNT aparte dozen nodig)

Hosting Bhosted.nl 25,46 maand

Statistieken (Get clicky) 10 maand

Transactiekosten 0,25 per bestelling

 

Korte rekensom: 145,36 kosten per maand wanneer er niets wordt verkocht.

 

Zet daar tegenover je winstbedrag per product neer dan moet je 6 euro per product toevoegen dan maak je bij 50 producten 10 euro winst. Verkoop je minder of doe je minder dan 4 euro winstbedrag per product, dan maak je alleen verlies.

 

Voor startende ondernemers is dit een dure oplossing, als je al reeds een bedrijf hebt dan verkoop je die flessen wel.

 

Waar ik heen wil met mijn verhaal is dat de maandelijkse kosten te hoog zijn voor een startende ondernemer of een ondernemer die een webshop naast zijn/haar gewone baan heeft. TNT is te duur, er zijn veel meer spelers in de markt, betaalproviders kunnen ook veel goedkoper (bijvoorbeeld geen maandelijkse kosten, alleen een X bedrag per transactie), administratie voeren kan ook goedkoper, kan je ook uitbesteden voor een X bedrag (genoeg dames die thuis een administratie kantoor hebben), hosting kan véél goedkoper en Magento is erg mooi (ja het is nog in ontwikkeling), maar daar zal ook eerst de layout nog door een externe aangepast moeten worden (zeg even 500 euro). Nogmaals: oplossing van Aldo is wel een technisch mooie oplossing.

 

Overigens neemt dit gesprek wel een andere wending dan hoe het begonnen is, dus ik laat het voor nu hierbij. Als je meer wilt weten neem gerust contact met mij op Aldo.

Link naar reactie
  • 0

Aldo,

 

Ik bekijk het vanuit een MKB'er / starter, jij bekijkt het vanuit een enterprise perspectief.

Voor iemand die net begint is 150 euro per maand snel veel, voor iemand die al een handel heeft valt dit echt wel te betalen.

 

Jij bent een pionier, je begint met iets nieuws en probeert er iets van te maken.

Ikzelf kijk liever eerst de kat uit de boom, als er een iDEAL betaalmogelijkheid is (klopt het dat deze er nog niet is?), een goede Nederlandse vertaling dan ga ik pas echt kijken naar Magento.

 

Als je de mogelijkheden hebt dat anderen die ontwikkelingskosten voor je betalen, dan doe je het goed, maar over welke ondernemer hebben we het nu? De eigenaar van de webshop of diegene die de software aanbied?

 

Maar dit onderwerp is begonnen dat iemand dit zelf wilt gaan ontwikkelen en daar geef ik een negatief advies over omdat er genoeg andere mogelijkheden zijn zoals Magento en Oscommerce.

 

De punten die ik aanhaal is dat er meer mogelijkheden zijn met naast je webshop, voor de hosting, betaalproviders, administratie, verzending en het online houden.

 

Als je de prijzen van Buckaroo vergelijkt met de prijzen van bijvoorbeeld Multisafepay dan scheelt dat toch heel wat euro's per maand en je krijgt er precies hetzelfde voor. Hetzelfde voor verzending, administratie en hosting en wat nog meer.Als ondernemer moet je toch ook echt op de kleintjes letten, want je praat over je eigen geld.

 

Magento heeft absoluut toekomst en bij Oscommerce is er op het moment weinig ontwikkeling, maar dit is niet waar dit onderwerp over gaat.

 

Aldo, ik stel voor over een half jaar weer contact en kijken wat dan jouw en mijn visie is. Ik denk zelf dat jij als pionier alle problemen al hebt meegemaakt met Magento en als ik dan instap dan werkt alles al stabiel.

 

Wens je wel welgemeend succes met je pionierschap toe.

Anders moet je mij maar eens mondeling overtuigen, misschien dat jouw boodschap bij mij dan beter overkomt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.