• 0

LTd in Zwitserland beginnen

Hallo,

 

Ik zal mijn situatie even schetsen.

 

Ik woon op dit moment in belgie( ook een vast adres ), en wil mijzelf gaan verhuren aan bedrijven in belgie ook wel bekend in Nederland als ZZP.

 

Nou las ik hier en daar dat ik ook kon beginnen met een LTd, na veel lezen en info ben ik de weg even kwijt,

ik zal eerst eens uitleggen wat voor ideeen ik heb.

 

Ik wil een LTd beginnen in zwitserland vanuit dit bedrijf ga ik mij verhuren aan bedrijven in Nederland en Belgie, ik zal een loon krijgen vanuit de LTd in zwitserland waar ik ook loonbelasting zal moeten betalen.

de belastingen zijn ook veel lager dan bijvoorbeeld in Nederland of Belgie waardoor ik dus meer netto kan verdienen ( hoop ik )

 

Maar nou snap ik het even niet meer waar ik de belastingen moet gaan betalen?

Is dat in het land waar je werkt? of is dat in het land waar het bedrijf staat?

 

Ook zal ik in de toekomst meer dingen gaan ondernemen dus die mogelijkheden moeten dus open blijven staan.

 

In de eerste plaats zijn er niet echt hoge inversteringen nodig, en kan ik mijzelf prima verhuren.

Graag zou ik meer info willen over hoe ik dit het beste kan aanpakken, en of er andere manieren zijn om genoeg rendement te behalen uit een bedrijf?

 

Ik ben mij ervan bewust dat dit idee wellicht te makkelijk gedacht is, maar daarom kom ik ook hier om advies.

 

Groetjes Prettyboy

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Joost.

 

Ja erg jammer want dit zijn best wel leuke onderwerpen om over te discuceren, zo heb ik ook nog de mogelijkheden bekeken om in Cyprus een bedrijf te starten en daar zijn ook mogelijkheden voor.

 

Grote bedrijven doen dit al jaren om op deze manier minder belastingen te hoeven betalen, door een holding in Zwitserland Cyprus of Dubai op te zetten.

 

Heel veel landen zijn aangesloten bij de Europese unie en dat bied heel veel voordelen, waarvan ik denk dat de kleine ondernemer hier ook van kan profiteren.

 

Over de grens ondernemen lijkt mij een leuke uitdaging waarvan je veel kunt leren en financieel beter kan worden.

Ik wil zelf dan ook niet in de export of een holding systeem, maar gewoon een manier om legaal meer netto over te houden.

 

Toch leuke dingen om over te discuceren .

 

Prettyboy

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.