Roy Claassen

Senior
  • Aantal berichten

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Tilburg

Roy Claassen's trofeeën

  1. Mijn reactie is wat afwijkend van voorgaande ;) Het binnenhalen van grote klanten is natuurlijk moeilijker dan het binnenhalen van kleinere klanten en dan met name de kleinere klant met een klein budget. Zolang je diensten/producten ook betaalbaar/haalbaar zijn voor de kleinere klant is naar mijn mening de beste aanpak je te richten op de doelgroep waar je als bedrijf het meeste mee hebt en je dus veel van de betreffende doelgroep afweet. Wat er speeld binnen die doelgroep, wat de vraag is en wat de doelgroep verwacht. Daarnaast komen kleine klanten vaak automatisch op het moment dat je wat grotere bedrijven ook tot je klanten mag rekenen. En via grote klanten heb je vaak ook wat meer mond op mond reclame (groter netwerk). Het gaat allemaal om het netwerken en de vraag die je, je als startende onderneming dus eigenlijk moet stellen is niet uit welke doelgroep kan ik de meeste omzet behalen maar eerder via (binnen) welke doelgroep kan ik (het bestaan van) mijn onderneming het beste verkopen. Hoe meer mensen van je bestaan afweten en op welke manier dan ook vertrouwen krijgen in je diensten/producten hoe sneller je meerdere klanten binnen kunt halen en vervolgens kunt blijven groeien. Concreet: actieve doelgroep zoeken die naast omzet dus ook de mogelijkheden biedt je netwerk te vergroten en te verbreden. En het binnenhalen van enkele grote bedrijven die door hun grote nerwerk deuren voor je kunnen openen en in uw portfolio kleinere ondernemers kunnen prikellen vooral met u in zee te gaan "want (zelfs) de grote onderneming deed dat ook". Natuurlijk kan geen elkel bedrijf blijven bestaan op enkele grote klanten. Het zal niet de eerste keer zijn dat een bedrijf tenonder gaat doordat er enkele grote klanten weg vielen. De kleintjes mogen dus zeker niet vergeten worden en daarom is het interresant tegen (bijna) geen enkele potentiele klant nee te verkopen door te hoge tarieven/prijzen of doordat het in binnen de doelgroep past die je onderneming voor ogen heeft.
  2. - ball in hand (pool term) - starball - fireball - servball - startup - trigger - firstball - quintech - twirlball - globalcue - cueconnect - bounceball - hostcue geen eentje onderzocht maar ja het zijn maar wat ingevingen ;)
  3. webtechnology is altijd maatwerk! Je moet naar mijn idee als klant nooit een ontwerp willen dat een ander bedrijf ook gebruikt. Met een template alleen ben je er natuurlijk niet. Ik sluit me dus aan bij de strekking van de 2 reactie's van Decorum en deels die van Benm.. Ik geloof meer in een all-in prijs voor een stuk maatwerk bestemd voor de starter en/of de klant met een klein budget.
  4. thanks :) tja wat kan ik zeggen.. een lange relatie achter de rug en dat kost emotioneel nogal wat... En juist wat het moment van zo'n breuk krijg ik zakelijk wat kanzen dus heb ik niet veel tijd gehad alles op een rijtje te zetten. Het burnout gevoel kwam om de hoek en heb toen een paar weken gas terug genomen waarna ik me nu sinds een tijdje weer helemaal top voel! Zo vrijgezellig als ik ben gaat het me wel goed en zakelijk ga ik goed vooruit dus dat is prettig! Hoe is het met al de andere mensen hier? Er zijn starters die maybe nu wel geen starter meer zijn.;) Lijkt me leuk om dit topic te gebruiken als topic van hier ben ik weer of ik vertel eens even wat er intussen allemaal gebeurd is. Succes verhalen maar ook bad story's vind ik prettig om te lezen en er op te reageren. Dat mis ik hier een beetje... soms is het prettig om net wat dieper te gaan! :) dan oppervlakkige zakelijke discussies.
  5. Het google systeem is mits je het begrijpt en het op de juiste manier inzet (naar mijn mening) de beste online ad methode. Wel ben ik van mening dat het nog veel belangrijker is eerst te zorgen dat je eigen website en de teksten/content erop aansluiten op de doelgroep(en) en compleet/volledig zijn. Puur bedoeld als opbouwende kritiek zou ik persoonlijk eerst gaan zorgen dat je website geheel klaar is en er goede teksten staan die potentiele klanten een prikkel geven contact met je optenemen en hopelijk vervolgens gebruik gaan maken van je diensten. Mijn visie is zo! Dat het geen zin heeft reclame te gaan maken als dat geen waar je reclame voor maakt naar de klant toe niet helemaal op de rails lijkt te staan ;) Dat is tenminste denk ik wat de potentiele klant denkt als deze betreffende website bezoekt. Wij zijn zelf vorige week pas begonnen met onze eigen eerste webad (kleine campagne) Ik ben van mening dat je diensten aanbod en de manier waarop je het presenteerd eerst op een bepaald nivo moet zitten voor je actief reclame gaat maken. Op die manier is uiteindelijk meestal het rendament een stuk hoger! Aldus de ervaring van mensen binnen ons netwerk. Om te starten vind ik het google systeem wel een goede ;)
  6. Mooi reactie Annedien ;) vooral het eerste stukje :D Ik vat het meer op als een grote knipoog en wat humor! Het zal veel verder gaan uiteindelijk! Maar laten we afwachten of mee ontwikkelen aan een concept :P
  7. Wat wil je nou precies zeggen? ;) Een starter is een starter! Elke startende ondernemer en in dit geval hier vooral echte technostarters komen de zelfde drempels tegen en hebben veelal dezelfde vragen. Ik/wij zijn ook webontwikkelaars of bouwers of hoe je het ook wil noemen! Maar we doen meer daarnaast zijn zoals veel ondernemers behoren te zijn echte nerwerkers! Dat wil zeggen het in feite tot op bepaalde hoogte niet uitmaakt wat voor producten of diensten je hebt maar meer hoe je onderneemd/netwerkt. Wie je klanten zijn, wat je doel is etc! :) aldus mijn mening.... en kijk op higherlevel en de mensen die hier komen.
  8. Leuk topic! Wij zijn zelf aanbieder van verschillende extenties! De buitenlandse hebben wij vooralsnog lopen via een groot domein registrar. NL doen we zelf. Om even te reageren op "de papier winkel" ;) Sinds het sidn reglement versoepeld is ben je vrijer in het bijhouden van je papier winkel. Voor onze eigen domeinnamen vullen wij geen enkel tastbaar formulier in. Dit gaat alleen maar via het webformulier van sidn. Zodra SIDN een formulier met waar het voor hun om gaat een handtekening vraagd! Kunnen ze die krijgen.. formulier invullen, handtekening eronder en klaar is kees. Voor een klant is dit anders! Wij zijn immers verantwoordelijk! Dus klanten laten wij in de meeste gevallen een formulier invullen en faxen. Maar stel je eens een klant voor waar je eerder al 1 of meerdere domeinnamen voor hebt geregistreerd. Voor zulke klanten gaan wij niet elke keer weer hetzelfde vragen! Deze klanten leggen wij een overeenkomst voor waar ze in aangeven zelf verantwoordelijk te zijn! En dus zelf ook wanneer sidn daar om vraagd bepaalde documenten te verstrekken. Dit werkt prima en ik weet ook dat er andere bedrijven zijn die dit doen! Wat betreft bijvoorbeeld .com td's is het zo dat de totale registratie procedure geheel automatisch verloopt. Het werkt met epp codes. voordbeeld verhuizing .com domeinnaam: Jij krijgt van een klant het verzoek een .com domein naam te verhuizen! Jij vuld bij je registrar of zelf een webform in dat gekoppeld is aan een groot domein namen orgaan (om het maar simpel te noemen) Je vuld nieuwe whois gegevens in en niet onbelangrijk nieuwe ns gegevens in.. vevolgens ---> Een bedrijf dat vanuit een groot domeinen orgaan, tld's uitgeefd/beheerd stuurd een mailtje naar de registrer/deelnemer met het verzoek te verhuizen.. Deze kijkt in de whois naar het email adres van betreffende eigenaar/houder. Deze krijgt een mailtje waarin de vraag te klikken op een link om toestemming te geven in dit geval te verhuizen! Met die klik is er een akkoord. Om dat moment wordt simpel weg de eerder opgegeven ns wijziging en whois wijzing doorgevoerd. Zo simpel is het dus! Het systeem is zo gemaakt dat met dat digitale akkoord het meteen ook juridish goed zit. Die code wordt dus min of meer gebruikt als een digitale handtekening/akkoord. that's all.. klanten die vragen hoe het juridish zit en of ze wel echt eigenaar zijn van het betreffende domeinnaampjes leggen wij de procedure begrijpbaar uit en laten zoals eerder al geoppert gewoon de whois gegevens zien. (zelf een form bijhouden is helemaal geen gek idee). Aldus mijn (te) lange verhaal over tld's enzo...
  9. Beste allemaal! Na een aantal maanden afwezigheid en zelfs *schaam* :-[ *schaam* :-[ higherlevel nieteens te hebben bezocht. Ben ik weer even van de partij. Oorzaken van het niet bezoeken en deelnemen aan higherlevel zijn gelukkig drukte geweest en daarnaast helaas ook wat prive zaken. Inmiddels maakt het bedrijf waar ik medeeigenaar van ben en nog veel belangrijker keihard voor werk! een groei door en dat is dan ook iets wat ik graag uit! Ik heb mij de komende tijd voorgenomen weer te gaan deelnemen aan de lopende discussies en hier en daar ook zeker een toevoeging te doen waar anderen iets aan hebben. Hopelijk gaat mij dat lukken ;)
  10. Ik denk dat de consument aldoor gevoelig is voor elke vorm van reclame mits goed toegepast! Het gaat erom dat de reclame GOED! is en zijn doel niet voorbij gaat. Ik denk alleen wel dat steeds meer mensen zelf wel opzoek gaan als ze iets moeten hebben. Vroeger was dat anders, tegenwoordig ga je gewoon naar de bekende prijs/kwaliteit vergelijking sites of de voor jou bekende merken/aanbieders en viola je hebt zo wat je wil! Terwijl je op internet bent kom je vast en zeker van alles tegen en word je zoniet bewust dan wel onbewust toch geprikkeld. De gewone banners doen het steeds minder goed omdat mensen gewoon weg er een beetje omheen kijken ;) Ze zijn eerder irritant! Met de nieuwere speciale webads.. Bijvoorbeeld interactieve webads (flash) kun je de consument wel weer makkelijker prikkelen en uitlokken tot een bezoekje aan de onlineshop/winkel en vervolgens dus ook producten/diensten verkopen! Elke nieuwe vorm van reclame zal uiteindelijk zijn vruchten wel afwerpen.. De vraag is hoelang? En hoe succesvol? Maar ik ben er van overtuigd dat mensen uit nieuwsgierigheid al meer oog hebben van die nieuwe webads concepten dan altijd weer die zelfde folders en banners. Voor mij gaat er qua de simpele producten niets boven gewoon tastbare folders op de sofa! Maar wanneer het om interresantere zaken gaat kijk ik persoon lekker rond op internet en ben ook ik echt wel gevoelig voor webads ;D Overigens zijn er nog veel bedrijven die met hun visie reclame toepassen zoals het vroeger was. NU in de RECLAME! nee iets is een actie! aanbieding! en dat kun je presenteren doormiddel van reclame te maken! Gewoon vertellen wat je hebt zonder dat het iets extra speciaal is,.. tja daar ben ik niet echt gevoelig voor...
  11. Tis dat je het zelf toegeeft :P beetje een vreemde stelregel! Wij rekenen netjes een project prijs die intern wordt berekent op aantal uren die we begroten voor betreffende project. Er zijn ook klanten die echt precies per uur willen betalen en dan kan dat ook! Vaak blijkt dat ze beter uit zijn als ze gewoon een nette prijs voor het totale project, implementatie en cunsult betalen ;) Een klein relatief simpele website kost maybe maar 20 tot 25 uurtjes dan is het wel een beetje duur als je daar een maand sallaris tegenover zet! ;) tenminste als je er vanuit gaat dat er een beetje redelijk verdient wordt. Een project kan ook 100, 150 over meer uur kosten en dan zou het weer goedkoop zijn... kortom met alle respect maar ik vind het een beetje een vreemde uitspraak :-X
  12. Het is voor Linux bijna een grote campagne aan het worden! op deze nieuws site kun je er ook veel over lezen: http://www.linuxaddict.nl
  13. Leuk topic dit! Toevallig zijn wij er momenteel ook mee bezig en gaan we t.z.t. waarschijnlijk ook partneren met specialisten in drukwerk en pre-press. Er is momenteel al erg veel mogelijk! Maar het is ook allemaal erg duur. Bij elk bedrijf past weer een ander concept. Ik heb zelf gewerkt bij YACHT ICT waar ze dus idd die plastic transparent cards hadden en heb dat altijd erg mooi gevonden. Hun kunnen zich op die manier prima uiten maar voor een mkb vind ik die techniek al snel echt tu! Zelf doen wij nu zaken met o.a. ook een paar grote gevestigde namen en omdat wij op een bepaalde manier willen communiseren met die klanten hoort daar ook een bepaald concept bij. Onze visite kaartjes zijn strak en lekker simpel, alleen de achterkant is voorzien van een specialie thermo druk techniek. Het heeft een soort van plastig laagje gekregen met uitgespaard onze url. Best wel een gok maar volgens de mensen die er verstand van hebben en volgens ons zelf past het prima bij het bedrijfsprofiel en onze klanten. Wanneer iets universeel word zoals de kaartjes waar eerder over gesproken is, zou ik als ondernemer er niets in zien dat concept te gaan gebruiken. Het is namelijk juist belangrijk je te onderscheiden! Creatief zijn in hoe je de nodige informatie op z'n kaartje zet en welke technieken je gebruikt bepalen naar mijn idee het verschil. Echter persoonlijk vind ik die afwijkende afmeting in sommige gevallen wel leuk maar over het algemeen is het eerder onhandig! Sales representatives (vertegenwoordigers) maar bijvoorbeeld ook beleidbepalers of inkopers of wat dan ook, hebben vaak +/- 100 of meer verschillende visitekaartjes netjes in zo'n mapje zitten. Stel je eens voor als je elke week minimaal 2 of 3 verschillend van afmeting krijgt dan word het wel erg onhandig deze te beheren en dan is het eerder iets negatiefs dan positiefs geworden. Een visite kaartje moet gewoon iets van het bedrijf uitstralen en verder simpel weg een kleine eenvoudige informatie drager zijn. Voor meer informatie, portfolio en imposante teksten etc.. is tegenwoordig een website HET middel ;D
  14. Ik heb ook een paar keer gestemd (het was net 9.1 ofzo geloof ik) maar het lijkt me niet de bedoeling om op deze manier zo hoog te staan. Lijkt me ook niet leuk om zo te winnen toch? Waardering geven volgens je mening en beter dat bezoekers van chapterone uit eigen overweging een stem geven dan met masale stem aanvallen of scriptjes ofzo ;)
  15. phpshop is een goeie! Wat sneller en fijner in beheer als die java script zooi. Je er trouwens ook prima aan sleutelen en het is Open Source! Gratis!! ;D
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.