Ik heb een vof (ik en collega) en zit met het volgende probleem:
we hebben ons in 2007 betaald voor de arbeid die wij hebben verricht in onze onderneming, maar we hebben ook nog een geld op de zakelijk rekening laten staan (vermogen onderneming).
Bij de belastingaangifte kan je duidelijk aangeven "vergoeding voor arbeid" en "kapitaalaandeel"
Daarnaast kan je bij BOX 1 aangeven wat je priveontrekkingen zijn van de onderneming en daarover betaal je belasting. Echter waar geef je het bedrag in box 1 aan dat nog in de onderneming zit? want daar moet ook belasting over betaald worden.
Het probleem is nu dat ik nu een verschil heb in het saldo fiscalewinstberekening en saldo winst-en-verliesrekening of winstaandeel van uw onderneming. Het verschil zit hem in dat ik niet weet waar ik in box 1 mijn kapitaalaandeel aangeef.
Misschien kraam ik onzin uit, maar probeer het toch te vragen.
alvast bedankt!!
Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
isomis
isomis
Heb een vraag over aangife:
Ik heb een vof (ik en collega) en zit met het volgende probleem:
we hebben ons in 2007 betaald voor de arbeid die wij hebben verricht in onze onderneming, maar we hebben ook nog een geld op de zakelijk rekening laten staan (vermogen onderneming).
Bij de belastingaangifte kan je duidelijk aangeven "vergoeding voor arbeid" en "kapitaalaandeel"
Daarnaast kan je bij BOX 1 aangeven wat je priveontrekkingen zijn van de onderneming en daarover betaal je belasting. Echter waar geef je het bedrag in box 1 aan dat nog in de onderneming zit? want daar moet ook belasting over betaald worden.
Het probleem is nu dat ik nu een verschil heb in het saldo fiscalewinstberekening en saldo winst-en-verliesrekening of winstaandeel van uw onderneming. Het verschil zit hem in dat ik niet weet waar ik in box 1 mijn kapitaalaandeel aangeef.
Misschien kraam ik onzin uit, maar probeer het toch te vragen.
alvast bedankt!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15180-vraag-over-box-1-kapitaalaandeel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag