• 0

Verzekerd als bedrijvenverzamelpand afbrandt door brand bij ons?

Wij hebben via ICToffice al ongeveer een half jaar een aansprakelijkheidsverzekering bij AON verzekering. Deze verzekering is voor beroepsaansprakelijkheid en bedrijfsaansprakelijkheid.

 

Ongeveer een half jaar geleden hebben wij een bedrijfsruimte gehuurd bij een ander groot bedrijf en ik zit nu met de volgende vraag:

 

"Zijn wij verzekerd als per ongeluk brandschade onstaat in onze bedrijfsruimte en het hele pand affikt?"

 

Deze vraag heb ik bij mijn verzekering neergelegd en de meneer vertelde mij dat wij hiervoor verzekerd zijn en dat het onder de aansprakelijkheidsverzekering valt, indien het geen opzet is natuurlijk.

 

Nu lees ik de voorwaarden en ga ik toch twijfelen want het volgende staat erin bij artikel 14(download versie: http://www.ictverzekeringen.nl/doc/aansprakelijkheid_polisvoorwaarden.doc), :

 

14.4    Schade aan zaken onder opzicht

14.4.1    Niet gedekt zijn aanspraken wegens schade aan zaken (zaakschade) die de verzekeringnemer of de tot

   schadevergoeding aangesproken verzekerde ten vervoer, ter bewaring of ter bewerking zijn toevertrouwd

   of die hij in huur, bruikleen of krachtens enige andere overeenkomst onder zijn opzicht heeft.

14.4.2Indien ten tijde van de bewerking schade wordt toegebracht aan zaken die de verzekeringnemer of de tot

schadevergoeding aangesproken verzekerde ter bewerking zijn toevertrouwd, geldt dat onder de in art. 14.4.1 genoemde uitsluiting alleen vallen die delen of onderdelen van die zaken welke op het ogenblik

van het toebrengen van de schade daadwerkelijk in bewerking zijn.

14.4.3    De in art. 14.4.1 genoemde uitsluiting geldt niet voor:

14.4.3.1    zaakschade aan vervoermiddelen, zolang zij op of aan de terreinen van verzekerde of daar waar verzekerde

   werkzaamheden verricht, aanwezig zijn om te worden beladen of gelost, dan wel wanneer daarop, daarin,

   daaruit of daarvan is of wordt geladen of gelost;

14.4.3.2    schade aan zaken (zaakschade) van ondergeschikten waarvoor een verzekerde als werkgever aansprakelijk is;

14.4.3.3schade aan zaken (zaakschade) indien deze schade zich manifesteert na oplevering door verzekerde en de

   schade is veroorzaakt doordat verzekerde zaken heeft toegevoegd of werkzaamheden heeft verricht aan

   die beschadigde zaken;

14.4.3.4    documenten die de verzekeringnemer of de tot schadevergoeding aangesproken verzekerde onder zijn

   opzicht heeft. Onder documenten worden verstaan overeenkomsten, verslagen, brieven, formulieren of

   andere documentatie van welke aard dan ook alsmede computerprogramma's of gegevens vastgelegd op

   informatiedragers.

14.4.3.5   schade aan zaken (zaakschade) die de verzekeringnemer of de tot schadevergoeding aangesproken

   verzekerde anders dan in huur, pacht, bruikleen of bewaarneming onder zich heeft, indien en voor zover

   ter zake daarvan door een brandverzekeraar schade is vergoed.

 

 

Kortom, ik vraag me af of ik nu verzekerd ben, het lijkt mij dat meerdere mensen deze verzekering hebben, want het is via ICToffice: http://www.ictverzekeringen.nl

 

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Isomis

 

Deze bepalingen sluiten de schade aan het gehuurde pand (hetgeen in opzicht is) zelf uit. Daarvoor zal de eigenaar immers verzekerd zijn.

 

groet

Joost

 

Ja, maar het lijkt me dat de verzekeraar van de eigenaar altijd gaat proberen om het bij iemand anders te verhalen?

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.