• 0

Concurrentiebeding na verkopen zaak: aan te vechten?

Hallo allemaal ;)

 

Ik had een vraagje over het volgende,ik ben met mijn winkel gestopt en heb deze verkocht.

Nu staat in het overnamecontract dat ik binnen een straal van 15 km niet in een soortgelijke winkel mag gaan werken of weer op mijn eigen mag beginnen.

 

nu doet het zich voor dat ik toch een baan voor 32 uur heb aangeboden gekregen en binnen een straal van 15 km ,ik heb nog geen inkomsten dus ik ben werkzoekende kun je dit gaan aanvechten of is dat toch een hopeloze zaak om dat te proberen?

 

Tevens heeft de kopende partij zich ook niet aan hun afspraken gehouden wat in het contract staat .

 

Met vriendelijke groet Antje1

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dit soort vragen zijn alleen te beantwoorden wanneer de exacte inhoud van de overeenkomst bekend is.

 

In ieder geval kan ik u meegeven dat het enkele feit dat de wederpartij (tevens) wanpresteert niet voldoende zal zijn om ook van uw zijde een wanprestatie te rechtvaardigen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Volgens mij was het zo dat als je er economisch op vooruit gaat het aan te vechten is.

Dat geldt, tot op zeker hoogte, wanneer het over een werknemer gaat. In dit geval gaat het over een ondernemer en overigens ook nog over een zeer beperkt (straal 15 km) beding.

 

Het is mijn inschatting dat een rechter dit beding onverkort zal handhaven.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij was het zo dat als je er economisch op vooruit gaat het aan te vechten is.

Dat geldt, tot op zeker hoogte, wanneer het over een werknemer gaat. In dit geval gaat het over een ondernemer en overigens ook nog over een zeer beperkt (straal 15 km) beding.

 

Het is mijn inschatting dat een rechter dit beding onverkort zal handhaven.

 

Ok, dat wist ik niet. Maar het lastige hier is dat hij wel werknemer wordt. Maar goed ik ga me verder buiten de discussie houden, heb er te weinig verstand van.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.