• 0

fiscus leest HigherLevel.nl

Ik kan mij de tijd (2000) nog heugen dat ik bij mijn stage bij de Belastingdienst moest uitloggen van het netwerk om lokaal een Falke cd-rom op te starten waarop ik de woon-werkafstand van een belastingplichtige kon berekenen. In die tijd kenden we nog de reiskostenafrek met eigen vervoer die dus getoetst moest worden aan de hand van de tabellen. Internet en sites als mappy.com of routenet.nl waren de fiscus vreemd.

 

Ik werd vandaag overvallen door een sprong in de tijd: de fiscus leest higherlevel.nl!

 

I kid you not! Ik heb vandaag bezoek gehad van de fiscus omdat ik volgens hen een startende onderneming ben. Ik heb voor o.a. mijn pa's BV's een BTW nummer aangevraagd zodat zijn BV mijn facturen kan betalen voor het jaarwerk en hij de BTW als voorbelasting kan aftrekken. Mijn omzet is nog geen 2K per jaar en dus val ik onder de kleine ondernemingsregeling (KOR).

 

Dus zelfs mijn - niet eens ter zake doende - eenmanszaak was voor de fiscus aanleiding om langs te komen. Dit ter bestrijding van de vele faillieten in de eerste jaren. Hier hebben ze wel een punt! Als elke startende ondernemer zich eens bewust zou zijn van de primaire schuldeisers positie die de fiscus heeft, dan zou dat een hoop ellende kunnen voorkomen. Waarom ik dan tot de gelukkigen behoor? Zelfs een belletje dat ik het als fiscaal adviseur allemaal wel weet, gaf geen soulaas: “ ik kom 11 juli”.

 

Groot was mijn verbazing toen de beste man zijn aantekeningen oplas:

"ik heb op higherlevel.nl gezien dat je als adviseur in loondienst werkt voor Kaliber Adviseurs en dat je daarnaast een eenmanszaak hebt".

 

En wij maar denken dat de fiscus slaapt!

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je als overheid denkt dat jouw ingezeten mensen zijn die er op uit zijn de boel zoveel mogelijk op te lichten dan is dat ook zo, als je ze dan ook nog helpt door beleid in te voeren dat het ongewenste gedrag rechtvaardigt dan versterk je het "ongewenste" gedrag.

 

Een mooi voorbeeld vind ik de kopieerheffing op blanko cd's. Als software producent die deze cd's gebruikt om software op te zetten die verkocht word, betaal je mee aan illegale muziekkopieen en illegale software kopieen. Ten eerste is het absurd dat je moet betalen voor iets wat illegaal is, ten tweede betaal je mee aan iets waar je part noch deel aan hebt. Deze maatregel maakt mij een stuk toleranter tegenover illegale kopiien, want er wordt immers voor betaald?

 

Hetzelfde geldt voor de heffing die je betaald voor illegale kopieen op je kopieermachine. Dat is een vrijbrief om alles wat los en vast zit eindeloos te kopieren, je hebt er immers voor betaald.

 

 

Je krijgt de indruk dat de "platenindustrie" konstant een partytent op het binnenhof heeft staan....... ;)

Link naar reactie
  • -1

@ Merkava:

 

Goed verwoord! Mijn complimenten.

 

Zoals eerder gezegd " Zoals de waard is zo vertrouwt hij zijn gasten".

 

We hebben een extreem achterdochtige overheid waarvan de basis gelegen is in angst. Bakellende c.s. zijn niets anders dan angsthazen, maar wel met een bepaald doel: de controle over mensen. De overheid vertoont ook junkiegedrag. Een junkie moet drugs scoren en daar doet hij alles voor, zelfs het bestelen van zijn eigen moeder. De overheid probeert op allerlei manieren de Staatskas te vullen door innen van belastingen, accijnzen, boetes, etc. Ze zijn verslaafd aan belastingen en daar doen ze van alles voor, zelfs het bespioneren van hun eigen burgers. Het is immers allang bekend dat Nederland internationaal hoog staat wat betreft het bespioneren van hun eigen onderdanen. De DDR zijn we allang voorbijgestreefd. Alles bij elkaar genomen is Bakellende niets anders dan een verlichte despoot.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.