• 0

Frisdrankautomaat plaatsen bij een pizza-zaak

Hallo allemaal,

 

Als eerste wil ik mijn excuses aanbieden indien ik dit bericht bij het verkeerde onderwerp heb geplaatst.

 

Een kennis van mij heeft al een aantal jaren een goed lopende pizzeria. De pizzeria staat vlak naast een metrostation en is dus zeer goed bereikbaar en wordt druk bezocht. Nu zou ik dus een kleine ruimte (buiten) willen huren om een (frisdrank)snoepautomaat te plaatsen. De automaat staat dan 24/7 buiten. De eigenaar vind dit goed als ik 100,- euro huur per maand betaal, dit is voor mij geen probleem.

 

Mijn vragen:

Kan dit zomaar krijg ik geen problemen met de gemeente of een andere instantie (ik heb toestemming van de eigenaar)?

 

Ik ben van plan om me in te schrijven bij de kvk, welke rechtsvorm raden jullie mij aan?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de snelle respons!

 

Die ruimte is van de eigenaar. Een automaat steeds maar naar binnen en naar buiten halen is een hele klus, dat is de reden dat ik deze liever 24/7 buiten laat staan. De plek rondom het metrostation is pas gerenoveerd en er is veel meer cameratoezicht. Politiebureau is ook nog eens 2 min van de pizzeria vandaan. Bovendien ben ik ook van plan om er nog een extra camera bij te plaatsen.

 

De inkomsten als neveninkomsten opgeven had ik nog niet aan gedacht is hier een maximum voor?

Link naar reactie
  • 0

 

De inkomsten als neveninkomsten opgeven had ik nog niet aan gedacht is hier een maximum voor?

 

Die vraag laat ik even liggen voor de experts... ;)

 

Ik ben geen expert :D, maar neveninkomsten zijn vooral gerelateerd aan de vraag of je recht hebt op fiscale ondernemersvoorzieningen. Belangrijk daarbij is of je voldoende tijd steekt in je onderneming, en je je activiteiten ook profileert als onderneming.

 

Zo niet, dan geef je deze inkomsten op als 'resultaat overige werkzaamheden'.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

kleine toevoeging:

 

let er wel op om een btw nummer aan te vragen bij de belastingdienst!

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat moet lukken, aangezien ik dagelijks de automaten een bezoek breng om deze bij te vullen en te onderhouden. Daar komt ook nog eens de administratie bij die ik moet bijhouden en de inkopen. In het begin zal dit wel meevallen, naarmate het meer automaten zijn weet ik wel zeker dat ik aan mijn uren kom! ;D

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

ik ga me inschrijven bij de kvk en vraag ook een btw nummer aan.

 

En vergeet ook niet zoals hierboven gemeld is toch langs de gemeente te gaan. Of er moet echt duidelijk zijn dat het "buiten" deel waar de automaat geplaatst is prive terrein is van de eigenaar.

Verder dien je ook rekening te houden met de wet- en regelgeving rondom reclame. Komt er iets commercial like op je automaat te staan?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

De eigenaar heeft mij duidelijk gemaakt dat het om prive terrrein gaat. De automaten worden reclamevrij geleverd. Als een automaat met reclame van bijv. Coca Cola wordt geleverd is dit dan volgens de wet niet toegestaan? Dit vraag ik puur uit belangstelling.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.