Vorig jaar ben ik voor mezelf begonnen. Veel opdrachten.
Nu kan ik per 1 sept a.s. bij een opdrachtgever in loondienst beginnen, fulltime.
Mijn vraag:
ik ben dan dit jaar voor bijna driekwart jaar ondernemer, verstuur facturen, doe btw-aangifte, ect. Vanaf 1 sept zal ik in loondienst zijn, met wellicht daarnaast nog enkele losse opdrachten voor mn onderneminkje.
Hoe ga ik dit administratief/fiscaal aanpakken:
Blijf ik voor de losse opdrachten facturen sturen met een btw-nummer en -bedrag? Mag dat als je ook in loondienst bent of heft er dat niets mee te maken?
Blijf ik, ook al gaat onderneminkje even 'slapend' verder, per kwartaal een btw-aangifte doen?
Doe ik in 2008 over belastingjaar 2007 aangifte voor ondernemers, of net zoals vroeger een particuliere aangifte?
Wie geeft me wat kennis, nuttige tips? Waar moet ik rekening mee houden?
Dank alvast!