Jump to content

DDJ

Senior
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    BusinessCompleet.nl,

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    dezelfde interesse hebben en mij meer kunnen leren over het onderwerp van mijn passie! En die mij verder kunnen helpen natuurlijk met ondernemen.
  • My opinion about entrepeneurship
    Verantwoord(elijk) vrij zijn! Een mooi spel dat je serieus moet spelen.
  • My opinion about innovation
    Zonder innovatie geen vooruitgang, hopelijk richting een betere en eerlijkere wereld voor iedereen.
  1. De auto staat op de zaak. Dus alle autokosten zijn zakelijk. Dus ja, alle autokosten (afschrijving, brandstof, onderhoud, houderschapsbeasting, verzekering, parkeerkosten, waskosten, tolgelden) komen in je boekhouding. Alleen niet onder reis&verblijfskosten, maar onder autokosten. De BTW splits je juist uit de kosten af en geef je aan als voorbelasting. Uiteraard voorzover er BTW op zit (verzekering en houderschapsbelasting niet, parkeergelden alleen bij gesloten garages, staat vaak niet op de bon, maar mag je er wel uit halen). Voor privé gebruik geldt dan nog een correctie op de BTW en de bijtelling in de IB. groet Joost Ok, super bedankt Joost. Heel helder. Dan moet ik dus wel even het een en ander qua GR aanpassen aangezien ik tankbonnen en parkeren gewoon onder reis&verblijf heb geboekt.
  2. Ok, dank. Dan kan ik even wat mutaties gaan aanpassen zeg... Was het dan niet beter geweest om de auto privé te rijden? Het is een LPG, wegenbelastingvrij.
  3. Dus voor mij (auto op de zaak gekocht) is het geen probleem om parkeerkaartjes&tankbonnen in de boekhouding op te nemen als reis&verblijfkosten inclusief 19% btw?
  4. Hartelijk dank! Daar kan ik wat mee! ;D
  5. Hi all, Wellicht een compleet overbodige vraag maar ik heb een nieuw bureau gekocht. Nu ben ik mijzelf gek aan het maken met waar ik deze kosten moet boeken. Is dat gewoon op rekening Inventaris of op rekening Inkoop dan wel Kantoorbenodigdheden? Het bureau is eigenlijk zo goedkoop dat er geen afschrijving op hoeft plaats te vinden (IKEA). Ik weet het even niet meer ??? Alvast bedankt! DDJ
  6. Ik gebruik voor mijn webshop Wordpress + WP e-Commerce. Beiden zijn gratis. Dan kan je vervolgens kiezen of je iemand een design laat maken of dat je er een koopt. Zelf heb ik er een gekocht voor $68 en dat zijn echt geen slechte designs. Wanneer je daarna een aantal plugins koopt ben je eigenlijk voor pak 'm beet E150 klaar. Zeker professioneler dan een Shoptrader ofzo. Alleen heb je wel een klein beetje technische kennis nodig. Maar dan ook een heel klein beetje. Ik ben van mening dat niet elke webshop die E15000 heeft gekost het waard is geweest. Dan moet je wel echt een state of the art webshop hebben met waanzinnige koppelingen en features. Check: - http://wordpress.org/ - http://getshopped.org/ en dan kan je ook nog bij allerlei partners designs kopen. Maar volgens mij zijn Magento en Joomla ook prima CMS
  7. Ah mooi. Net toch maar even met een boekhouder gesproken. Die gaat het (hopelijk) allemaal voor mij oplossen. Ik hou mij voortaan bij mijn leest: verkopen. De facturen en dergelijke boek ik gewoon zelf in maar laat het aangifte doen over aan de pro's ;D
  8. Dat is ook nog de bedoeling. Niet dat ik dit zelf wil blijven doen (invoeren wel, aangiftes en dergelijke niet) maar wat meer kennis over moeilijke boekingen is geen overbodige luxe.
  9. Ik ook. Niet slecht alleen zou de handleiding iets meer "moeilijke" boekingen mogen bevatten. Maar goed, die kan je ook hier vragen.
  10. In the nick of time! Mijn adminboekje zegt het volgende: Optie 2 U maakt de volgende memoriaalboeking (indien u onder 'Invoeren' geen knop 'Memoriaal' heeft staan kunt u deze optie aanzetten onder 'Beheer>Instellingen>Memoriaal'. Nadat u geklikt heeft op 'Invoeren>Memoriaal' voert u de volgende gegevens in: Rekening: Privéopnamen en stortingen Relatie: leeg laten Datum: de datum waarop u deze wilt verrekenen Omschrijving: Kilometervergoeding: aantal km Factuurnummer: leeg laten Boekstuk: leeg laten Bedrag: het bedrag aan kilometervergoeding negatief. Bijv: bedrag is 100.00 euro, dan vult u in -100.00 euro. Tegenrekening: 'Kilometervergoeding' (indien deze rekening nog niet bestaat, dan kunt u deze rekening toevoegen als 'Winst & Verlies'-rekening. Bovenstaande heb ik gedaan. Ik heb niets naar mijzelf uitbetaald. Betekent dit dan dat ik nu wel de winst heb verlaagd en dat dat voldoende is? Het geld ga ik niet overmaken, de BTW moet er zo namelijk nog uit naar de belastingdienst. Dan deel 2: Mijn declaratie van onkosten zoals diner, lunch, kantoorbenodigdheden etc. heb ik vaak ook uit prive betaald. Dit is een behoorlijke som geworden en ik heb de btw netjes opgeteld (+bonnetjes uiteraard). Boek ik dan dan op eenzelfde manier? Ook deze declaratie wens ik niet over te maken naar mijn privérekening. Uw hulp wordt wederom zeer op prijs gesteld... the clock is ticking (en ik ben een idioot dat ik tot zo laat heb gewacht om dit kleine stukje op te lossen).
  11. Oud draadje maar toch nog een vraag. Ik geloof dat iedereen het erover eens is dat er geen btw wordt betaald over adwords aan Google Ierland. Nergens heb ik echter 100% duidelijk kunnen vinden wat dit inhoud voor het inboeken. Ik heb 2 opties en ik weet niet welke invloed ze hebben in/op de boekhouding: 1. Geen BTW 2. Levering/Diensten van binnen de EU 0% Welke moet ik gebruiken?
  12. Gezocht op het forum, niet kunnen vinden helaas. Ik kom er niet uit waar ik een (betaling van een) boete+aanmaningskosten van de belastingdienst moet wegboeken. Deze kreeg ik omdat ik per abuis de btw had afgedragen op de rekening van Belastingdienst/Douane. Die zouden het intern wel even overboeken, maakt u zich geen zorgen meneer. Helaas dus wel. De BTW betaling boek ik weg op de BTW R/C (gebruik e-boekhouden.nl) maar waar boek je de boete en waar de aanmaningskosten? ALvast hartelijk dank voor uw/jullie antwoord(en)
  13. Gisteren een telefoontje gewaagd omdat ik een factuur verloren ben voor een electronisch uittreksel. Mevrouw zou het doorgeven en of ik het per fax of email wilde ontvangen (huh, service?). Kon weleens 2 a 3 dagen duren maar misschien ook sneller afhankelijk van drukte op debiteurenbeheer. Na 11 minuten factuurtje binnen per mail. Prima service zo! Nu alleen nog je eigen omgeving binnen de KvK.nl zodat je ze niet meer hoeft te bellen voor dit soort zaken. Maar ze zijn goed op weg!
  14. Administratieleed. Alle beginnersfouten gemaakt die je maar kan maken: 1. wachten met administreren tot einde jaar (eerste 2 maanden goed begonnen) 2. veel te lang bezig geweest met mooie programma's testen die uiteindelijk niet zijn toegespitst op de NL markt of geen koppelingen hebben 3. veel bonnetjes verloren (portemonnee met bonnetjes ook trouwens 1x) Eigen schuld, op de blaren zitten de komende dagen >;(
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept