Gast Geplaatst: 6 mei 2003 Gast Geplaatst: 6 mei 2003 Zoals in een andere thread is besproken ben ik begonnen aan een online scooterwinkel. Ik wil de website zelf gaan bouwen, maar heb geen idee wa voor soort layout ik zal maken. Hebben jullie enige tips of ideeen? Bijvoorbeeld wat je prettig vind om te lezen kwa lettertype, kleuren etc. Alvast bedankt, Maikel Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 6 mei 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 6 mei 2003 Ik zou eerst iets maken en dan om feedback vragen. Hier zal je waarschijnlijk niet al te veel waardevolle reacties op krijgen. HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 6 mei 2003 Gast Geplaatst: 6 mei 2003 Misschien iets in de stijl zoals ik mijn persoonlijke website wilde maken? http://members.lycos.nl/pietsnotpiek/index.php Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 6 mei 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 6 mei 2003 Ja hoor, daar kan je best mee beginnen. Nu moet je em gaan vullen en interessant voor het publiek gaan maken... HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 6 mei 2003 Gast Geplaatst: 6 mei 2003 Enige probleem wat ik heb is dat mijn website eigenlijk voor webshop is, en als ik de layout zo laat dan valt dat een beetje achterwegen, vind je ook niet? Zal wel eens even wat aan veranderen en op scooteronderdelen.biz plaatsen Hmmm... dat suckt, die webshop die ik wilde gebruiken werkt dus niet. Dat is meteen de index en ik kan hem ook niet in een zelfgemaakt index verwerken, ik zal dus op zoek moeten gaan naar een nieuwe webshop, Maar ben nu werken 17:32 en ben terug om 10:45 Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 7 mei 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 7 mei 2003 Kijk eens op http://www.hotscripts.com Op zeker dat je daar een gratis opensource pakket kan vinden dat je goed opweg helpt. HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 7 mei 2003 Gast Geplaatst: 7 mei 2003 Ik denk dat ik er toch zelf wel aan uit zal komen, heb nu gevonden hoe ik de winkel in mijn eigen layout kan stoppen :) je kan trouwens al een voorbeeld zien van de winkel: Die offerte vind ik wel mooi gemaakt. Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 8 mei 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 8 mei 2003 gaat zeker de goede kant op. Ga je alles proberen te vullen? Zo niet dan zou ik de lege onderdelen er zeker uithalen. Een bezoeker hoeft maar een paar lege onderdelen achterelkaar voor zijn neus te krijgen en hij/zij komt waarschijnlijk nooit mee terug. Je hebt nu ook wel erg veel navigatie menu's. Heb je er echt zo veel nodig? Volgens mij heb je aan één navigatie menu voldoende? HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 8 mei 2003 Gast Geplaatst: 8 mei 2003 Ik zou 1 zo'n klein menu aan de linkerkant kunnen laten en dan nog een grote eronder, de winkel iets breder maken en de menutjes rechts ervan helemaal weg laten. Btw weet je een plaats voor de reclame van mijn sponsors? :P Link naar reactie
0 Hans S Geplaatst: 8 mei 2003 Hans S 401 2 Geplaatst: 8 mei 2003 Ik zou de menu's aan de zijkanten helemaal weghalen, en bovenaan onder de header een menu maken. Anders moeten veel mensen horizontaal scrollen en vinden veel mensen denk ik niet fijn. De sponsor zou je onder de header, in de header of onderaan de pagina kunnen plaatsen. Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 8 mei 2003 Gast Geplaatst: 8 mei 2003 Misschien wel een goed idee ja, om de menutjes onder de header te plaatsen, maar word het dan niet onoverzichtelijker? En wat vind je van de kleuren zijn die goed zo? En ik denk dat ik de header ga vervangen door iets met een achtergrond of lijkt jullie dat niks? Alvast bedankt voor alle tips Link naar reactie
0 Hans S Geplaatst: 8 mei 2003 Hans S 401 2 Geplaatst: 8 mei 2003 Onoverzichtelijker wordt het denk ik niet, je moet natuurlijk wel het menu aanpassen. Je zou een java scriptje kunnen gebruiken met menuopties die als een lijst uit de knop komen. Je gebruikt nl nu toch al java in je webpage voor die webshop. Je kunt natuurlijk ook de webshop vervangen door een php versie, dan kun je de webshop fatsoenlijk integreren in je site. De kleuren vind ik wel redelijk zo, die kun je altijd nog aanpassen. In de header zou ik een logo zetten. Een achtergrond kan, maar dan zou ik die wel aanpasbaar aan de resolutie maken. Oja, je moet denk ik ook nog de titel van je pagina veranderen, daar staat nu: "Welkom op Maikie's website". Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 8 mei 2003 Gast Geplaatst: 8 mei 2003 Ow, de titel had ik niet eens opgemerkt :) komt omdat ik hem van mijn persoonlijke website had afgehaald. zal hem zo even veranderen. Enne, een vriend van mij had een webwinkel in php gemaakt, was een betaald project. maar hij zei ik wil hem niet zomaar aan je geven :P Enig idee wie een logo zou kunnen maken? Want mijn skill in logo's maken is 0 Link naar reactie
0 R.I.P. - Benm Geplaatst: 8 mei 2003 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 8 mei 2003 Enne, een vriend van mij had een webwinkel in php gemaakt, was een betaald project. maar hij zei ik wil hem niet zomaar aan je geven Programmer: Device for turning caffeine into programs. Caffeine kost geld ;) Btw, welk java shopje is dat precies? Ik heb hem wel eens vaker gezien... Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 8 mei 2003 Gast Geplaatst: 8 mei 2003 Shop insite, http://www.shopinsite.com/Home/index.html Je kan een gratis lite versie downloaden, met de lite versie kan je maximaal 500 producten invoeren en je kan zo upgraden als je een licensie code besteld en dan kan je er meer in zetten. Weet niet precies hoeveel meer. Link naar reactie
0 Hans S Geplaatst: 8 mei 2003 Hans S 401 2 Geplaatst: 8 mei 2003 Gewoon even met die vriend van jou praten, en hem wat geld toeschuiven of korting beloven op scooteronderdelen. Of gewoon Benm een paar pakken koffie geven. :D Je zou het logo door iemand hier op het forum kunnen laten maken, maar dat kost geld. Je zou ook op deze site een uurtje logo's kunnen bekijken, die je het mooiste vind bewaren en dan hieruit inspiratie halen voor een logo. http://www.logo.nino.ru Ik zou in ieder geval duidelijk .biz achter je logo zetten. Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 8 mei 2003 Gast Geplaatst: 8 mei 2003 Bedankt voor je tijd en je tips hans s. Ik zal zeker eens even op die website gaan kijken, en misschien dat ik dan toch nog wat inspiratie krijg. ;) Link naar reactie
0 Roy Claassen Geplaatst: 9 mei 2003 Roy Claassen 36 0 Geplaatst: 9 mei 2003 phpshop is een goeie! Wat sneller en fijner in beheer als die java script zooi. Je er trouwens ook prima aan sleutelen en het is Open Source! Gratis!! ;D Net Collective heeft Kickstart website! De snelle start voor uw bedrijf op internet. Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 10 mei 2003 Gast Geplaatst: 10 mei 2003 Wat vinden jullie van deze shop? ook kwa kleuren en besturing Die php shop kreeg ik niet aan de praat, en comsite kwam er ook niet aan uit, ze stuurden toen opeens nog een mailtje 30min later, kijk eens hier en toen hadden ze deze geinstalleerd http://www.scooteronderdelen.biz/ver Komt nog wel een andere header natuurlijk, en de producten worden aangevuld, Die "wielen" heeft comsite zelf even erin gezet om te testen. Link naar reactie
0 Hans S Geplaatst: 10 mei 2003 Hans S 401 2 Geplaatst: 10 mei 2003 Aha, dit ziet er al goed uit! Een beetje aanpassen, en dan is het goed. Het zijn wel aardige mensen bij Comsite dan. Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 10 mei 2003 Gast Geplaatst: 10 mei 2003 jah, dat heb ik ze ook verteld, ze hadden het gewoon uit zichzelf gedaan, ik had een email gestuurd met die phpshop en grvaagd of hun er aanuit kwamen, was wel half gelukt maar niet echt goed. Toen zeiden ze maar er zijn genoeg andere te vinden. Toen gaven ze dus die link die ik hier ook had gekregen. 10min later kreeg ik toen die mail en ze zeiden wat vind je hier van :) Vond ik wel tof! En wat bedoelde je met hier en daar veranderen, de kleuren enzo of alleen header en producten toevoegen. Bedankt voor je reactie trouwens Link naar reactie
0 Hans S Geplaatst: 11 mei 2003 Hans S 401 2 Geplaatst: 11 mei 2003 Ik zou het gewoon iets veranderen, andere kleuren en misschien een andere vormgeving. Een header en de producten moet je er natuurlijk ook in zetten. Ik zou zeggen, neem er de tijd voor, want ik heb gehoord dat het toch wel een aantal weken/maanden duurt voordat je een belastingnr hebt gekregen. Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 11 mei 2003 Gast Geplaatst: 11 mei 2003 Dat zou best wel balen zijn als het echt een paar maanden duurt, Maar website is ook niet zomaar af, ik kan pas prijslijsten aanvragen als ik ingeschreven ben bij de kvk. En dan nog overal plaatjes opzoeken + prijzen maken + informatie erbij zetten. Daar zal ik ook nog wel even mee zoet zijn. Link naar reactie
Gast
Gast
Zoals in een andere thread is besproken ben ik begonnen aan een online scooterwinkel.
Ik wil de website zelf gaan bouwen, maar heb geen idee wa voor soort layout ik zal maken.
Hebben jullie enige tips of ideeen? Bijvoorbeeld wat je prettig vind om te lezen kwa lettertype, kleuren etc.
Alvast bedankt,
Maikel
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag