Karmijn

Senior
  • Aantal berichten

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female

Bedrijfsinfo

  • Branche
    29

Karmijn's trofeeën

  1. Wat is er mis met een ouderwetse boterham met pindakaas ;D Vergeet ook niet er aan te denken dat je maandelijks (als je hele keurig bent tenminste) geld reserveert voor je vakantie en pensioen. Dat zijn van die dingen die in loondienst automatisch gaan en die je als ondernemer vaak over het hoofd ziet. Geniet van de grote stap!
  2. In Amsterdam word je inderdaad doodgegooid met dit soort zaken ;). Maar wat let je om daar eens een rondje te maken en als een soort mystery guest te noteren wat je er goed aan vindt en wat niet? Beetje afkijken bij de concurrent kan nooit kwaad toch? Succes!
  3. Idem, ik ook: met oud adres... en daarbij onjuist huisnummer.... ::) Hoe komen ze aan hun informatie? Zo'n bedrijvengids met oude gegevens levert toch als resultaat alleen maar op dat bezoekers juist naar de gevestigde concurrent als de Gouden Gids gaan?
  4. is volgens mij waar uiteindelijk alles om draait. Je zegt dat je forum gericht is op jongere gebruikers, en blijkbaar is dit een prominente doelgroep anders zou je het forum niet ook op de homepage plaatsen. Herdefinieer je doelgroepen en bekijk eens of er websites zijn voor die specifieke doelgroep waarmee je via banners o.i.d. weer meer bezoekers (en uiteindelijke aanmeldingen) kunt genereren. MSN als voorbeeldje? ;)
  5. Geen gouden tip van mij helaas. Maar ik heb wel je site bekeken n.a.v. je beschrijving van je doelgroep. Jij biedt juist alleen luxe produkten, m.a.w. ik zie iemand met een krappe beurs niet opeens een plasmascherm aanschaffen omdat jij dat toevallig met een goede korting aanbiedt. Door de toon van het forumgedeelte op je homepage krijg ik niet meteen de indruk dat je je op deze doelgroep richt. Ik zou zelf tot deze doelgroep moeten behoren ;D maar door zo'n forum zou ik afhaken. Misschien is het een idee om je eigen marktonderzoek eerst verder aan te scherpen? In hoeverre heb je trouwens jouw forum ingezet om 15.000 nieuwbriefontvangers te krijgen? Zijn er daar nog mogelijkheden? Inderdaad een superuitdaging! ;)
  6. Ten eerste: volg je hart! anders zit je alleen maar met een zuur gezicht achter je bureau en daar heeft geen enkele klant wat aan (of jij ze nou wilt of niet). Ten tweede: is het een idee om voor jezelf een soort 'afbouwschema' op te stellen? Dat je bijvoorbeeld eerst 1 dag per week je gaan richten op je nieuwe bedrijfsideeën en dat uitbouwt naar 2, 3 etc. Op die manier ben je én met de dingen bezig die je leuk vindt én je houd wel financiële vastigheid. Veel succes :D
  7. Bedankt Fred! Zijn er HL-ers die een dergelijk hebben gemaakt? Iemand tips? ::)
  8. Ok, da's genoteerd! In eerste instantie is het voor mezelf, in een later stadium zou het ook kunnen dienen voor een mogelijke investeerder of business partner.
  9. Na 5 jaar ondernemen wil ik graag mijn oorspronkelijke ondernemingsplan opnieuw onder de loep nemen. Het is destijds geschreven voor de bank - met succes. Ik ben nu op zoek naar een manier om het oude ondernemingsplan om te schrijven naar 1. een plan dat toegespitst is op de huidige situatie (in 5 jaar verandert er nogal wat) en 2. wat ik als handleiding kan gebruiken voor mijn visie en bedrijfsvoering. Het zou een soort checklist moeten worden die ik meerdere keren per jaar kan nagaan ("Ben ik nog op de goede koers?"): zowel op financieel als op marketing gebied, maar vooral ook op de inhoudelijke kant van mijn dienstenpakket. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb keurig dit gedeelte van het forum doorgespit maar kon zo gauw niets treffends vinden. Ik zit klaar met de pen in de aanslag ;)
  10. Wellicht een wat algemener antwoord, maar hopelijk ook van toepassing op jouw situatie. Ik probeer, eigenlijk sinds mijn start van m'n bedrijf, bij te houden welke vakjournalisten voor welke media werken en waar hun interesses liggen. Komt er een onderwerp voorbij waarvan ik denk dat het ze aan zal spreken, dan benader ik ze persoonlijk (evt voorafgegaan door een algemeen persbericht) . Het voordeel van eerst een persbericht (of artikel o.i.d.) opsturen, is dat het bellen niet zo 'cold' hoeft, je hebt immers iets om aan te refereren. En als je geluk hebt, beginnen ze je naam te kennen. Misschien dat ze dan deze keer geen aandacht aan je bedrijf kunnen besteden, maar dan is ieder geval hun interesse gewekt voor de volgende keer. Kortom, ik pleit voor een lange termijn planning ;D
  11. Hi Ilja, Leuk topic! In de prille dagen van mijn onderneming werd ik begeleid door een bedrijfscoach van Starterscentrum West in Amsterdam (inmiddels door gebrek aan subsidie ter ziele) en daarna heb ik meegedaan aan het project "Co-Star". Starters werden gekoppeld aan ervaren ondernemers, die een coachingsopleiding hadden gevolgd (zie http://www.stadia.nl). Ook uit dat project is inmiddels de stekker getrokken :( Het fijne was van die trajecten dat het voor de starter nagenoeg kosteloos was. Hoewel het voornamelijk om bedrijfsmatige zaken ging, stond ook de balans tussen werk en privé op de agenda, en of je binnen je bedrijf wel echt je tijd besteedt aan de dingen die je leuk/de moeite waard vind. Dat laatste vind ik nog steeds een heel nuttige toets voor mijzelf bij alle beslissingen. En natuurlijk kun je dat soort zaken ook met mede-ondernemers (hier!) bespreken, maar ik ben het met Ilja eens dat de visie van een onpartijdige derde heel effectief kan zijn.
  12. @ Ilja: Wat een top-topic, thanks! Dit soort overwegingen zijn volgens mij voor ons allemaal heel herkenbaar. Ook ik volg uiteindelijk altijd het ondernemer-onderbuik-instinct (ook al heb ik dan met m'n kop al een keer of 3 flink tegen de muur gelopen...). Ik ben er van overtuigd dat je van dergelijke situaties echt veel kunt leren ;D
  13. Hi Annedien, Bedankt voor het leesvoer maar weer! Ben eigenlijk best benieuwd naar HL-ers un ervaringen hierover. Zelf heb ik op aanraden van een collega-ondernemer mijn tarief na de eerste twee jaar van mijn bedrijf een flinke boost gegeven en ben daar nog steeds erg blij mee. In de onderhandelingsfase kan er in sommige gevallen dan wat vanaf gedaan worden en ondertussen slaap ik nog steeds lekker. Als je het mij vraagt, doen dus ;D
  14. Heb je al eens gedacht aan actieve vaste klanten binding? Als ze tevreden waren met jouw product voor hun eerste kindje, komen ze vast voor nr. 2 bij je terug! En dan geef jij een leuke korting ;D Of wanneer een klant een andere klant aanbrengt, dat hij/zij dan een korting krijgt of een toepasselijk presentje uit je assortiment. Ik heb je site bekeken en miste ook vooral Als jouw kracht / onderscheidend vermogen van de standaard 'borduurshops' het juist persoonlijk versieren van producten is, dan zou ik dat nog meer naar voren brengen. Daarop moeten klanten je uiteindelijk weten te vinden, toch? Veel succes & geef de moed vooral niet op!
  15. Thanks Annedien! Prima leesvoer om de dag geïnspireerd mee te beginnen :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.