• 0

Hoe online kleine bedragen laten afrekenen?

Binnenkort wil ik een online boekwinkel starten. Ik verwacht in het begin zo'n 100 orders per maand, van ongeveer 30 euro per stuk.

 

De marges zijn laag, er blijven enkele euro's over per order. Om nu toch wat winst te maken moet het betalen zo goedkoop mogelijk. Na wat speurwerk kwam ik op de volgende opties:

 

Paypal
----------
Transactiekosten: Rekent 3,4% + €0,35 = €1,37 per order
Opstartkosten: Geen
Maandelijkse kosten: Geen
Nadeel: Nederland niet echt bekend met Paypal/Creditcard

iDEAL (ABN) via PSP (Ogone)
------
Transactiekosten: 0,99 per order (0,62 ABN + 0,37 Ogone)
Opstartkosten: 397,47 (100 ABN, 297.47 Ogone)
Maandelijkste kosten: 110,73 (50 ABN, 60,73 Ogone)
Nadeel: DUUR!

Eenmalige incasso (zonder handtekening, ABN)
---------------------------
Transactiekosten: 0,14 per order
Opstartkosten: geen
Maandelijks: geen
Nadeel: geen betalingszekerheid (onvoldoende saldo, storneren)

Acceptgiro
---------------
Transactiekosten: 0,675 per order (0,435 bij leverancier, 0,24 ABN)
Opstartkosten: geen
Maandelijks: geen
Nadeel: geen betalingszekerheid (onvoldoende saldo, storneren)

 

Heeft er iemand ervaring met veel kleine, online betalingen?

En dan blijft ook nog de vraag: hoe kan ik geautomatiseerd controleren of er al betaald is en evt herinneringen sturen? Ik wil liever niet tientallen rekening per dag controleren..

 

Iemand tips?

 

Groetjes, Baris

Sixcolored

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ok, die kan dus aan het vergelijk toegevoegd worden met € 0,99 per transactie en een uitgestelde betaling 7 dagen na eind van de maand (ik reken dan gemiddeld 18/19 dagen).

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hmm, Mollie lijkt in eerste instantie aantrekkelijk, ware het niet dat die voor mij iets lastiger is te implementeren. En daarbij vind ik 1 euro nog steeds veel geld als de marge ca 2,50 euro is.

 

Alvast bedankt voor de eerste reacties, hopelijk volgen er meer (graag ook ervaringen van huidige gebruikers!)

 

Groet, Baris

Link naar reactie
  • 0

iDeal via Postbank of ING.

0 t/m 500 transacties per maand    € 0,75 per transactie

501 t/m 1000 transacties per maand    € 0,70 per transactie

1001 t/m 1500 transacties per maand    € 0,65 per transactie

 

Denk bij je zelf ook eens goed na. Als je marges zo laag zijn dat € 1,00 al te duur is, dan ben je naar mijn idee niet goed bezig.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt natuurlijk gelijk. Het probleem is dat de marge op boeken 40% is. Dit is pas interessant bij dure boeken. Een boek van een tientje levert dus 4 euro op. Hiervan moeten dus nog de kosten voor betalingsverkeer en verzending af. Evenals kosten voor de boekleverancier, webhosting etc. Met al die kleine kostenposten is 1 euro ineens wel veel.

 

ING heeft denk ik de laagste kosten voor het gebruik van iDEAL. Voordeel is nl dat ze geen maandelijkse kosten in rekening brengen en geen opstarttarief hebben. Dit maakt het stukken voordeliger dan de ABN. Nóg een reden om mijn rekeningen weg te halen bij de ABN :)

 

De -relatief- hoge kosten zijn acceptabel, omdat de betaling is gegarandeerd. Dat wil zeggen: storneren is niet mogelijk en ik hoef dus niet herinneringen te gaan sturen ed. Dat is ook wat waard.

 

Ook een voordeel van de ING: ze bieden reconciliatie. Alle overboekingen worden verzameld en eens per maand/week/dag overgemaakt naar mijn rekening. Hierdoor minder kosten aan de bank (je betaalt ook per transactie) en boekhouder.

 

Wat vinden jullie van het volgende idee:

 

- Betaling via iDEAL gratis aanbieden

- Voor betalingen via Paypal betalen klanten €1,95 administratiekosten, behalve als het bedrag boven de €20 euro uitkomt.

- Voor factuur via e-mail betalen klanten €2,50 administratiekosten, ongeacht het bedrag.

 

Is dat reëel?

Link naar reactie
  • 0

IDeal via ING klinkt als een goede optie, ik ken meerdere mensen die daar naar tevredenheid mee werken. Voor zover ik weet is het ook de goedkoopste aanbieder die te vinden is bij de aantallen waarover je spreekt - maar pin me daar niet op vast.

 

Voor vooraf overmaken zou ik geen kosten berekenen. Uiteraard heeft het het nadeel dat je zoiets moet controleren, maar scheelt je wel de ideal kosten.

 

Wat paypal betreft: Als je alleen binnen nederland levert zou ik overwegen het niet eens aan te bieden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.