ErikVrolijk Geplaatst: 16 juli 2008 ErikVrolijk 2 0 Geplaatst: 16 juli 2008 Hallo, ik heb een vraag of ik ingeschreven moet staan bij de KvK, en of ik BTW moet betalen. De situatie zit zo in elkaar; Ik repareer computers voor mensen. Hier vraag ik ook geld voor. Gewoon een vast uur tarief. Ook maak ik website's voor mensen, ook hier vraag ik geld voor. Nu wil ik eigenlijk wel een vaste naam hebben, bijvoorbeeld Erik ICT ofzoiets. Maar omdat ik dan eigenlijk een handelsnaam heb, moet ik dan ook ingeschreven staan? En als ik mijzelf dus geen Erik ICT noem, mag het dan wel? Hoe zit dat? Alvast bedankt. Link naar reactie
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 16 juli 2008 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 16 juli 2008 Hoevee geld verdien je per jaar? En heb je de inkomsten die je verdient al eens opgegeven bij je belastingaangifte? Link naar reactie
0 ErikVrolijk Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur ErikVrolijk 2 0 Geplaatst: 16 juli 2008 Dat is dus heel variabel. Omdat ik de ene maand meer werk heb, dan de andere. Ook heb ik het eigenlijk nooit bijgehouden hoeveel mijn omzet nu werkelijk is. Maar ik zit in iedergeval onder de 1000 euro in het jaar. En ik heb nog helemaal NIETS opgegeven bij de belasting. Omdat ik het eigenlijk naast mijn studie doe, ik zie het een beetje als een 'bijbaantje'. Echter wil ik het nu een beetje uitbreiden. Een internet website opzetten, en d.m.v mijn website mijn reparatie dienst verkopen. Dus naar mijn weten moet ik nu wel beginnen met een kleine financiële administratie, en mij gaan inschrijven bij de KvK. bvd. Link naar reactie
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 16 juli 2008 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 16 juli 2008 Je aanname klopt :) Link naar reactie
0 Yannick_ Geplaatst: 16 juli 2008 Yannick_ 1,8k 100 Geplaatst: 16 juli 2008 + btw nummer aanvragen. Overigens "betaal" je als bedrijf nooit BTW. Je vraagt het terug, of je heft het en draagt het af. Als je afgelopen jaar BTW had geheven had je middels de KOR zelfs meer winst gemaakt ;) Meer uitleg over KOR Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com Link naar reactie
0 Peter Bosman Geplaatst: 21 augustus 2008 Peter Bosman 76 11 Geplaatst: 21 augustus 2008 Als officieel ondernemer reken je btw over je uurtarief Een factuur voor een geleverde website bevat ook btw Als je je bedrijf serieus wilt starten en ook gebruik wil maken van fiscaal ondernemersvoordeel moet je je inschrijven bij de kamer van koophandel en ervoor zorgen dat de belastingdienst je als ondernemer gaat beschouwen. Als je verdiensten niet veel hoger worden dan 1000 euro dan zou ik verder niets doen. Groet en Succes Peter Bosman Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen. Link naar reactie
1 Maarten Geplaatst: 21 augustus 2008 Maarten 1,1k 80 Geplaatst: 21 augustus 2008 Je hoeft als kleine ondernemer overigens niet altijd BTW daadwerkelijk af te dragen. Zie http://www.belastingdienst.nl/download/511.html voor meer informatie. Het topic is al meer dan een maand oud, dus het lijkt mij dat de TS al geholpen is :). https://www.sslcertificaten.nl | https://www.cryptoshop.nl Link naar reactie
0 Peter Bosman Geplaatst: 22 augustus 2008 Peter Bosman 76 11 Geplaatst: 22 augustus 2008 Hallo Xolphin, Af te dragen niet, te vragen wel. groet peter Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen. Link naar reactie
ErikVrolijk
ErikVrolijk
Hallo,
ik heb een vraag of ik ingeschreven moet staan bij de KvK,
en of ik BTW moet betalen.
De situatie zit zo in elkaar;
Ik repareer computers voor mensen. Hier vraag ik ook geld voor.
Gewoon een vast uur tarief.
Ook maak ik website's voor mensen, ook hier vraag ik geld voor.
Nu wil ik eigenlijk wel een vaste naam hebben, bijvoorbeeld Erik ICT ofzoiets.
Maar omdat ik dan eigenlijk een handelsnaam heb, moet ik dan ook ingeschreven staan?
En als ik mijzelf dus geen Erik ICT noem, mag het dan wel?
Hoe zit dat?
Alvast bedankt.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag