Ik heb van een kennis 8 apparaten gekregen welke niet meer in zijn business bruikbaar zijn en zijn afgeschreven. Deze apparaten hebben nog wel enige waarde en zijn gewild in het 2e handse circuit.
Kan ik zomaar deze apparaten via de zaak verkopen en boeken als inkomsten? Er staat aan de andere kant geen uitgaven voor de apparaten. Klopt hiermee de administratie wel dan?
Of kan ik beter de apparaten prive verkopen en dan een bedrag in de zaak storten uit prive kapitaal?
Op dit moment zit er nog geen geld in de zaak aangezien deze net is opgericht. We (VOF) hebben beide ongeveer 400 euro kosten gemaakt in de aanloop naar de zaak maar er is nog geen saldo.
Wat is wijsheid en wat zijn de mogelijkheden?
Moet ik misschien alleen een vermelding doen in de administratie dat er 8 apparaten gekregen zijn en kan ik ze daarna gewoon verkopen?
Tweede bijkomende vraagje:
Wanneer ik een apparaat aan een particulier verkoop moet ik die dan ook BTW berekenen? Deze BTW kan ik dan niet terugvragen bij de aangifte is het wel?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
thijsje77
thijsje77
Beste mensen,
Ik zit een beetje met het volgende probleem:
Ik heb van een kennis 8 apparaten gekregen welke niet meer in zijn business bruikbaar zijn en zijn afgeschreven. Deze apparaten hebben nog wel enige waarde en zijn gewild in het 2e handse circuit.
Kan ik zomaar deze apparaten via de zaak verkopen en boeken als inkomsten? Er staat aan de andere kant geen uitgaven voor de apparaten. Klopt hiermee de administratie wel dan?
Of kan ik beter de apparaten prive verkopen en dan een bedrag in de zaak storten uit prive kapitaal?
Op dit moment zit er nog geen geld in de zaak aangezien deze net is opgericht. We (VOF) hebben beide ongeveer 400 euro kosten gemaakt in de aanloop naar de zaak maar er is nog geen saldo.
Wat is wijsheid en wat zijn de mogelijkheden?
Moet ik misschien alleen een vermelding doen in de administratie dat er 8 apparaten gekregen zijn en kan ik ze daarna gewoon verkopen?
Tweede bijkomende vraagje:
Wanneer ik een apparaat aan een particulier verkoop moet ik die dan ook BTW berekenen? Deze BTW kan ik dan niet terugvragen bij de aangifte is het wel?
Hartelijke groet.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15438-verkoop-van-gekregen-materialen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag