lique

Junior
  • Aantal berichten

    26
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

lique's trofeeën

  1. Inmiddels heb ik een nieuwe website. Alleen in het begin nog een beetje flash en daarna een html site. Behalve dat de site sneller laadt heeft het ook voordelen voor onderhoud. Veel kan ik nu zelf.
  2. Alle beursbezoekers moesten gewoon entree betalen voor de dierentuin. Ik kan me niet voorstellen dat Ouwenhands veel geld heeft gevraagd, is voor hun ook extra publiciteit. We hebben alle deelnemers van de beurs gepolst en het resultaat was dat de meeste de helft van het geld terug wilde. We hebben ook op een redelijke manier geprobeert contact met Daantje te zoeken. Want wij zijn uit op een win win situatie. Wij ondernemers willen zoveel mogelijk goede beurzen waar we ons kunnen presteren, en zij hebben er niets aan om boze deelnemers te hebben die weigeren in de toekomst nog met daantje in zee te gaan althans een overgroot deel. Dus daar schieten we beiden niets mee op. Maar zei stellen zich zo op van het is niet onze schuld dat we daar een vinger achter willen krijgen. Natuurlijk loop je als ondernemer risicos, een braderie met slecht weer waar geen hond op afkomt is ook pech hebben. Maar deze beurs gaf niet de indruk dat het een soort marktje was waar toevallig wat dierentuinbezoekers ongeïntereseerd langs liepen. Ik heb hooguit 25 mensen aan mijn stand gehad waarvan er twee voor klein bedragje iets hebben gekocht ( 5% t.o.v. een normaal een braderie). Bij mij nog wel, veel deelnemers hadden €0,00 omzet. Wat betreft media heeft er een artikel in groter groeien gestaan, en Kidzlifestyle heeft er aandacht aanbesteed, verder heeft life en cooking de beurs even genoemd. In Ouwehands stond niet eens groot vermeld dat de beurs er was en ook op hun site was er niets over te vinden. Dus via de voorgenoemde media en vemelding op de sites van de deelnemers zijn er bezoekers op af gekomen. De updates die wij kregen van Daantje was dat er tot 2x toe persberichten de deur uit zijn gegaan. Van mediapartners en of marketingplan is bij ons verder niets bekent. Wat betreft de restitutie is wat wij deelnemers het liefste willen maar op zijn minst sorry van hun kant de beurs was ook niet volgens onze verwachting o.i.d.. Of zullen we samen rond de tafel gaan zitten zodat de deelnemers gehoord worden en vooral ook dat er begrip voor onze klacht getoond wordt. Goed, ik leg me er maar bij neer. Het is misschien nog wel een goed idee om Ouwehands een brief met onze klacht te sturen. Dan heb ik er iets aan gedaan en heb het niet zomaar laten gebeuren. Ik heb er in ieder geval weer veel van geleerd.
  3. Het enige onderzoek wat ik heb gedaan is hun website www.daantjesproductsandevents.com goed bekeken. Deze bestaat uit vier delen: Baby en Kidsbeurs, webwinkel babytime met MKB OK logo, Ikkemij webwinkel en FW bruidsbeurzen met een verwijzing naar een ander bedrijf van Daniëlle van der Lee www.theweddingplannersinstitute.com/ waarop ze aangeeft samen te werken met Babette van Veen. Naar mijn inschatting zag het er allemaal professioneel uit dus heb het daar bij gelaten. De inschrijving moest ik voor 1 sept. '06 doen en is erg sumier. Wel wordt er iets gemeld over verlichting, ik citeer: deze is voldoende aanwezig maar voor meer opvallen van de stand adviseren wij spots ed. mee te nemen. Sommige ondernemers konden hun eigen prijslijst niet lezen zo donker was het. Ik heb nog wel een paar keer geklacht over de beperkte info die ik kreeg. Sfeerfoto's of situatieschets, plafonds of wanden hoe zie deze eruit, kan ik iets ophangen? Ik kreeg hierop geen bevredigende antwoorden dus ging al enigzins geïriteerd naar de beurs. Wat we wel vooraf kregen was een programma van modeshows en intervieuws met bekende nederlanders. Aan dit programma is niet gehouden en ook nog eens zwaar ingekort. Ook het signeren van OLga Lubbers van Groter Groeien heeft hooguit 5 minuten geduurt. Op de inschrijving staat dat de zaal is omgetoverd in de sfeer van dierenland. Het was gewoon het bestaande junglerestaurant. Ik heb haar horen zeggen dat ze de ochtend van de beurs de zaal ook pas voor het eerst zag. Toen begreep ik pas echt dat ik niet te maken had met een proffesioneel bureau. Ik kan zo nog even door gaan maar dat heeft geen zin. Kortom de inschrijving was sumier en lang van te voren. Beloftes die tijdens updates zijn gedaan zijn niet na bevrediging uitgevoerd. En het ergste van alles is dat ze na afloop roepen wij kijken terug op een gezellige dag. Er zijn een paar puntjes van verbetering geconstateerd en die nemen we mee bij het organiseren van een volgende beurs. In de evaluatie die we van hen kregen schuiven ze alle problemen naar Ouwehands. Niet terecht want reclame maken wat na mijn inziens één van hun belagrijkste taken is hebben ze niet gedaan. Alleen freepubliciti. Wat hebben ze gedaan met die € 10.000,00 inschrijfgeld? Tafels gehuurd!
  4. Eind maart heb ik samen met 49 andere ondernemers op een baby en kids beurs gestaan in ouwehands dierenpark. Die voor de eerste keer werd georganiseerd door Daantjes Products and Events uit Bilthoven. Deze beurs was een grote flop. het bezoekers aantal was diep triest( volgens ouwehands 250 kaarten verkocht aan personen die speciaal voor de beurs kwamen). Veel ondernemers hebben weinig tot niets verkocht. Het was er aarde donker in het jungle restaurant waar de beurs werd gehouden,en bezoekers met wandelwagen konden niet door de gangpaden en zo kan ik nog heel veel andere punten opnoemen. We hebben allemaal € 200,00 betaald voor 1 dag beurs met alleen een klapfafel van 4 meter die bij mij zelfs maar 3,5 meter was. En tijdens de beurs en later ook telefonisch gaven ze toe alleen maar persperichten te hebben verstuurd, dus aan freepubliciti te hebben gedaan. We hebben met drie ondernemers gepolst hoe de overige ondernemers er overdachten. We kregen 40 reacties met gelijk soortige klachten waarvan er 25 akkoord gingen om collectief een klacht in te dienen bij Daantjes Products and Events en het terug vragen van €100,00 inschrijf geld.. Deze brief is 12 april de deur uit gedaan. De week erop wilde ze nog niet reageren. En daarna waren ze voor de derde keer dit jaar op vakantie. Vandaag kreeg ik een brief in de bus met daarin dat ze geen gedeeltelijke resitutie geven, ze geen resultaatverplichting hebben en ze betreuren dat de beurs niet conform onze wensen en verwachting was, en zij van mening zijn niet aansprakelijk te zijn. Voor dit zelfde bedrag sta ik voor 1 dag op jonge gezinnenbeurs met de zelfde afmeting maar in een gelikte afgewerkte kraam met verlichting en heel veel publiciteit. Kunnen ze dit zomaar maken en verkopen? Zijn wij alle 50 zo naïef geweest om aan deze nieuwe beurs deel te nemen. En wat moeten wij nu doen. groeten lique [titel aangepast - mod]
  5. Inmiddels ben ik weer een paar stappen verder. De site is grotedeels aangepast en er zit nu een mogelijkheid snel winkelen (html) bij. De foto's in de meeste kamers zijn nu pop- up. Alleen de ontwerpkamers nog niet. Deze worden nadat ik begin november op de Jonge Gezinnen Beurs heb gestaan aangepakt. Ik heb het even te druk daarmee. Ik heb flyers laten maken. En ben bezig bedrijven aan te schrijven om hun kraamcadeau's te leveren. Ook ben ik met de bank gaan praten wat uiteindelijk ook wat meer ruimte heeft gegeven. Ik heb veel gehad aan jullie tips, en ik ga zeker nog meer van jullie tips gebruiken om meer naamsbekendheid te krijgen. bedankt allemaal. En vinden jullie de site nu beter geworden?
  6. Bedankt Rein ik heb het adres meteen weg gehaald. Dit had ik mij niet gerealiseerd. Wat betreft de site. Ik heb de site, heb ik zelf aangegeven dat ik niet een catalogusachtige site wilde. En dat is gelukt! Alleen moet ik op de koop toe nemen dat het niet functioneert zoals ik had gehoopt. Je moet zelf het ei van columbus uitvinden, en de boel optimaliseren kost dan toch geld. En veel heb ik niet gezien de bank. Ik moet dus goed bedenken wat op dit moment een goeie stap is. Zelf denk ik dus dat het investeren in vergrotting van foto's en van de startpagina een html shop te maken op dit moment de belangrijkste zijn. Karin bedankt voor het aanbieden van een link. Als ik zover ben laat ik het je zeker weten. lique
  7. Bedankt voor jullie reacties. Het is geweldig om zoveel bruikbare tips te krijgen. Ik kan hier aardig mee aan de slag. :D Vlak voor de bank kwam had ik al een offerte voor aanpassing van de site laten maken. Aandachtspunten hierin zijn inderdaad een pop up van de foto's, aanpak van het bestelformulier en een html pagina vooraan met meest verkochten producten voor de snelle man die geen geduld heeft voor flash, met een verwijzing naar de uitgebreide site. Deze offerte ga ik nog maar eens goed onder de loep nemen. Verder moet ik flink aan de slag wat betreft de free publicity. Ik zie tussen de donkere wolken weer blauw in de lucht, en krijg er weer meer zin in. Wat goed dat er een "higherlevel" bestaat. :)
  8. Startpagina heb ik geprobeerd er was toen geen plaats. Ik zal er meerder van gaan zoeken, want dat zijn wel goeie plaatsen. Een goude tip vind ik de moederfora, ik ga daar zeker mee aan de slag. Even zo de leuke dingen pagina's in bladen. Redelijk is niet kosten dekkend. Misschien ben ik te snel blij als de opdrachten in regelmaat binnen komt. Vooral door mond op mond reclame en de beurs. De bedragen zijn relatief klein, dus ik moet aardig omzetten om de kosten te kunnen dekken. Aan winkels verkopen is voor mij inderdaad weinig interesant. Ze is een oud collga van mij en is sinds vorig jaar oktober een winkel begonnen die prima bij mijn product aansluit. We helpen elkaar een beetje en wisselen ideeën uit. Ze koopt wat bij mij in en ik leg daar wat spullen neer om reacties te testen en haar winkel te vullen. De bank is niet de kern van het probleem. Wel een extra push om een beslissing te nemen op een kruispunt. Ga en kan ik er een levensvatbaar bedrijf van maken, of maak ik er een hobby van. De voorraad is niet overdreven groot. Een aantal artikelen lopen helemaal niet dus die ga ik inderdaad maar op de koopjeszolder zetten. Het probleem zit hem in bekent en gezien worden. Met als gevolg mer omzet. Heeft iemand ervaring met stagaires die een marketingplan voor je maakt? En wat vinden jullie van het idee om, ik noem het maar even tupperware avonden te organiseren, waarin ik mijn producten aan een groep moeders presenteer? lique
  9. Bedankt voor jullie reacties. Ik had een ondernemersplan gemaakt voor ik starte en heb nu een aantal nieuwe ideeën op papier staan. Ik weet ongeveer wat mijn break even point is, dus weet wat mijn omzet moet zijn. Dit zijn mijn ideeën: Grote bedrijven benaderen om bij mij een kraamcadeau af te nemen met eventueel verwerking van een visitekaartje of gelukwens namens. Geeft hopelijk meer regelmaat. Producten hangen bij kinderdagverblijven in nieuwbouwwijken, met een kaartje te bestellen bij..... Doormiddel van een kleurkopie een folder te maken met foto's van producten. En deze bij consultatieburo's en verloskundige neer te leggen. Ik heb zitten denken om een school te benaderen om als stageproject een marketing plan voor mij te maken. En om her en der advies te vragen zoals higherlevel. Ik had al een deel van mijn voorraad tegen een wat lager tarief op marktplaats gezet, maar ook dit mocht niet baten. Bestelingen via internet zijn er bijna niet, de meeste gaat via mond op mond reclame en bellen hun bestelling door. Vandaar dat ik weet dat de site niet voldoende werkt. Een aanpassing is dus echt nodig. Mail deze site naar vrienden is een goed idee want opzich is de site erg leuk. Ook een link bij collega's plaatsen spreekt mij wel aan. Nieuwe reacties zijn van harte welkom. Lique
  10. Een jaar geleden ben ik begonnen met een webwinkel. Hierin verkoop ik ingekochte artikelen, en beschilder en borduur ik op bestelling en verkoop een aantal zelfgemaakte artikelen. Waarvan 1 mijn topproduct is. Ik doe dit alles vanuit huis in combinatie met het opvoeden van 2 kinderen van 2,5 j. en 5 mnd. Eind vorig jaar begon het redelijk te lopen nadat ik op de beurs heb gestaan en rondom de geboorte van mijn 2de kind lag het hele bedrijf stil, nu probeer ik de zaak weer in werking te krijgen. De bank begint nu dus te piepen dat mijn omzet veels te laag is, en mijn krediet wordt terug gedraait. Ik wordt voor een keuze gezet. Als hobby verder gaan ( wat ik eigenlijk niet wil) of 7 keer zoveel omzet maken. Geld voor dure advertenties heb ik niet. Wel heb ik mij weer ingeschreven voor de beurs samen met een winkel die mijn zelfgemaakte spulen ook verkoopt. we doen het samen om de kosten te delen. Op google adverteren kost veel en levert niets op. De site moet verbeterd worden door onder anderen voor de flash een html pagina te plakken. De kosten zijn hoog ten opzichte van mijn omzet en een bank die krediet terug wil draaien. Hoe kom ik aan klanten? Hoe kom ik aan meer omzet? Moet ik stoppen of niet? Hoe krijg ik op internet meer bekentheid? Hoe kan ik mijn website goedkoop aanpassen? Hoe kom ik aan een goede marketingstrategie? Kortom wat raden jullie mij aan, hoe red ik mijn bedrijf? Lique [vraagteken toegevoegd - mod]
  11. Nogmaals bedankt. Er zitten hele goede tips en opmerkingen bij. Ik heb een aardige to-do lijst ;) waarvoor dank. Alleen: daar kan ik niet zoveel mee. Kritsch zijn mag, graag zelfs. Maar wat moet ik met zo'n opmerking? Er maar onmiddelijk mee ophouden omdat ene sotoocom "zeker weet" dat het geen succes wordt?
  12. Allereerst bedankt voor alle reacties. Zoals ik al zei, iets waar ik wat mee kan. Wat ik er tot nu toe uit gedistileerd heb als actiepunten: - Titels aanpakken - Metatags aanpakken - Zoveel mogelijk optimaliseren voor de zoekmachines. Deze punten stonden al op de rol. Verder zal ik voor een duidelijk help gaan zorgen, evenals help bij de navigatie.. De ontwerp pagina's ga ik wat indikken zodat ze misschien wat intuitiever worden. En ik zal nog eens kritisch kijken naar de diverse pagina's mbt tot kleur en indeling. bedankt tot zover en nieuwe reacties blijven altijd welkom.
  13. Bij logo 1 t/m 4 heb ik het idee dat het over gymschoenen gaat ;)
  14. Het laden heeft mijn aandacht. Dat is een bekend fenomeen. Ik kijk naar de meest gunstige oplossing. Naar de Metatags en pagina titels gaan ik kijken.
  15. Hallo, Ik realiseer me dat dit bericht er weer één van dezelfde soort is. Toch: Ik ben bij de beoordelingen van de diverse websites die hier gegeven worden goede opmerkingen tegen gekomen. Omdat ik in een laatste fase van de realisatie van de website zit en veranderingen nu nog mee genomen kunnen worden graag op- en aanmerkingen: www.bengeltjeskamer.nl Bij voorbaat dank.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.