Jump to content

isomis

Super Senior
  • Content Count

    145
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Volgens mij zijn dit de opties: Privé kopen en verhuren aan je onderneming Via de eensmanzaak kopen Vastgoed BV oprichten en daarmee het pand kopen en verhuren aan de eenmanszaak Natuurlijk wil ik de beste optie die rekening gaat houden met een toekomst waarbij het pand is afbetaald. Daarnaast vraag ik mij af of het wel verstandig is om eigen vermogen in te brengen. Aangezien je privé vermogen gaat verplaatsen naar je bedrijf.
  2. Ik betaal nu bijna 6000 euro aan huur per jaar. De gedachten was dat ik nu kosten bespaar en altijd het pand aan een andere eigenaar kan verhuren. Echter ik ga steeds verder twijfelen of deze argumenten gelden bij een zakelijk pand. Ik breng er eigen vermogen in.
  3. Ik sta op het punt een nieuwbouw bedrijfspand te kopen. Op dit moment ben ik een zzp'er / eenmanszaak. Op het moment dat ik het pand koop, dien ik het tot mijn ondernemingsvermogen te rekenen. Daarna mag je btw, investeringsaftrek en dat soort zaken toepassen. Als ik nou over 10 jaar zeg: ik stop ermee, pand is al afbetaald vanuit de onderneming. Hoe zit het dan met het pand? Het liefst heb ik hem dan natuurlijk in box 3. Bij een BV begrijp ik dat als je iets naar privé wilt overhevelen dat je dan de belastingdienst moet gaan betalen. Hoe zit dit bij een eenmanszaak waarbij ik de rechtspersoon ben? Ik wil namelijk wel de vrijheid hebben om het te kunnen verhuren / verkopen zonder dat ik met gigantische kosten kom te zitten.
  4. Ik heb al vanaf 2006 al een VOF. Tijdens deze jaren ben ik allemaal ondernemers tegengekomen met een BV rechtsvorm. Hiervan weet ik zeker dat ze niet een winst hebben van 100.000 euro. Rond dit bedrag wordt een BV fiscaal aantrekkelijk. Bij lagere winsten is een VOF een stuk aantrekkelijker. Kan mij iemand uitleggen waarom deze mensen toch voor een BV kiezen en in sommige gevallen een bedrag van 6000 a 8000 euro per jaar mislopen aan aftrekken? Zijn de voordelen van de BV rechtsvorm zo belangrijk, dat je zoveel geld misloopt? In mij geval zijn wij goed verzekerd op bedrijf en beroeps niveau en hanteren we Fenit voorwaarden. Daarnaast werken wij met offertes in verschillende faseringen waarbij de opdrachtgever akkoord gaat met het geleverde resultaat. Kan iemand mij uitleggen waarom deze ondernemers toch hiervoor kiezen? Is dat kleine privé risico dat je loopt dat geld niet waard?
  5. Simpele vraag: dien je een pand dat je huurt te verzekeren tegen brand of dient de verhuurder hiervoor verzekerd te zijn? Heb namelijk een VOF en wil niet dat zo scenario zich voordoet. Volgens mij huurder ben ik de eerste van duizenden die hiervoor vragen stelt. op deze website: http://www.kapitalevragen.be/node/1206. kwam ik de volgende tekst tegen, echter het is wel belgie:
  6. ik zit met mijn bedrijf nu in het 4de jaar van een VOF en zit te twijfelen aan een BV met mijn vennoot. Echter als ik het goed begrijp verlies je de zelfstandigheidsaftrek? Dat vind ik wel een groot nadeel, want dat is een fiks bedrag. Onze omzet is niet gigantisch. \ We zouden graag een b.v. willen oprichten omdat je hiermee je prive vermogen grotendeels veilig stelt. Echter het moet natuurlijk niet bakken met geld kosten. Ik vind het daarnaast best raar in Nederland, dat kleine bedrijven die vaak eerlijk en hard werken niet beschermd worden als rechtpersoon. Natuurlijk heb ik een aansprakelijkheids/beroeps verzekering, maar voel me niet helemaal veilig.
  7. Ik heb toch geprobeerd begin en eind boekjaar kloppend te krijgen maar dat lukt mij niet. Mijn winst uit de onderneming klopt wel exact. Het zou dan simpel moeten zijn aangezien wij een v.o.f. zijn en dan is het gewoon een kwestie van de winst gedeeld door 2. Echter het belastingprogramma vraagt wat je priveontrekking zijn uit de onderneming in box 1. Dit is veel meer dan de helft van de winst aangezien we begin 2008 van het jaar nog veel geld kregen van 2007. In het programma kan je hiermee rekening houden door dat het begin en eind boekjaar goed in te vullen, dan wordt hiermee rekening gehouden. Echter ik krijg dit niet kloppend. Ben ervan overtuigd dat het een klein puntje is zoals omzetbelasting uit 2007 die je pas in 2008 betaald en hoe je dat meeneemt in begin boekjaar bedrag of zakelijke kosten die je prive hebt betaald, maar niet naar prive-rekening terugstort. Nu is het een beetje te laat om een account om advies te vragen en ik vraag me steeds af waarom kunnen ze niet gewoon in box 1 de helft van de winst pakken. Dus heb ik nu gewoon bij box 1 de helft ingevuld van de winst en klopt nu in het eindoverzicht het saldo fiscalewinstberekening. Nu is de vraag mag dat? want het enige wat we fout doen is het activa,passiva verhaal en het begin boekjaar saldo, echter het resultaat is hetzelfde. De belasting krijgt gewoon exact het geld dat we verplicht zijn om te betalen. p.s. mensen die een v.o.f. hebben en geen zakelijke rekening, vullen het als het goed is ook zo in. Heb het gevoel dat het uitgebreide gedeelte meer voor een b.v. is. Een zakelijke rekening bij een v.o.f. heeft een andere betekenis dan bij een b.v. aangezien je bij een b.v. het op een zakelijk rekening kan laten en vennootschapbelasting moet betalen. alvast bedankt!!!
  8. In een VOF is dat juist de bedoeling. Als je als vennoot in een VOF IB aangifte doet, dan vul je de winstaangifte in met het totaal van de VOF. In de winst uit onderneming in box 1 neem je daaruit dan jouw aandeel op. groet Joost nou ik moet begin boekjaar opgeven, eind boekjaar, passiva, activa en uiteindelijk berekend hij de winst per vennoot door (vermogen eind boekjaar + prive onttrekkingen op te tellen) - begin boekjaar vermogen. Kortom, zo uitgebreide administratie hebben wij niet en zo nauwkeurig. Het hoeft ook niet zo moeilijk want het is best simpel bij een v.o.f.. Gewoon omzet min de bedrijfskosten = winst. Ik zorg er nu gewoon voor dat het bedrag bij saldo fiscalewinstbereking klopt door terug te rekenen.
  9. Ik begrijp helemaal niet waarom het niet mogelijk is om bij de aangifte alleen de winst op te geven en het aantal vennooten en dat het programma dan zelf de winst per vennoot uitrekent.
  10. Ik heb op verschillende spaarrekeningen geld staan en dit geef ik op in box 3. Nu vroeg ik mij af moet je ook het geld opgeven van je zakelijke rekening van het bedrijf? We zijn een V.O.F. Iets staat mij bij dat je het zakelijke vermogen niet hoeft op te geven in box 3.
  11. Doe dat alsjeblieft niet!!! OSC is een best ingewikkeld pakket qua code: neem iemand die het pakket van binnen en van buiten kent, anders wordt de schade alleen maar (veel) groter. ik zeg nergens dat ze af moet van OSC hoor? Onzin dat je een expert op het gebied van OSC nodig hebt. Gewoon een goede PHP ontwikkelaar. Wij krijgen regelmatig onbekende systemen. Als je gewoon de kennis van PHP, HTML en javascript goed onder de knie heb moet het lukken. En OSC is nou niet echt het schone voorbeeld van goed programmeren. Een expert op dat gebied dat is pas zorgelijk! @linda, wat je nu doet is goed. Laat de ontwikkelaar eerst maar een werkende website opleveren. Vraag gelijk even of hij titels in h1 tags kan zetten dat kost nog geen 10 minuten. Wat extra werkzaamheden lijkt mij wel netjes, gezien wat hij heeft geleverd inclusief de slapeloze nachten. Je kan in de toekomst altijd nog kijken wat je kan verbeteren. Eerste prioriteit is een werkend resultaat!
  12. @Vossie In een paar uur gaat het niet lukken. Denk dat het onderzoeken waar alles staat al een paar uur in beslag gaat nement. Er is niks erger dan rommel van iemand anders oplossen. Mijn advies is om een jonge programmeur te vinden die het naast zijn school klust. Vaak leveren die voor weinig geld veel resultaat. Hou er wel rekening mee dat zo'n programmeur geen professioneel bedrijf is. Qua communicatie moet je hiermee rekening houden.
  13. Ik weet niet wat je hebt afgesproken met de designer, maar dit valt deels niet onder een werkende website. Wat was de doelstelling van het project? De doelstelling was een professionele website, met genoeg ruimte voor verschillende productgroepen en met verbeterde mogelijkheden voor de klant en voor mij als eigenaar. Wat verstaan we onder professionele website? Zijn er randvoorwaarden of kwaliteitsnormen opgesteld? Ik zelf vind dat de website een paar fouten heeft wat absoluut niet professioneel is.
  14. Ik weet niet wat je hebt afgesproken met de designer, maar dit valt deels niet onder een werkende website. Wat was de doelstelling van het project?
  15. Geen probleem! Je hebt gelijk mis een alt tag :) by the way: Ik kan een hele website opbouwen uit tabellen en geen h1 tags om titels doen en dan kom ik nog door die validator heen. Aangepast! die javascripts errors kloppen niet, gebruik jquery dat pikt geen enkele validator :) Ik hoop in ieder geval voor haar dat de website een groot succes gaat worden!!! Ze moet ook gewoon rekening houden met de recessie. Op kleding besparen mensen als eerst.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept