Bekenden van mij starten in een wereldstad buiten de EU een horecazaak.
Graag investeer ik in deze zaak. Het zou gaan om een periode van circa 15 jaar. Ik wil graag meedelen in de winst daar ik veel vertrouwen in hun onderneming gezien de succes die zij al hebben bereikt.
Ik beleg tot op heden zowel in prive als in mijn BV.
Zelf denk ik bv aan: een lening met naast een rente een winstdeling of aan direct participeren in het aandelenkapitaal.
VRAAG
Op welke wijze is participeren (risco even daargelaten) met name fiscaal het aantrekkelijkst? Prive of in BV? In deze case ga ik er graag even vanuit dat de zaak zeer succesvol (lees: winstgevend) wordt.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
VincentNH
VincentNH
Bekenden van mij starten in een wereldstad buiten de EU een horecazaak.
Graag investeer ik in deze zaak. Het zou gaan om een periode van circa 15 jaar. Ik wil graag meedelen in de winst daar ik veel vertrouwen in hun onderneming gezien de succes die zij al hebben bereikt.
Ik beleg tot op heden zowel in prive als in mijn BV.
Zelf denk ik bv aan: een lening met naast een rente een winstdeling of aan direct participeren in het aandelenkapitaal.
VRAAG
Op welke wijze is participeren (risco even daargelaten) met name fiscaal het aantrekkelijkst? Prive of in BV? In deze case ga ik er graag even vanuit dat de zaak zeer succesvol (lees: winstgevend) wordt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16052-investeren-middels-lening-of-pariciperen-in-eigen-vermogen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag