• 0

webwinkel ruiter artikelen

Beste lezers,

 

Hopelijk in de juiste topic, wist niet zeker waar ik dit het beste kon plaatsen. Mijn excuses als deze in de verkeerde sectie staat.

 

Al enig tijd speelt bij mij het idee om een webwinkel te beginnen in het verkopen van ruiter artikelen. Dit wil dus zeggen een uitgebreid scala aan artikelen voor de ruiters en paarden. Van voedings supplementen tot aan zadels en ruiter kleding.

 

Probleem echt is dat ik niet precies weet hoe dit aan te pakken en waar ik leveranciers vandaan kan krijgen. Ik heb diverse bestaande bedrijven en -of webwinkels genaderd maar deze laten (uiteraard) geen informatie los. Verder heb ik enkele weken op bekende zoek websites gezocht maar ook hier kom ik vrijwel altijd op een dood spoor uit, of op informatie die achteraf weer niet (helemaal) klopt.

 

Uiteindelijk dus op higherlevel.nl gekomen, waar ik hopelijk een goed advies kan vinden.

 

Even in het kort dus:

 

1. Ik wil een webwinkel opstarten, waar je echt enkel online spullen kunt bestellen, geen winkel of dergelijke of inloop mogelijkheid.

2. Artikelen een breed scala van voedings supplementen tot aan kleding en zadels en al het overige wat nodig kan zijn.

3. Ik heb een webdeveloper die een winkel kan bouwen voor mij, dat probleem is dus gelukkig uit de wereld.

4. Ik zoek leveranciers die geen minimale afname per jaar hanteren, ik kan immers niet garanderen dat ik bijvoorbeeld 10.000 euro in het eerste jaar kan afnemen.

5. Ik zit zelf in de regio Brabant, maar wil wel in geheel nederland verkopen mits dit slim is uiteraard.

 

Alle tips of informatie zijn echt van harte welkom.

 

Hopend dat er iemand is die mij kan adviseren.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Angelo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik me altijd afvraag, als je zoals jou in dit geval, zó weinig van de markt afweet (en dat bedoel ik niet bot): wat beweegt je om een webshop te willen beginnen? Zie je een gat in de markt? Denk je echt iets toe te kunnen voegen? Vind je de bestaande webshops te duur en denk je het voor minder te kunnen? Of rij je zelf paard en mis je een shop als dit?

Link naar reactie
  • 0

rij zelf mijn hele leven al paard, wil later ook een eigen bedrijf in de paardenhouderij beginnen. Ik wou daarom ook eerst beginnen met een webwinkel, want ik ben er zeker van dat ook daar genoeg in te leren valt en alles wat je kan leren is mooi meegenomen voor later toch.

 

Verder denk ik ook dat de prijzen 'beter' kunnen maar voornamelijk is het dat er weinig aanbod is in mijn ogen voor diverse producten. Na wat rond te vragen op diverse forums en ook mond - op - mond, zijn er toch ontzettend veel mensen die graag een shop zouden zien waarin dit wel wordt aangeboden, eventueel scherpere prijzen en dergelijke.

 

Groetjes

Link naar reactie
  • 0

Ga je goed verdiepen in een webwinkel. Het is niet zomeer even produkten op internet aanbieden. Er komt erg veel bij kijken.

Inkopen

Reclame maken

Administratie voeren

Reclame maken

Opsturen / retourneren

Je moet opslag hebben (voor de voorraad)

enz .......

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik verbaas me er ook vaak over: Iemand besluit om een webwinkel te beginnen en struikelt meteen al over het meest cruciale punt: de leveranciers.

 

Angelo geeft al aan bestaande winkels en webwinkels benaderd te hebben. Dit is bij onze winkels ook schering en inslag. Heel wat keren per maand worden we benaderd met de vraag of we onze leveranciers prijs willen geven of dat ze bij ons in kunnen kopen. Daar beginnen we niet aan natuurlijk.

 

De voornaamste reden hiervoor is dat men heel gemakkelijk denkt over het beginnen van een webwinkel (zie de stortvloed aan webwinkels van de laatste jaren).

 

Maar er komt, zoals Passie al aangeeft, erg veel bij kijken. Alleen dat realiseren veel webwinkeliers-in-de-dop zich totaal niet. Die denken dat het alleen een kwestie is van product aanbieden, geld vangen, pakje inpakken en klaar is kees. In de praktijk valt het meestal erg tegen en vele webwinkels leiden een marginaal bestaan met amper inkomsten.

 

Om je toch een duwtje in de goede richting in te geven:

Als je zelf al in het ruiterwereldje zit is de beste manier om in contact te komen met leveranciers waarschijnlijk via beurzen. Via maneges en dergelijke kan je er wel achter komen welke beurzen er zijn. Voor zover je dat zelf al niet weet natuurlijk.

 

Zorg wel dat je met een solide verhaal op een leverancier afstapt. Ze worden doorlopend benaderd door webwinkels en de gemiddelde leverancier (dit geldt voor bijna elke branche, dus waarschijnlijk ook de ruiterwereld) is er een beetje allergisch voor aan het worden. Maar als jij het werkelijk serieus aan wil pakken, met een goed verhaal komt en dus ook bereid bent om te investeren in voorraad dan kom je volgens mij een heel eind.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat ook heel vaak goed werkt is egwoon eens een winkel binnen stappen (in jouw geval dus een ruiter winkel) en eens naar de producten kijken. vaak staan op de verapkkingen wel merknamen en via die merknamen kan je bij de producenten terecht komen en via de producenten weer bij de eventuele groothandels.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.