• 0

E-mails komen niet aan.

De laatste tijd hoor ik vaak van mensen dat belangrijke emails "in het niets" verdwijnen.

 

Zelfs met een goede provider als bijv. XS4all gebeurt dit regelmatig. Mijn zakenpartner heeft laatst een heel belangrijke mail vasn een klant niet ontvangen. Dat bleek toen ik dezelfde email later in een historie bij een andere email ontving. Deze gang van zaken eeft ons erg benadeeld.

 

Hebben Higherlevel-gebruikers hier ook last van? Onderschat wordt welke nare gevolgen dit kan hebben.Als voorbeeld het volgende: Iemand zegt een afspraak af per e-mail. Deze komt nooit aan. De ontvanger is boos dat diegene zijn afspraak niet na komt. Met het gevolg bonje in de zaak.

 

Mogelijke oplossing: altijd voor belangrijke emails ontvangstbevestiging vragen. Echter zelf doe ik dat niet altijd omdat ik hiermee ook een zeker onvermogen bij de ontvanger dan benadruk: U leest misschien niet altijd uw mail op tijd?

 

Bovendien bieden sommige emailproviders geen ontvangstbevestigings- mogelijkheid( bij gmail dat ik soms gebruik kan ik diue niet ontdekken)

 

Paul

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

E-mail komt bijna altijd aan. Zoekgeraakte mail komt voornamelijk door fouten aan de kant van de ontvanger.

Helemaal mee eens.

 

E-mail die ik zelf verstuur BCC ik naar een ander e-mailadres waardoor ik in elk geval weet dat de mailserver de mail heeft verwerkt. Reageert de klant niet, dan ga ik uitzoeken waar dat door komt. Inkomende mails worden hier in regel bevestigd. Afspraken worden tevens bevestigd. Het ligt verder aan het belang van de mail hoeveel moeite er gedaan wordt om te controleren of het allemaal wel goed gaat.

Een goede manier.

 

Denk verder aan spamfilters die mails doen verdwijnen.

Waarschijnlijk de plaats waar de meeste mails blijven hangen.

 

Ik vraag standaard om een Leesbevestiging. Vind dit een goede manier om te controleren of email echt aan komt.

Al lang achterhaald. Niet meer gebruiken, wordt weggeklikt of helemaal uitgezet.

 

Zorg voor een goede provider of host en zeker niet onbelangrijk, de juiste instellingen in je e-mailprogramma en spamfilter.

Link naar reactie
  • 0

Ja, over "verdwaalde" emails kan ik meepraten.

Ik mail (grotendeels prive, netwerken etc) vrij veel en dan kan het soms zomaar een paar dagen duren voordat een mail bezorgt wordt, soms lijken mails helemaal in het niets verdwenen te zijn of ze komen dubbel aan, dat kan ook. Heb het ook wel eens meegemaakt dat ik een ontvangstbevestiging gelijktijdig binnen kreeg met een error dat het niet verstuurd kon worden.. heel vaag. en dan is de grote vraag welke van de 2 ik moet geloven, is het fout gegaan of toch aangekomen? Beide situaties heb ik (gelukkig bij niet zo heel belangrijke mail) wel eens gehad.

 

Zakelijk heb ik het nu een paar keer meegemaakt dat mails nooit aangekomen lijken te zijn, terwijl mijn bcc mail naar mezelf wel was aangekomen.

In dit geval had ik een klant gemaild wanneer hij een artikel kon verwachten en nog wat extra info enzo.

Op de aangegeven datum had ik ook de bestelling verstuurd en er een mail achteraan gedaan dat het was verstuurd.

Paar uur later een boze mail wanneer hij het kon verwachten.. de klant in kwestie gaf aan geen eerdere mails van mij te hebben gehad.

 

Gelukkig heb ik het goed kunnen maken met deze klant maar als reacties op mijn mails uitblijven bel ik tegenwoordig er wel even achteraan. Afspraken over wanneer te leveren doe ik sindsdien ook maar gewoon telefonisch, dan is het voor alle partijen duidelijk wat er is afgesproken.

 

Mail is een goed medium en het gaat gelukkig heel erg vaak wel goed maar 100% erop vertrouwen zou ik niet doen. ;)

 

Karen Dam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.