Jump to content

A.vt.K

Senior
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Gender
    Male
  • First name
    Arjan

Register

  • You are:
    ondernemer in spe
  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Amersfoort
  1. Bedankt voor de reacties. John, bedankt voor de tip. meten is weten. Dit ga ik sowieso toepassen Highio, er staat nu een mobielnummer op de site. je krijgt een voicemail waarin je hoort wat tel. bereikbaarheid is en ze moeten emailen. Eind van deze maand betrek ik een nieuw kantoor en dan kan er ook makkelijk een vast nummer komen te staan (of Skype vast-nummer). Ik ben wel het slechts bereikbaar vergeleken met mijn concurrenten, althans als ik kijk naar de tijden op hun sites. Ik heb zelf niet getest of er daadwerkelijk opgenomen wordt. Aan de andere kant heb ik weer een goede voorsprong als het gaat om prijs en levertijd. Gisteravond heb ik ook nog zitten denken over niet iemand aannemen voor de telefoon maar juist voor het inpakwerk. Astron, Nieuwe auto-onderdelen worden er verkocht. Doelgroep zijn prijsbewuste autobezitters die zich rot geschrokken zijn van de prijzen bij de garage en de doe-het-zelfers. Gesprek duurt 2 tot 5 minuten. Meeste gesprekken gaan over ondersteuning die ze zoeken om het juiste product te selecteren. Dit kan nog weleens complex zijn en redelijk foutgevoelig. Daarom is het idd ook beter om iemand aan te nemen voor het inpakwerk dan deze telefonische ondersteuning. Deventer1, zo heb ik het nu ook ingericht. Ik heb ook maandelijks meer verkoop maar het zou ook bij jullie meer kunnen zijn als je wel de hele dag bereikbaar bent? Zlatan, Bedankt voor jouw reactie. Gezien de complexiteit van een advies geven of een bepaald onderdeel op een bepaalde auto past heb ik vraagtekens of een telefoondienst dat wel kan. Ik zou dan ook bv een 'Bel Mij Terug' knop op de site kunnen zetten waar ik zelf de klanten terugbel of een tijdstip dat mij uitkomt. groet Arjan
  2. Hoi Frans, bedankt voor de reactie. Soms krijg ik ook het gevoel dat mensen bellen voor het gevoel alvorens een bestelling te plaatsen. Ik ben ook een beetje aan het kijken naar een telefoonservice maar ben zo bang dat ze de vragen toch niet kunnen beantwoorden en je uiteindelijk niets bereikt. Het gaat immers niet altijd hoe hoog de verzendkosten zijn, maar ook advies welk product zij nodig hebben en of er iets op voorraad is. Of een 0900 nummer met een redelijk hoog tarief om de klanten 'te sturen' om contact op te nemen via de email. Maar de wat oudere generatie haakt dan direct af. Er is 1 grote webshop met TV's die een 0900 nummer heeft wat 80 cent per minuut kost. Dat hebben ze ook niet zonder reden. Echter daar is wel 7 dagen in de week afhaalmogelijkheid. Extra info over mijn situatie: Ik heb geen afhaalmogelijkheid dus ben alleen bereikbaar via telefoon (2uur per dag), E-mail en chatfunctie op de site. Reacties/ervaringen zijn welkom. Arjan
  3. Ik ben 2 jaar ondernemer en heb inmiddels een succesvolle webshop. Omdat er erg veel werk is zoals strategische zaken maar ook operationele zoals o.a. inpakken van de goederen en verzendklaar maken ben ik op dit moment 2 uur per dag telefonisch bereikbaar, van 10.00 tot 12.00 op maandag tot vrijdag. Daarnaast probeer ik binnen 24uur te reageren op email en vaak lukt dat dezelfde dag al omdat ik ook s avonds werk. Op het moment dat ik mijn telefoon aanzet op klokslag 10.00 uur dan gaat hij over en wordt ik regelmatig gebeld. Maar als ik om 12uur ga inpakken dan gaat de telefoon vaker alleen die neem ik dan vaak niet meer op. Er staat immers duidelijk op de site van 10.00 tot 12.00 bereikbaar. Er komt een nieuwe shop aan en de verwachting is dat de hoeveelheid werk flink gaat toenemen. De vraag die ik nu al een tijdje heb is als ik langer bereikbaar ben, bv van 09.00 tot 17.00uur is dat dan ECHT toegevoegde waarde voor mijn klanten, qua service bv. En krijg ik hierdoor meer orders binnen. Of zal de meerderheid van de mensen die na 12uur bellen toch een bestelling plaatsen of een email sturen? Ik krijg geen klachten over slechte telefonische bereikbaarheid en in de recensies die klanten achterlaten zijn ze volledig tevreden met kwaliteit producten en snelheid van leveren (voor 16uur is volgende dag geleverd) Er wordt niet gesproken over tel. bereikbaarheid. En mocht mijn winst toenemen, dan heb ik natuurlijk wel hoge kosten omdat ik een medewerker aan moet nemen. Dus ik kan ook quitte spelen.. Ik ben op zoek naar advies of ervaringen van andere ondernemers op dit gebied. Veel van jullie hebben ook in dezelfde positie gezeten en een bepaalde keuze gemaakt. Bedankt, Arjan
  4. Daar heb je gelijk in. Wij versturen ook fysieke goederen en waarde is altijd minimaal 200 euro. Het heeft in ons geval weinig zin om een vals adres op te geven.
  5. Dat is zo maar bij T-mobile heb je die gegevens al eens gegeven en daar een handtekening onder gezet. Zij controleren het eigenlijk alleen. Het is wel interessant genoeg om verder over te informeren.
  6. Ja dat is waar! Bedankt een ieder voor de input tot dusver. Mocht ik nog nieuwe informatie hebben over dit onderwerp dan zal ik het hier plaatsen
  7. Aan welke manier denk jij? Als een klant telefonisch contact heeft gehad dan sturen wij onze bankgegevens en als gewenste omschrijving de naam van de client. En client replied met de adresgegevens waar het pakket naar toe verstuurd kan worden. Als wij in de mail met bankgegevens dan een paar vragen stellen en client stuurt daar antwoord op samen met de adresgegevens zou dat dan voldoende zijn?
  8. Goedenavond, Wij verkopen producten die helpen om overtollige kilo's kwijt te raken. Sinds geruime tijd zijn wij ook zeer actief op internet met verkoop van dit product. In onze praktijk worden door de clienten voor aanvang van deze kuur een anamnese ondertekend. Hier staan vragen over gezondheid, medicijngebruik enzovoorts in zodat wij kunnen kijken wat de gezondheidstoestand van de client is. Op basis hiervan adviseren wij om het product wel of niet te gebruiken. Via internet is het tekenen van dit document lastig. Dat zou zo kunnen gaan: Versturen per email, klant moet uitprinten , tekenen en terug mailen/faxen. Nu zie je steeds meer een muis-handtekenening. Dit zou voor ons een oplossing zijn. Is dit rechtsgeldig? De producent van dit product heeft ook als voorwaarde dat van elke client een ondertekenende anamnese moet zijn. Graag jullie advies. Dank
  9. Welke boeken, white papers of artikelen zijn een must zijn om te lezen voor een ondernemer die zijn producten via internet verkoopt. Wat ik recent gelezen heb: The Long Tail van Chris Anderson De dood van traditionele marketing van Arno Wingen Graag hoor ik welke boeken nog meer interessant zijn, of natuurlijk een link naar een topic of site waar al een mooie top 10 staat.
  10. Hoi Liset, Bedankt voor de link. Is een goede site Hoi Ron, Ik had hier zelf ook al naar gekeken en gedownload alleen op het eerste gezicht lijkt het mij niet echt een makkelijk pakket. Helaas heb ik het nog niet door kunnen spitten omdat er nieteens een handleiding bij zit. Die moet je kopen. Dat vind ik een nadeel bij een demo... Daarnaast moet je voor wat andere opties ook betalen en ben je net zo veel kwijt als een ander pakket vandaar dat ik nog even verder ben gaan kijken naar een ander goedkoop pakket zoals SnelStart en Minipak. Wat koppeling met osCommerce betreft is het natuurlijk top. Ik hou dit zeker in mijn achterhoofd. Ik verstuur met DPD dus zal gaan zoeken of daar een koppeling voor is. Groeten, Arjan
  11. Beste mede-ondernemers, Ik heb een eenmanszaak en verkoop producten via internet via 3 kanalen: 1. via webwinkel (oscommerce) 2. via advertentiesites 3 binnenkort extra webwinkel (oscommerce) Nu wordt het tijd om boekhouding serieus op te zetten. Op dit moment maak ik een factuur in excel, converteer naar pdf en stuur naar de klant. Daarna boek ik alles in een antiek programma davilex account van 10 jaar oud. Via de webwinkel gaat het factureren naar klant automatisch maar daarna moet het geboekt worden in davilex. Boekhouden is niet mijn favoriete bezigheid maar ik besef dat het cruciaal is om inzicht te hebben in de situatie. Ik merk van mezelf dat ik te druk ben met verkopen dat ik de boekhouding een beetje verslons. Ik archiveer wel alles goed in excel zodat ik op een rustige zondag (wat er eigenlijk nooit is) de boekhouding bij kan werken. Wat voor een boekhoudpakket kan ik nu het beste nemen? factureren en inboeken wil ik liefst zelf doen om kosten te besparen. Ik heb maar 3 leveranciers die per week of per maand factureren. Op dit moment heb ik ongeveer 80 verkoopfacturen maar als de nieuwe webwinkel af is dan zal het naar verwachting een meervoud gaan worden. Daarom wil ik nu een goede basis opzetten. Ik heb een boekhouder die btw aangifte controleert en verzorgd en aan het eind van het jaar de jaarrekening en IB regelt. Ik heb amper voorraad. Alles wat ik verkoop betrek ik bij een leverancier en verkoop ik door. Op deze manier kan ik meer dan 100.000 artikelen leveren. Dit wil ik het liefst via een excel-import in het boekhoudprogramma importeren natuurlijk Ik verkoop niet op rekening. Alles vooraf via MultiSafepay, iDeal of voorafoverschrijven. Ik heb zelf gekeken naar Snelstart, boek2, nota1 en Plus voor totaal 657 euro (ex starterskorting 25%) Groet,
  12. Om even terug te komen op gebruikerservaringen Multisafepay. Ik gebruik het nu 3 weken en bevalt prima. Drempel was dat op de webwinkelvakdagen de opstartkosten niet in rekening gebracht zouden worden. Dus kon het proberen.. Ik kom van een situatie dat klanten eerst vooraf geld overschreven op mijn bank, en nu komt het vertrouwder over dat er een betaaltussenpersoon is. Wat een erg grote plus is dat ik een betaallink naar een klant kan sturen als die iets gekocht heeft wat niet in de webwinkel staat. (bv via advertentiesite). Het gaat als volgt: -in control center van MultiSafepay log je in. -Je maakt dan een betaallink met bedrag, omschrijving en klantnaam. -die link stuur je per mail naar de klant. -Klant maakt in 1 min een account bij MultiSafepay en kan dan betalen met iDeal (of creditcard als je dat hebt ingesteld). -Ik krijg direct bericht dat betaling binnen is - product kan verzonder worden naast multisafepay ga ik ook iDeal rechtstreeks gebruiken en dan kan ik goed kijken waar de klanten voor kiezen. Natuurlijk kan je na een paar maanden pas beetje betrouwbare meetgegevens hebben maar dat van de betaallink wilde ik jullie niet onthouden.
  13. Ik heb nu dus ook mijn eerste niet betalende klant.. Normaal verstuur ik nooit zonder dat het geld is bijgeschreven maar ik had een goed gesprek over de telefoon en die meneer had ontzettend haast met het onderdeel dusdurfde het wel aan. bedrag is 155 euro. Nua 2 weken had ik nog geen geld gezien en toen belde ik hem op om aan te geven dat ik niks had gehad en het antwoord was ow sorry dan ga ik direct naar de bank want er is wat mis gegaan, ik ben niet zo dus maak je geen zorgen. Ik bel je vanmiddag terug als ik bij de bank ben geweest. Sindsdien neemt hij de telefoon niet op en helemaal geen bericht meer. meerdere malen voicemail ingesproken. Betalingsherinnering heb ik gestuurd. En nu ga ik een Sommatie uitsturen. Deze werkwijze heb ik op internet opgezocht. Ik vraag me af of ik wel bericht krijg nu of dat ik gewoon geen geld er meer in moet stoppen en ernaar kan fluiten. Erg irritant dat mensen zo misbruik maken van je vertrouwen. Dit is echt meteen de laatste keer >:(
  14. Goedendag, We zitten met het volgende: Ik heb sinds juli vorig jaar een eenmanszaak en ik hoop dit jaar een winst (voor bel) van 20.000 te maken. Mijn vriendin start 1 maart ook als zelfstandig ondernemer. Ze gaat zorg doen voor mijn opa en oma via een thuiszorginstelling, en daarnaast gaat ze een eigen nagelstudio opzetten. Ze verwacht ongeveer 1200 euro per maand te krijgen voor de zorg, en na een half jaar als de nagelstudio van de grond is ongeveer 1000 euro winst per maand. Ik vroeg mij af wat is nu gunstiger voor haar (en mij). Dat zij zichzelf inschrijft bij de kvk en dan voordeel heeft van zelfstandigenaftrek, startersaftrek, 10%MKB vrijstelling (ze voldoet aan het urencriterium). Of dat ze bij mij op loonlijst komt en dan haar verzekeringen heeft zoals ww en ziektewet. Hoe kan ik dit bepalen, welke gegevens zijn er nog nodig. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept