• 0

Algemene voorwaarden klant en die van mij, Welke hebben voorrang?

Beste Lezer,

 

Wanneer een klant zijn algemene voorwaarden naar mij mailt waarin staat dat zij betalen binnen 60 dagen, maar in mijn Algemene voorwaarden die zij ontvangen hebben staat dat bedrijven mij binnen 30 dagen moeten betalen. Welke voorwaarden hebben dan voorrang?

 

Het gaat nu om iets niet zo heel belangrijks, maar stel het gaat om grotere zaken zoals ontbinding van een contract. Hoe zit dit dan?

 

Ik hoor het graag van u

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eigenlijk voer voor een jurist en dat is niet mijn kunstje!

 

Jij biedt jouw product/dienst aan, waarbij je tegelijkertijd op jouw AV wijst.

Daarna maak je een offerte, waain e.e.a. omschreven staat wat en hoeveel geleverd gaat worden, waarbij je verwijst naar jouw voorwaarden zoals je die bij het eerste overleg hebt besproken en die je ook bijlevert.

 

Volgens mij gaan in dat geval jouw AV voor, zeker als je in de offerte nog een zinsnede opneemt , waarin de toepasselijkheid van de AV van de anders partij uitdrukkelijk uitgesloten wordt.

 

Maar nogmaals een jurist kan dat veel fraaier verwoorden/uitleggen

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn AV meegstuurd, maar deze zijn niet getekend.

In mijn opdracht bevestiging staat de volgende zin:

 

2.   Op onze algehele dienstverlening zijn de algemene voorwaarden van Profile Recruitment van toepassing. In geval van strijdigheid gaan de bepalingen uit deze voorwaarden voor op de algemene voorwaarden van Profile Recruitment.

 

Deze opdracht bevestiging is wel getekend.

 

Volgens mij sta ik nu in mijn recht om die 30 dagen betalingstermijn te eisen ? ( ga ik niet doen, is niet heel klantvriendelijk )

 

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 0

In dit geval zit je redelijk safe volgens mij. Zij hebben een contract van jou getekend en niet andersom. In jouw contract wordt (mag ik aannemen) de AV van de andere partij niet genoemd. In dat geval heb je mijns inziens ook niets met de AV van die partij te maken. Zorg er wel altijd voor dat in jouw contract een regel opgenomen is dat jouw AV zijn gezien door de andere partij. Je moet de AV pro-actief communiceren en overhandigen, door vorige zin op te nemen in een contract bevestig je dat je dat gedaan hebt. Alleen deponeren bij de KvK en "onze voorwaarden zijn gedeponeerd..bla" is niet genoeg.

 

Wat je bij overheidsinstellingen vaak ziet bijvoorbeeld, is dat zij nooit een contract van een partij tekenen, maar zelf een overeenkomst opstellen waarin hun eigen AV aangehaald worden en eventueel jouw AV als 'niet ter zake' wordt omschreven. Met die overeenkomst wordt dan vervolgens opdracht gegeven om de werkzaamheden zoals beschreven in jouw voorstel uit te voeren. Zij dekken zich wel goed in dus :D

 

Wellicht kan een contract expert zich ook over deze vraag buigen?

 

 

 

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is geheel afhankelijk van de contractafspraken welke Algemene Voorwaarden van toepassing zijn op jullie leveringen en diensten.

 

Wanneer er door jullie een offerte wordt verzonden met de tekst : "Op al onze leveringen en diensten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing zoals gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en Fabrieken te ...... onder nummer .......

Het akkoord gaan met deze offerte betekent tevens acceptatie van onze algemene voorwaarden.

 

Door vervolgens in je algemene voorwaarden te zetten dat jullie algemene voorwaarden ten alle tijden voorgaan op de algemene voorwaarden van de tegenpartij scherm je een groot deel af.

 

Omtrent de betalingen is het ook niet onverstandig om in je algemene voorwaarden op te nemen dat zij jullie factuur ten alle tijden volledig moeten voldoen en geen verrekening mogen laten plaatsvinden met facturen die jullie nog aan hen moeten voldoen.

 

Jasper

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.