• 0

Ervaring met EasyStart?

Easystart is een programma om je ondernemingsplan mee te maken. Het wordt o.a. door banken, accountants en de KvK aangeboden. Sinds kort bied ik het ook aan starters aan via mijn eigen site. En vanaf dat moment heb ik alleen maar negatieve reacties gehad. Het zou onhandig zijn en lang niet voor ieder bedrijf geschikt. Zelf heb ik er geen ervaring mee. Jullie wel?

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Rene,

 

Over het algemeen is dit programma een goede leidraad voor het schrijven van een ondernemersplan.

Alleen dan wel alleen als leidraad.

Want uiteindelijk vind ik een totaal zelf opgezet ondernemersplan beter dan het uitprinten van de ingevulde vragen via dit programma.

 

Er zit dan te weinig in van de ondernemer zelf !!!!!!!

 

Je kan met dit programma ook je ondernemers doelstelling niet echt duidelijk toelichten.

 

Chris

Link naar reactie
  • 0

Een business plan leeft, is nooit klaar en verandert altijd. Opschrijven is een tijdsopname. Business plan wordt PPM wordt Prospectus wordt Jaarverslag. Elk jaar weer en soms nog vaker. Verschillende plannen voor verschillende toehoorders.

 

Dus hecht niet teveel waarde aan je BP wanneer zij af is. Het is dan namelijk al weer achterhaald. Als VC vond ik de aanname's in het business plan tachtig keer interesanter dan de cijfertjes en de plannen. Aanname's laten zien uit welk hout je gesneden bent. Cijfertjes en plannen zijn resultanten en veranderen in de toekomst onder invloed van externe factoren.

 

Easystart is dus een goede oefening.

 

K.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0

Voor het schrijven van mijn ondernemingsplan heb ik ook even naar Easy Start gekeken (en gebruikt). Het resultaat vond ik echter niets...

 

Mijn eigen draai, mijn eigen ideeën en teksten, dat kon ik er niet in kwijt. Ik ben ondernemer geworden om zelf het één en ander in de hand te houden en juist dat mistte ik in het programma. Het is een invuloefening, het geeft goed aan waar je over moet denken en als je dat niet zo uit de losse hand kan invullen... tja... dan weet niet of je al rijp bent om als ondernemer verder te gaan.

 

Easy Start is naar mijn idee leuk in de orienterende fase, even snel alles invullen en een soort overzicht hebben. Om het als ondernemingsplan te gebruiken, dat zou ik heel knap vinden! Maar het is maar een mening... er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het lekker vinden werken en waarbij het voldoet aan alle eisen!

 

René, heb je het zelf al eens ingevuld en serieus gebruikt?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

René, heb je het zelf al eens ingevuld en serieus gebruikt?

 

Nee dus. Ik heb mijn eigen ondernemingsplan zelf geschreven, met hulp van een bestaand plan als voorbeeld. Maar omdat ik het (via mijn site) wel aan starters aanbied ben ik benieuwd naar ervaringen hiermee. Ik kan er dan misschien wat kritische noten bij plaatsen, bij verkoop van het pakket heb ik zelf geen belang. In het uiterste geval knikker ik het er weer af, liever dan dat ik mensen iets onbruikbaars in de maag splits.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ha René,

 

Ik heb het zelf nooit ingevuld. Een paar jaar geleden kwamen ondernemers er nog wel een mee aanzetten, maar daar kon ik niks mee. Het lijkt erg veel op een invuloefening.

 

Op zich moet de ondernemer antwoord geven op een heel aantal relevante vragen, dus hij/zij wordt gedwongen over die onderwerpen na te denken. Er is echter te weinig ruimte voor visie, inzicht en persoonlijke ondernemersstijl. In die plannen stond in ieder geval nooit, waarom het zo leuk was voor een investeerder om geld in de onderneming te stoppen.

 

Wat mij betreft kan je het gewoon op je site laten staan, daar doe je niemand een verdriet mee. Het is echter niks meer dan een goede vingeroefening voor het echte werk.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik heb EasyStart 5 jaar geleden proberen te gebruiken voor het uitwerken van mijn eerste ondernemersplan. Mijn kritiek op dit plan komt overeen met alle reacties zoals reeds zijn besproken. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de papieren versie van de KvK en dat als pure leidraad. EasyStart biedt je niet de ruimte om je verhaal te beschrijven zoals je het in je hoofd hebt. Verder vraagt het programma een chronologische opbouw, waardoor je, als je een door EasyStart geselde vraag niet gelijk kan beantwoorden, niet verder kan in het programma. Hierdoor verlies je ook het overzicht. Misschien zouden ze er een 'sitemap' in moeten opnemen in het programma?! Wat me opvalt zijn de vele kritische kant tekeningen over het product, maar het ligt wel bij de gerenommeerde verkooppunten! mijn complimenten voor het staaltje marketing wat hierachter schuil gaat! ???

Gain Marketingmanagement &amp Organisatie.

 

Wij verzorgen/bezorgen voor ondernemingen binnen het MKB, de doorlooproute om klanten te behouden, te werven en de winstgevendheid van klanten te maximaliseren.

 

EasyMarketingplan: praktisch, innovatief en competitief in zeven stappen naar uw oplossin

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb EasyStart eens gebruikt en kwam tot de conclusie dat als ik zelf zonder enige ervaring zou gaan schrijven het resultaat er een stuk professioneler uit zou gaan zien dan dat van Easy Start. Wat mij betreft geen aanrader.

“One holds a bottle of red wine by the neck, a woman by the waist, and a bottle of Champagne by the derriere.”

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.