• 0

Inzicht; de coorporatie is wat ik wil?

Beste higherlevel experts. Met regelmaat struin ik dit forum af en verbreed ik op die wijze mijn kennis over zaken gerelateerd aan bedrijfsvoering.

Ik stuitte vandaag op de rechtsvorm coorporatie en kreeg het idee dat dit wel eens op mijn activiteiten van toepassing zou kunnen zijn. Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken.

 

Ik ben als zzp-er actief in de (thuis)zorg en heb daarnaast een internetpagina die een netwerk van zzp-ers zoals ik bij elkaar tracht te werven. Waarom? Omdat ik namelijk niet alle zorgvragen zelf kan beantwoorden die ik aangeleverd krijg en ik een hekel heb aan bemiddelingsbureaus die uurtarieven van zorgverleners afromen voor hun eigen winst. Vooral in de thuiszorg is dit met de VAR problematiek een actueel onderwerp.

 

Mijn concept is gebaseerd op het met elkaar in verband brengen van zorgvragers en zorgverleners voor een eenmalig laag fee dat betaald wordt door de zorgverlener. In zekere zin dus wel een bemiddelingsbureau zullen de critici zeggen, maar binnen de thuiszorg is dit nieuw.Rijk zal ik er ook niet van worden, maar daar was het mij ook niet om te doen. Softe sector he ;)

 

Het netwerk groeit echter gestaag en mijn landelijke dekking van zorgaanbieders neemt toe. Daarnaast krijg ik door dat niet alleen particuliere zorgvragers tot mijn markt behoren, maar ook commerciele zorgaanbieders mij inmiddels weten te vinden.

 

Mijn vraag is; is dit concept niet uitermate geschikt om in een coorporatievorm te gieten en zo ja, met welke argumenten voor coorporatievorm ga ik mijn aangesloten zzp-ers blij maken?

 

Alvast mijn hartelijke dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Lex,

 

het heeft er inderdaad de schijn van dat de cooperatie een passende rechtsvorm zou kunnen zijn voor een samenwerkingsverband.