Geplaatst: 8 mei 200817 j volst 4 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Wij hebben ongeveer 2 keer per maand een container zending uit China. Soms maken wij gebruik van LCL zendingen. (nadeel duurt langer, en de kans op beschadiging is groter). Wat ik mij afvraag is bij hoeveel m³ of kg, het voordeliger is om een FCL (20ft of 40ft) te gaan gebruiken. Kan iemand mij hiermee helpen? Groeten, rvolst
Geplaatst: 8 mei 200817 j Tonino 1.7k berichten 1 Solutions 9 Trofeeën 87 Reputatie Beste Rvolst, Je doet regelmatig FCL en LCL zendingen. Een van de aspecten die je noemt is een grotere kans op schade.... Aangezien we niet weten wat je verscheept en hoeveel extra schade LCL oplevert is deze vraag volgens mij nauwelijks te beantwoorden. Let er wel op dat China toch vrij groot is en een kleine zending duizenden kilometers in een vrachtwagen of trein zetten zal ook geheid schade opleveren. Oftewel, geef wat meer informatie of sla zelf rekenen. Succes Mark Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français
Geplaatst: 8 mei 200817 j volst 4 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Het gaat om uiteenlopende goederen, meestal zijn het goederen van lage waarde per eenheid, van plastic en metaal. De meeste productie vind plaats in Guangzhou. Overigens komt schade niet heel veel voor, en is ook niet heel erg belangrijk. Het zijn met name de kosten die het omslag punt bepalen. Ik ben zelf al aan het rekenen geweest, rond de 15m³ is het al voordeliger om voor voor een FCL te kiezen, maar hier ben ik niet helemaal zeker van... gewicht speelt ook een rol neem ik aan? Groeten,
Geplaatst: 8 mei 200817 j Tonino 1.7k berichten 1 Solutions 9 Trofeeën 87 Reputatie Beste rvolst, gewicht speelt voor zeevracht een totaal ondergeschikte rol. Men rekent normaal gesproken met 1CBM = 1000 Kilo. Voor het natransport kan het wel iets meer schelen. Als de meeste goederen ui tde regio Guangzhou komen lijkt me het aan te raden om gewoon zoveel mogelijk FCL te verzenden. LCL doet er over het algemeen wat langer over, dus dan in plaats van een 20ft een 40ft of een 40ft HQ ipv een 40ft. Die twee weken win je al snel. Grotere leveranciers die zelf laden vragen om de artikelen van een kleine leverancier in de container er bij te stoppen. Als je een beetje fatsoenlijke relatie met hen hebt mag dat geen probleem zijn. Anders een expedieur het laten regelen. Zit je wel weer met een extra vervoershandeling die schade kan opleveren. Succes! Mark Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français
Geplaatst: 12 mei 200817 j Stolk 11 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Omslag punt is nu bij zo'n 14 a 15 cbm door de lage zeevracht. Vorigjaar was het omslag punt bij 20-22 cbm.
volst
Wij hebben ongeveer 2 keer per maand een container zending uit China.
Soms maken wij gebruik van LCL zendingen. (nadeel duurt langer, en de kans op beschadiging is groter).
Wat ik mij afvraag is bij hoeveel m³ of kg, het voordeliger is om een FCL (20ft of 40ft) te gaan gebruiken. Kan iemand mij hiermee helpen?
Groeten,
rvolst