• 0

juiste vorm voor opzetten meerdere ideeen

Goedendag,

 

Na veel lezen en opdoen van ideen is voor mij nu ook de tijd aangebroken om te gaan ondernemen. Ik heb een goede baan in de sales bij een groot internationaal computerproducent maar het ondernemersbloed blijft stromen. Ik heb besloten om mijn vaste baan op te zeggen en ergens 3 dgn simpel productiewerk voor de vaste lasten te doen en daarnaast mijn ondernemingsideeen in de praktijk brengen. Op deze manier heb ik echt de tijd want om het naast een drukke en zware full time job te doen is voor mij geen optie is gebleken.

 

Ik heb meerdere ideeen die ik gelijktijdig wil opstarten in de vorm van 3 webshops in verschillende markten. Daarnaast heb ik een gezamelijk idee met iemand die al een eenmanszaak heeft wat ik wil uitwerken (ook een webshop)

 

Mijn vraag hoe ik dat nu het beste kan opzetten?

Mijn idee:

-Een "overkoepelende" handelsonderneming waarmee ik ingeschreven sta. Site maken met naam van dat bedrijf.

-De webwinkels die ik op wil gaan zetten krijgen allemaal een eigen naam, huisstijl, assortiment. Maar is eigendom van de ingeschreven bedrijf bij KVK. Dus als ik een product verkoop in 1 vd webwinkels, dan krijgt de klant een rekening van het kvk ingeschreven bedrijf.

 

Is dit de juiste methode en een goede basis voor het geval alles goed gaat lopen en ik een stap kan zetten naar een BV? Ik verwacht de eerste jaren geen nettowinst van 50k per jaar dus ik zit nu aan een eenmanszaak te denken.

 

Hoe kan ik het beste met die kennis van mij samenwerken. Wij willen alleen een bepaalde activiteit samen doen.

 

Graag advies, aanvullingen, opmerkingen van jullie

 

Alvast bedankt voor de reactie.

 

Groeten,

Arjan

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je denkt inderdaad in de juiste richting: een eenmanszaak, en dan per webshop een handelsnaam (die je bij je eenmanszaak-KvK-inschrijving als handelsnaam kunt laten bijschrijven). Dat klinkt prima, en kan t.z.t. gemakkelijk omgezet worden naar een BV-structuur, als de inkomsten navenant zijn.

 

De samenwerking met de andere eenmanszaak, is die niet in een goed onderbouwde en door beide partijen in overleg tot stand gekomen samenwerkingsovereenkomst te vangen?

Link naar reactie
  • 0

We gaan weinig risico lopen, weinig voorraad, weinig investering en als we de algemene voorwaarden goed dichttimmeren (voor indirecte schade etc) dan kan ik mij weinig voorstellen wat mis kan gaan.

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie
  • 0

Even inhaken op deze topic.

Mijn verhaal is bijna identiek ;) ik ben ook gestopt met mijn fulltime baan en werk nu parttime voor de vaste lasten / opstartfase. Ik ben ingeschreven met een eenmanszaak en ben momenteel een webshop aan het opzetten, als dit eenmaal loopt wil ik een andere webshop opzetten (een ander idee maar ligt ongeveer in dezelfde markt).

 

Ik kan dus bijvoorbeeld onderaan de website (van mijn tweede webshop) plaatsen: bedrijfnaam z is onderdeel van bedrijfsnaam x ?En dan bedrijfsnaam z laten bijschrijven onder handelsnaam x?

Alle inkomensten / uitgaven voor de tweede webshop, vallen onder bedrijf x?

Heb ik dit juist?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik kan dus bijvoorbeeld onderaan de website (van mijn tweede webshop) plaatsen: bedrijfnaam z is onderdeel van bedrijfsnaam x ?En dan bedrijfsnaam z laten bijschrijven onder handelsnaam x?

Alle inkomensten / uitgaven voor de tweede webshop, vallen onder bedrijf x?

Heb ik dit juist?

 

Ja dat mag, en staat zelfs al letterlijk boven je post :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.