Ik heb sinds kort een webwinkel en ben nu met mijn boekhouding aan het stoeien. Ik gebruik hiervoor een excel sheet die ik op higherlevel.nl geovnden heb.
Mijn vraag is hoe ik het volgende moet boeken. Ik verkoop een product en biedt daarop gratis verzending aan het totaal bedrag is bijvoorbeeld 119 euro. De klant maakt mij dit over dmv bank of ideal.
Nu ga ik boeken en krijg ik op mijn bank 119 euro binnen, mijn moeder zegt dat ik dit bedrag nu moet gaan uitspitsen in product, verzendkosten en btw.
Komen de verzendkosten niet gewoon in mijn kas administratie omdat ik die op postkantoor contant betaal?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sjnelle
sjnelle
Hoi,
Ik heb sinds kort een webwinkel en ben nu met mijn boekhouding aan het stoeien. Ik gebruik hiervoor een excel sheet die ik op higherlevel.nl geovnden heb.
Mijn vraag is hoe ik het volgende moet boeken. Ik verkoop een product en biedt daarop gratis verzending aan het totaal bedrag is bijvoorbeeld 119 euro. De klant maakt mij dit over dmv bank of ideal.
Nu ga ik boeken en krijg ik op mijn bank 119 euro binnen, mijn moeder zegt dat ik dit bedrag nu moet gaan uitspitsen in product, verzendkosten en btw.
Komen de verzendkosten niet gewoon in mijn kas administratie omdat ik die op postkantoor contant betaal?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14214-verzendkosten-en-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag