• 0

onderneming idee, huishooudelijk hulp

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

[*] Denk goed na over hoe je je medewerkers betaalt; je wilt ze echt niet op de loonlijst hebben in vaste dienst;

[*] Hoe ga je eea financieren? Meteen "boter bij de vis" of factureer je de klant? Kan een tijdsverschil zijn tussen salaris betalen en geld ontvangen;

[*] Doe "iets extra's" voor je medewerkers om ze gemotiveerd te houden.

 

Succes!

 

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Faillissementen in thuiszorg dreigen

 

Tweederde van de thuiszorginstellingen zit zo diep in de rode cijfers dat een faillissement dreigt.

 

Verlies

 

Koepelorganisatie ActiZ verwacht dat alle thuiszorginstellingen samen een verlies van 96 tot 165 miljoen euro gaan boeken. Vorig jaar was dat ongeveer 50 miljoen.

Bezuinigingen

 

ActiZ wijt de problemen aan diverse gelijktijdige bezuinigingsoperaties van rijk, gemeenten en zorgverzekeraars. Een woordvoerster zegt dat gedwongen ontslagen uiteindelijk niet meer te voorkomen zullen zijn. Bedrijven zouden ook genoodzaakt zijn om goed en ervaren personeel te vervangen voor goedkopere mensen met minder diploma's.

 

 

bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/articleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2008/07_juli/02/binnenland/0702_1500_thuiszorg_implodeert.xml

 

 

 

Ik hoop dat je een hele goede plan hebt gemaakt. Zoals je hier boven kunt lezen gaat het niet goed met het thuiszorg.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

[*]item 1de medewerkers zullen wij niet in loondienst hebben. In feite zijn het zelfstandige. Wij zijn dus alleen een contactpersoon tussen de beide partijen. De ''medewerker'' kan er voor kiezen zich te verzekeren als zelfstandige maar aangezien het een bijbaantje betreft zal dit dus niet voorkomen.

 

Dit gaat niet werken. Studenten ea moeten dan een VAR aanvragen en dat zal moeilijk worden. Het is raadzaam dan een payroller in te schakelen. Kost iets meer maar scheelt veel gezeur.

 

[*]item 2 Een 18 jarige kan 12,20 per uur verdienen. De cliënt krijgt een bepaalde vergoeding van de overheid voor huishoudelijke hulp. Dit afhankelijk van het vroegere inkomen van de cliënt. Van dat bedrag zal ik een bepaald percentage inhouden (dit wordt mijn loon). Aan het eind van de maand zal de medewerker een urenbriefje moeten inleveren met de gewerkte uren incl. handtekening van de cliënt. Wij zullen dit bedrag in rekening brengen en wanneer wij dat bepaalde bedrag hebben ontvangen zullen wij daar dus een deel van uitbetalen aan de ''werknemer'''.

 

Je vraagt wel veel vertrouwen van de mensen. Zie verder (1)

 

[*]item 3 Wij hoeven zelf de medewerkers niet gemotiveerd te houden. De medewerkers zullen hun ''collega's'' niet zien dit omdat ze alleen bij de cliënten aan huis werken. Wel zorgen we dat wij gemanierde cliënten zullen hebben zodat we geen/ minder kans op problemen hebben. Ook zullen wij bij de medewerker informeren hoe het gaat wanneer deze zijn of haar urenbriefje komt inleveren. Daarnaast zullen wij (voornamelijk in het begin) bij de cliënt zelf informeren hoe het gaat.

 

Op alle fronten is er een schreeuwend tekort op de arbeidsmarkt. "Verleiden boeien en binden" zijn de toverwoorden. Waarom zou ik bij jullie gaan werken, moeten wachten op mn geld terwijl ik ook ergens anders aan de slag kan?

 

Heb geen behoefte je plan af te kraken, speel alleen een beetje advocaat van de duivel.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Als je geen toegevoegde waarde levert, maak je ook geen marge. Alleen contactpersoon zijn? Waarom zouden goede krachten via jou willen werken? Ik denk toch tenminste dat je de salarissen voor zal moeten schieten. Moet je trouwens niet geregistreerd zijn als thuiszorgorganisatie? Volgens mij wordt de thuiszorg namelijk betaald door de verzekering en niet door particulieren.

 

Anyway, maak eerst een verdienmodel voor je verder denkt. Waar zit het probleem, hoe ga jij dat oplossen en wie gaat er voor betalen en waarom. Anders heeft het geen zin om verder te praten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 313 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.