Het grootste manko van een auto kopen vind ik altijd het 'gedoe' er omheen. Gesjeesde verkopers die met mooie praatjes aankomen waar je niet op zit te wachten, proefritten die niet mogelijk zijn of waarvoor gebedeld moet worden, inruilprijzen/kortingen waarover te lang onderhandeld moet worden. Probeer dit proces laagdrempeliger te maken zou ik zeggen. Bied je klanten direct een goed voorstel aan, al voordat ze in je zaak staan. Wellicht zoals Daewoo het in het begin van hun korte Nederlandse carriere deed; briefje onder de ruitenwisser met de inruilprijs.
Geef mensen een laagdrempelige mogelijkheid om een proefrit aan te vragen. Geen gedoe met bellen, gewoon een online proefrittenkalender waarbij je een beschikbare demo en datum kan kiezen.
Daarnaast is het nu het ideale moment voor 3-jaar-uitgestelde-betaling-aanbiedingen. Over 3 jaar is de economie volgens de meesten wel weer opgeknapt en is men zekerder van hun zaak. Maargoed ik denk dat je daarvoor afhankelijk ben van de importeur/Peugot.