• 0

Content verkopen op inet

Ik heb een grote internet site (600.000 hits per dag) Ik betaal me blauw aan hosting hiervan en zou graag een bedrijfje starten en de bezoekers een klein bedrag te laten betalen.

 

Ik heb hiervoor een kleinie enquete onder mijn bezoekers gehouden en daaruit komt dat een stuk of 1000 een bedrag van 1 euro per maand heel redelijk vinden om te betalen. Mijn hosting kosten zijn rond de 300 euro per maand (30 GB per maand dataverkeer) Dus mischien zou ik op deze manier break even tot een marginale winst kunnen maken.

 

Ik zit nu met het probleem hoe ik dit moet aanpakken. Mijn bezoekers komen van over de hele wereld (indonesie tot amerika). Ik zit te denken over het

internet betaalsysteem paypal.com. Ik heb echter helemaal geen verstand van ondernemen (kvk belasting etc.). Hoe moet ik bv BTW heffen ?

 

Als je me iets van info kan geven hoe dit aan te pakken zou ik zeer dankbaar

zijn.

 

Groeten,

Bastiaan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bastiaan, paypal zou interessant kunnen zijn (nieuwe leden krijgen ook 5 dollar kado, die mogen ze mooi bij jouw op je paypal account storten ;)).

 

Ik zou je zowieso aanraden om bij de kvk langs te gaan en een afspraak daar te maken. Aangezien je niet echt een bedrijf aan het opzetten bent (je hebt je bezoekers immers al), zal het waarschijnlijk redelijk simpel zijn.

 

Welke site is het trouwens?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Die 5 dollar krijg je alleen als je een betaling van >$250 doet, beware!

 

Over je business model, met 600.000 hits per dag zou je aanzienlijk meer dan $1000 per maand aan reclame-inkomsten moeten kunnen genereren. Eerlijkgezegd zou ik me daarop storten bij dit soort getallen, want betaalde toegang kan een flinke daling in bezoekers opleveren. Er is natuurlijk ook nog de middenweg waarbij betalende gebruikers de site zonder reclame kunnen bezoeken, volgens mij is dat hier en daar wel redelijk succesvol.

 

Met BTW is duidelijk is voor de fiscale experts. Het lijkt me dat je aan export doet, maar hoe je dat belastingtechnisch en voor relatief kleine bedragen haalbaar oplost is me een raadsel.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geprobeerd een banner bedrijf te vinden maar was daarin redelijk onsuccessvol. Die 600.000 hits per dag zijn geen unieke hits, dat zijn er meer in de orde van 20.000 per dag. Mijn site is een online spel waarbij de spelers uren achter elkaar op mijn site rond hangen en dus veel klikken. Het zijn echter dus maar relatief weinig unieke bezoekers.

 

Omdat de spelers van het spel nogal verslaaft kunnen raken heb ik het idee dat als ik er een kleine bedrag voor vraag een behoorlijk aantal dat wel zal doen (zoals ook uit mijn enquette bleek).

 

Ik zal eens met de KvK gaan praten. Is dat gratis ?

 

Bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal eens met de KvK gaan praten. Is dat gratis ?

 

Een (inleidend) gesprek met de KvK is gratis of tegen zeer lage kosten, die zijn er juist voor dit soort zaken. Ik hoop alleen dat ze genoeg van de materie afweten om je goede adviezen te geven. Ik zou je dus wel aanraden even telefonisch je komst aan te kondigen, zodat er iemand zit die je echt advies kan geven over wat je moet doen.

 

Die 20.000 hits, zijn dat bezoekers of hits? Dat maakt ook weer verschil. Ik denk dat als je 20.000 bezoekers trekt die een duidelijke interesse hebben, dat een behoorlijke solide basis is voor bannercampagnes (het aantal 'eyeballs' is enorm lijkt me). Bannervrij en geld innen voor het spelen is ook wat voor te zeggen, maar vergis je niet in de financiële rompslomp die daarbij komt kijken. 20.000 fakturen voor 12 euro lijkt me een berg werk. Zoals Dennis al zei, is Paypall misschien wat voor je. Voor Paypal hoef je geen bedrijf te zijn, dat mag je ook als particulier ontvangen. Alleen dan is het de vraag hoeveel van je bezoekers Paypal gebruiken, of bereid zijn oer te stappen.

Link naar reactie
  • 0

Ja het zijn 20.000 unieke bezoekers in de leeftijds categorie 10-30 die mijn online spel spelen. Hebben jullie enig idee hoe ik mischien aan een bedrijf kon dat banners op mijn site wil weergeven ? Dan zou ik of banners of betalen kunnen doen. Ik heb echt weinig ervaring met online reclame en had eigenlijk het idee dat dat allemaal een beetje dood is gebloed. Ik zat er ook over te denken om mischien een gigant als EA Games aan te schrijven omdat mijn bezoekers toch wel allemaal in die leeftijds catagorie zijn die EA aan moet trekken.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit nog steeds met de gedachte te spelen om een gaming bedrijfje op te zetten, dus ik vind het zowieso wel leuk klinken.

 

Banner bedrijfjes, kijk eens bij http://www.webads.nl (er zijn er meer, maar die lui van webads vond ik altijd wel geschikte lui).

 

Benaderen van EA, moet je gelijk naar het mooiste meisje van de klas gaan? Er zijn legio kleinere bedrijfjes die allemaal zitten te wachten op een klapper als Half-Life, C&C, etc. Nou wil ik niet zeggen dat je direct zo'n klapper in handen hebt, maar misschien kan je met een kleinere (proffie) toko partneren om je pakket interessanter te maken voor het mooiste meisje van de klas?

 

Subscription model, ik zou alle andere mogelijkheden eerst uitgebreid bekijken. Ik ben geen fan van het subscription model, alhoewel je er volgens mij wel goed geld mee kan verdienen. Misschien dat je extra functies als subscription model kunt maken? Er zijn wat dat betreft nog legio opties.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Wat voor site / content is het? Er zijn genoeg hosting aanbieders te vinden die een druk bezochte website wel willen sponsoren. ;)

 

30 GB data verkeer is wel erg veel, waarom ga je geen server huren?

co-location. Als je hier info over wil hebben kun je vrijblijvent contact met me opnemen. Wij bieden het niet 'actief' aan maar we kunnen denk ik wel wat voor je betekennen. Als is het alleen maar wat info etc.

 

webads kun je uit je hoofd zetten die nemen bijna geen nieuwe klanten meer aan. Advereteerders wel maar geen 'partners' dus niet veel banner plaatsingen meer (waar jij zelf geld aan kunt verdienen) Tijdens mijn periode met sugababes.nl en superdudes.nl hadden we ook erg veel views en bezoekers. Echt mega! Maar toch wilde ze bij ons geen banners uitzetten. Omdat ze even een stop erop hadden. Maanden nadien nog steeds.... :-\

 

 

Afhankelijk van je content zou ik zelf opzoek gaan naar een hosting partner en adverteerders. :)

Net Collective heeft Kickstart website! De snelle start voor uw bedrijf op internet.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.