• 0

en nu???

Hi allemaal,

 

Ik ben in december 2002 een onderneming begonnen. Dit is een droom die na 12 jaar uitkomt en in 12 jaar wel degelijk goed doordacht is alleen... Ik had de site klaar en had hem online gezet om te testen. Toen kreeg ik binnen 2 dagen tijd meerdere offerte aanvragen (dit is uiteindelijk 1 echte bestelling geworden) en toen heb ik mij in laten schrijven bij de KvK. Nu kan ik bedrijven hun spullen leveren omdat deze veel produkten bestellen maar ik heb geen voorraad en geen financieen om een voorraad aan te leggen. Ik krijg nog steeds offerte aanvragen maar geen bestellingen en bestellingen van particulieren raak ik kwijt omdat mijn leverancier alleen met minimale bestellingen werkt en de particulieren meestal maar 1 of twee produkten willen. Bij de bank kan ik niet aankloppen omdat ik nog 1 codering weg moet werken en ik heb helaas geen rijke vrienden of familie. Wat moet ik nu? Ik weet zeker dat dit bedrijf echt toekomstperspectief heeft alleen bloed het nu een beetje dood.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

mfm1505,

 

Wat je kunt doen is een aanbetaling vragen van de particulieren die een bestelling willen plaatsen. Om wat voor soort producten gaat het trouwens? En wat versta je onder een "voorraad"? Als het allemaal redelijk dezelfde producten zijn, dan lijkt het me wel mogelijk om een paar producten "klaar te hebben liggen", maar als het erg verschillende versies/producten zijn, dan zou ik werken met een aanbetaling voor de klanten.

 

Waarschijnlijk kunnen we je wat meer tips geven als je een link naar je site plaatst?

 

Succes in ieder geval!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel alvast voor uw tips,

Het grootste probleem is dat de leverancier met minimum afnames werkt en het zou niet rendabel zijn op per keer 1 produkt te laten overhalen, dat zou te veel aan verzendkosten zijn. Het gaat om beren en pluche die echt op maat gemaakt wordt zodat mensen een persoonlijk geschenk hebben. En het gaat om een bedrag van zo'n 15 tot 20 Euro dus ik weet niet of dat gepast is om dan een aanbetaling te vragen?

 

Groetjes,

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn de minimumafnames? En in hoeverre is er écht sprake van maatwerk? Misschien zou je toch met voorinkoop kunnen werken, maar dat is afhankelijk van hoezeer het maatwerk is. Of je moet extra hard aan het werk gaan om aan die minimumafname te voldoen, alle particuliere bestellingen bij elkaar optellen levert misschien voldoende op om een deal te maken met de fabrikant. Of je zou contact met ze kunnen opnemen en de situatie kunnen uitleggen, dan zien ze misschien wel in dat jij een goede partner zou kunnen worden, zodat ze je helpen met opstarten (uitgestelde betaling, akkoord gaan met een kleinere minimumafname, voorfinanciering).

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zit dus ook te overwegen om eens met de leverancier te praten om te vragen of ik minder kan bestellen. Omdat de beren puur als geschenk bedoelt zijn, kan ik wel wachten tot ik genoeg bestellingen heb om aan die minimum afname te komen maar als particulier wil je niet 2-3 weken wachten, zeker niet als het een geschenk is voor iemand. De minimum afname is 1000 Euro per keer ex verzendkosten en invoerrechten. Voor mij, vooral ook om particulieren sneller van dienst te kunnen zijn, is het denk ik handig om een kleine voorraad aan te leggen van bijvoorbeeld 3 beren van elk. (er is een assortiment van 15 verschillende)

Bedankt voor de tips.

Link naar reactie
  • 0

Maar dat is in mijn geval helaas niet de oplossing. Hoe dan ook, ookal zou mijn leverancier in Nederland zitten, als je op verzendkosten bespaart dan moet je toch bezinekosten betalen om de beren op te halen. Maar mijn leverancier zit in Amerika dus dat is helaas voor nu uitgesloten.

Maar bedankt voor de tip.

Link naar reactie
  • 0

Als ik jouw was zou ik als een gek een ondernemingsplan gaan schrijven. Zorg voor een overtuigend plan en presenteer dat aan een aantal investerders. Op die manier krijg je wel kapitaal en kan je je bedrijf wel goed runnen.

ice

Link naar reactie
  • 0

wanneer je informal investors weet te strikken maakt die schuld die je hebt toch niet zoveel uit? Als zij overtuigd raken van je plan dan verstrekken ze krediet en kan je aan de slag...

 

lenen bij een bank met schulden is idd problematisch.

ice

Link naar reactie
  • 0

hoi,

ik heb een beetje rondgekeken op het internet en zie een aantal bedrijven die ongeveer het zelfde doen.

Kan je niet gewoon met een van deze bedrijven samen werken?

Als je business model te veel lijkt op deze bedrijven dan denk ik dat een investeerder niet zo snel geneigd is om te investeren.

Of probeerje anders te laten sponseren door bijv. cafe bruintje beer.

dat je als tegenprestatie aan een lening, bij niet terug betaling, werkzaamheden voor ze verricht.

groetjes,

Paul

 

Links:

http://www.beertje.com/Beer_page.htm

http://www.beermakerij.nl/NL/beermakerij.htm

http://www.beren-enzo.nl/

http://www.berenmaker.nl/

http://www.beren.nl/beren.html

 

Generalife Business Acceleration

www.generalife.nl

www.marbella.nl

www.valerionsolutions.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi mfm1505,

 

Ik heb je verhaal gelezen en het enige wat ik je uit ervaring kan meegeven is dat je schuld niet de showstopper hoeft te zijn. Ik ben zelf onlangs een onderneming gestart en ook ik ben nog bezig met het wegwerken van de schuld die is ontstaan door mijn MBA opleiding.(staat nog 10.000 Euro open) daarnaast hebben we pas een huis gekocht en dit maakt zelfs geen deel uit van het onderpand van het bedrijf wat ik ben gestart. Onze financieringsbehoefte was rond de 300.000 Euro.

 

Laat je dus niet stoppen en wees kreatief. Het vinden van een partner is denk ik een hele goede. daarnaast zijn er vast nog wel meer bedrijven (dichter bij huis) die beren kunnen leveren. Je zou ook met een fabrikant in Nederland zaken kunnen doen en dan afspaken maken dat zij een aantal beren op voorraad nemen voor je.

 

Succes!!

-<<<>>>-

Link naar reactie
  • 0

Pepsimax,

 

bedankt voor je reactie, Helaas is het zo dat er in Nederland geen fabrikanten zijn, er zijn wel leveranciers maar deze rekenen vrij hoge prijzen en het assortiment is klein. Qua kosten maakt het dan ook weinig uit of ik mijn produkten hier of uit het buitenland haal. Maar bedankt voor je tips, als ik jou verhaal lees over de schuld en de financieringsbehoefte, en dat met mij vergelijk moet dat van mij zeker haalbaar zijn. Opgeven zal ik zeker ook niet doen, daar is het te belangrijk voor.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je al met je leverancier gesproken? Ik denk dat dat je makkelijkste eerste stap is.

 

Overtuig hun van de interesse die je met je website hebt gewekt en kijk of ze in je willen investeren. Met investeren bedoel ik 3 beren van elk type leveren op afbetaling met als mogelijkheid de beren te retourneren.

 

Das voor hun een klein risico en voor jouw volgens mij net genoeg om het balletje aan het rollen te krijgen.

 

Zou je hier echt investeerders voor nodig hebben? Ik kan me niet voorstellen dat er veel investering nodig is?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.