Hans S

Legend
  • Aantal berichten

    401
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Hans S won de laatste dag op 22 juni 2019

Hans S had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Hans
  • Achternaam
    S

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Venlo

Hans S's trofeeën

  1. Eigenlijk kun je de betekenis afleiden uit de berekening. Resultaat is niets anders dan een duur woordje voor winst (of verlies). Je exploitatieresultaat is dan de brutowinst min de overhead (wat niets anders is dan je vaste kosten). Je bedrijfsresultaat is dan je exploitatieresultaat min eventuele afschrijvingen en zo zou je kunnen doorgaan totdat je onderaan bent.
  2. Er zijn hier al verschillende ideeën genoemd. Als je meer goede ideeën wilt hebben zul je die toch echt zelf moeten verzinnen vrees ik. Een goede ondernemer moet zoiets toch zelf kunnen lijkt me.
  3. De plannenmakers & de meer actiegerichte ondernemers hebben allebei evenveel gelijk, want een goede ondernemer is zowel analytisch, creatief en actiegericht! (Een enorm veelzijdig persoon dus en daarom ook erg zeldzaam op deze planeet.) Wat mij betreft begin je elke onderneming met het bouwen van een goede strategie. Saai onderzoek onder klanten, concurrenten, branche e.d. horen daar helaas bij. Dit hoeft geen dik theoretisch boekwerk te zijn waar je een half jaar mee bezig bent geweest, maar een aantal blaadjes (het meeste blijft toch in je hoofd zitten) met goede input vanuit brancheorganisaties en klanten kan geen kwaad. (Heel belangrijk is om met klanten te gaan praten, want die zorgen uiteindelijk voor je omzet!). Waarschijnlijk heb je al een groot gedeelte van dit werk gedaan toen je besloot om een zaak te starten. Als je uit al die onderzoeken een strategie hebt gevormd (Dit is weer een verhaal op zich, maar door de input uit de onderzoeken met gezond boerenverstand te combineren kom je een heel eind.) kun je verder naar het leuke werk, namelijk het verzinnen van leuke acties die je daarna gaat uitvoeren. Het uitvoeren van die acties zonder een goed beeld te hebben van de markt en de strategie die je daarin wilt volgen, is erg ineffectief omdat je geen duidelijke positionering krijgt en het wellicht niet binnen de markt past. Zo'n rapper laten langskomen is een heel leuk idee, maar als er bijna alleen maar 50-plussers in het betreffende gebied wonen heb je er waarschijnlijk weinig aan. Het doet je misschien wel meer slecht dan goed! Mijn post samengevat: Ga eerst eens eenvoudig onderzoek verrichten onder klanten, concurrenten en de betreffende brancheorganisatie, vorm een strategie en ga dan pas verder met de precieze invulling van je marketingbeleid en promotieactiviteiten. Veel succes!
  4. Uit je bericht leid ik niet af hoe het kan dat de verkoop verslechtert. Naast spontane creatieve acties (die zouden wel kunnen helpen, maar als je niet weet waarom de omzet terugloopt is het wel met hagel schieten) lijkt het me ook verstandiger om te onderzoeken hoe het kan dat de omzet terugloopt. Misschien zijn de wensen van de klanten in de loop van de jaren veranderd of is de concurrentie verhevigt maar valt jullie dit helemaal niet op. Mijn advies is dan ook om eens de markt te gaan onderzoeken en een duidelijkere positionering in te nemen. Naar aanleiding daarvan kun je dan gerichte operationele actie's gaan ondernemen om de omzet te verhogen. Als dit lukt is het natuurlijk wel verstandig om die marktgerichte focus te behouden.
  5. Bij de tekst bij tweakers zou ik iets specifieker zijn, als je die dag een gadget in de aanbieding hebt. Je zou het bijv. kunnen uitbreiden met iets als: "Vandaag: 20gb mp3-speler €100,-" Mensen die op zoek zijn naar zo'n ding zullen er dan misschien eerder op klikken en andere mensen zullen zien dat Itoko aantrekkelijke prijzen hanteert.
  6. Ik zit ook in Eindhoven en ik doe CE. Het klopt dat ze niet actief het ondernemersschap promoten, maar als je vragen of hulp nodig hebt kun je bij de docenten zelf denk ik wel terecht. Dit is wel heel erg belachelijk. Ik snap dat ze niet blij zijn met die uitspraak, maar het werkt negatief om diegene dan af te straffen. Binnen de Fontys zijn er helaas een aantal mensen die niet tegen kritiek kunnen en je dan tegen gaan werken. (zoals dat waarschijnlijk wel bij meerdere organisaties gebeurdt) Ik heb dit zelf ook al mogen ervaren.
  7. Persoonlijk vind ik de "wij"-vorm vaak ook aardig stom klinken. Zeker als het een klein bedrijf betreft dat slechts uit een persoon bestaat. Je kunt je teksten ook vanuit een klantenperspectief schrijven.
  8. Dat ligt er maar net aan wat het omzetpotentieel van die doelgroep is en hoeveel concurrentie er binnen die markt is. Startende ondernemers hebben over het algemeen vrij weinig te besteden en zullen denk ik het weinige geld dat ze hebben niet snel aan tekstschrijvers uitgeven. Als ik jou was zou ik eerst een inventarisatie maken van wat mogelijke markten zijn, wat het omzetpotentieel is, wat de concurrentie binnen die markt is, etc. Ofwel: segmentatie. Daarna kun je makkelijker een of meerdere doelgroepen kiezen en heb je ook een rationele onderbouwing van de kansen voor die doelgroep(en). Maargoed, dit behoort niet echt binnen dit topic, misschien kun je er beter een nieuw topic over aanmaken?
  9. Je zou je website in een nieuw jasje kunnen steken en een gratis online tentoonstelling kunnen verzorgen met foto's en video's van kunstwerken in een bepaald thema (bijvoorbeeld "heroprichting" of een actueel thema binnen de kunstensector). Met die online tentoonstelling kun je vast nog wel speciale dingen mee doen (zoals mensen die hun eigen creatief brouwsel als schilderij kunnen uploaden op de muur van de gallerie). H&M geeft nu ook een "online feestje" als opening van haar online shop. Je zou ook je belangrijkste relaties een kopie van een kunstwerk kunnen sturen of geven dat bij hun past of dat ze leuk vinden, zodat ze het zeker op gaan hangen. Een passender idee is misschien om een kunstwerk te zoeken dat past bij jou fulltime terugkeer in het zelfstandig ondernemerschap, dit te dupliceren en naar je relaties te sturen. Je kunt daar een begeleidende brief bij stoppen of het persoonlijk komen overhandigen. Het lijkt me alleen moeilijk om dan een passend kunstwerk uit te kiezen, maar misschien is dat voor jou niet zo moeilijk. Je zou ook een kunstwerk op maat kunnen laten maken. Wat ook kan is om je relaties die je al een tijd niet gesproken hebt allemaal op te bellen om even bij te praten of gezamelijk te lunchen. Dit is lekker eenvoudig en snel te realiseren.
  10. Bij die strategie die je hebt heb je neem ik aan SMART-doelstellingen geformuleerd. Deze kun je toch vrij eenvoudig vertalen naar middellangetermijndoelstellingen? En op deze middellangetermijndoelstellingen kun je vrij eenvoudig activiteiten formuleren?
  11. Misschien is de Balanced ScoreCard wel wat voor jou. Veel bedrijven gebruiken de BSC of een soortgelijk systeem voor met name het meten van resultaten, maar als algemeen strategisch systeem is het ook goed te gebruiken. In totaal kan het op een of twee a4'tjes en het is absoluut niet statisch (hoewel dit natuurlijk ook van jezelf afhangt).
  12. Dat is juist een reden om wél ondernemer te worden! Dan kun je namelijk zelf beslissen om op een carabisch eilandje te gaan zitten. Het is wel niet echt handig als al je klanten in Nederland wonen. ;)
  13. Je zou een netwerk kunnen opbouwen van belangrijke personen in de breakbeat community (platenbazen van andere indies, schrijvers van recensies, dj's en anderen). Als de Plump dj's een van je platen regelmatig draaien is de kans groot dat je binnen een paar weken honderden extra platen hebt verkocht. Je kunt ook samenwerken met andere indies op bijvoorbeeld het gebied van contacten, om korting te bedingen bij drukkers of qua promotie (als je een promocd wilt laten persen met een paar andere indies scheelt het je een hoop centen). En de tip van Twalevel raad ik je ook aan. Toevallig las ik vandaag het volgende: Rebecca Loos op nieuwe plaat van Eindhovens technolabel ANTICLUB
  14. Jup :) Door het maken van zo'n plan (en dat hoeft echt niet super uitgebreid), ga je beter naar de markt kijken en maak je hierop keuzes die je strategie vormen. Een bedrijf dat bijvoorbeeld gaat promoten zonder strategie (hoeft natuurlijk niet op papier) is als schieten met hagel.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.