prettyboy

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

prettyboy's trofeeën

  1. Hoi Joost. Ja erg jammer want dit zijn best wel leuke onderwerpen om over te discuceren, zo heb ik ook nog de mogelijkheden bekeken om in Cyprus een bedrijf te starten en daar zijn ook mogelijkheden voor. Grote bedrijven doen dit al jaren om op deze manier minder belastingen te hoeven betalen, door een holding in Zwitserland Cyprus of Dubai op te zetten. Heel veel landen zijn aangesloten bij de Europese unie en dat bied heel veel voordelen, waarvan ik denk dat de kleine ondernemer hier ook van kan profiteren. Over de grens ondernemen lijkt mij een leuke uitdaging waarvan je veel kunt leren en financieel beter kan worden. Ik wil zelf dan ook niet in de export of een holding systeem, maar gewoon een manier om legaal meer netto over te houden. Toch leuke dingen om over te discuceren . Prettyboy
  2. Que? Geldt dat ook voor eenpitters? Dat geld voor alle ondernemingen ook eenmanszaken ZZP
  3. Omdat je in belgie eerst een studie bedrijfsbeheer moet doen voordat je hier een onderneming kan starten. Op zich is dat natuurlijk niet verkeerd maar met de kennis die ik al heb en de grote van het bedrijf vind ik dit niet echt nodig, ik verhuur mijzelf aan bedrijven in Belgie en Nederland. Een onderneming starten vanuit Nederland is zeker niet moeilijk, er zijn in Nederland diensten waarbij je een stukje kantoor huurd voor een bepaalt bedrag per maand waar je een onderneming op in kunt schrijven, dit zal niet meer dan € 100 per maand kosten. Prettyboy
  4. Hallo, Ik ben de laatste tijd over verschillende dingen aan het denken, en daarbij komen er ook vragen naar boven die ik via google niet beantwoord krijg, dus probeer ik het even hier. ( stel )Ik wil een eigen zaak beginnen in Nederland ik woon In Belgie, en ga mijzelf verhuren aan bedrijven in belgie als arbeider. Moet ik dan belastingen betalen in Belgie of in Nederland? omzet belasting en loonbelasting. Moet ik de BTW doorrekenen aan de klant in Belgie. Prettyboy
  5. Hallo, Ik zal mijn situatie even schetsen. Ik woon op dit moment in belgie( ook een vast adres ), en wil mijzelf gaan verhuren aan bedrijven in belgie ook wel bekend in Nederland als ZZP. Nou las ik hier en daar dat ik ook kon beginnen met een LTd, na veel lezen en info ben ik de weg even kwijt, ik zal eerst eens uitleggen wat voor ideeen ik heb. Ik wil een LTd beginnen in zwitserland vanuit dit bedrijf ga ik mij verhuren aan bedrijven in Nederland en Belgie, ik zal een loon krijgen vanuit de LTd in zwitserland waar ik ook loonbelasting zal moeten betalen. de belastingen zijn ook veel lager dan bijvoorbeeld in Nederland of Belgie waardoor ik dus meer netto kan verdienen ( hoop ik ) Maar nou snap ik het even niet meer waar ik de belastingen moet gaan betalen? Is dat in het land waar je werkt? of is dat in het land waar het bedrijf staat? Ook zal ik in de toekomst meer dingen gaan ondernemen dus die mogelijkheden moeten dus open blijven staan. In de eerste plaats zijn er niet echt hoge inversteringen nodig, en kan ik mijzelf prima verhuren. Graag zou ik meer info willen over hoe ik dit het beste kan aanpakken, en of er andere manieren zijn om genoeg rendement te behalen uit een bedrijf? Ik ben mij ervan bewust dat dit idee wellicht te makkelijk gedacht is, maar daarom kom ik ook hier om advies. Groetjes Prettyboy
  6. Dat klopt alleen laat de "accountmanager"een berekening los??? en die geeft aan dat 20.000 maximaal is . We zijn kostendekkend omdat we idd zoals uitgelegd eigen potjes hadden om de inkomsten op te vangen. nadat we gestart zijn en de leverancier niet meegenomen hebben in het verhaal , hebben we dus een beetje aan de potjes gezeten die voor het thuisfront bedoeld waren. Qua ondernemingsplan draaien we dus wat we zouden moeten doen. Het probleem is nu dat we geen speling hebben. Krijgen we een grote klus moeten we hem afslaan omdat we nog geen 1000 euro ruimte hebben om iets te doen. Leveranciers helpen ons wel maar dat gaat ook maar zover omdat je startende bent en niks kunt laten zien. Pl is geen optie want we hebben geen inkomen:( we gaan nog eens een andere bank proberen, we zitten nu bij DE bank.
  7. Hallo iedereen, vandaag gesprek gehad met de bank en de bank zegt dat we wel groeiende zijn en dat het er goed uitziet maar het starterskrediet kan alleen verhoogd worden in het 2e jaar na een rapport van de jaarcijfers en aangezien we in juni gestart zijn is dat dus een probleem. We blijven positief en gaan gewoon een hoop verkopen in deze maand, zo niet..... (is geen optie) Als er nog mensen zijn met ideeen graag. alvast bedankt. En voor materiaal in consignatie moeten we weer jaarcijfers laten zien om op rekening te kopen en we zijn een te jong bedrijf bla bla bla. echt vervelend begint het nu wel te worden.
  8. Alvast bedankt voor jullie reacties. We zijn nog niet bij de bank geweest alleen die hebben in juni gezegd toen we starten dat (niet lachen) 20.000 het maximale was om te geven zonder onderpand etc. en nu vragen de meeste zich waarschijnlijk af hoe we dat gedaan hebben , maar we hebben echt een leuk pand(heel veel uurtjes tot savonds laat) ingericht en apparatuur er ook in en we betalen de rekeningen nog steeds allemaal op tijd. Misschien idd als we nu heengaan en dit verhaal naar hun duidelijk uit leggen dat ze er anders over gaan denken. Wie start heden ten dage een winkel met electrische apparatuur en een aantal draaiende opstellingen voor 20.000 euro.
  9. Hulp gevraagd Geachte ondernemers. Even het verhaal in het kort. Wij ( mijn compagnon en ik) zijn vorig jaar begonnen met het opzetten van een bedrijfsplan om een winkel te starten in projectie en presentatie materiaal. Dit was de bedoeling om samen te doen met een leverancier. De leverancier voor de apparatuur en wij voor de inrichting en de buffer om de eerste periode door te komen zonder inkomsten. Daar we niet zeker waren van de leverancier en of we dit wilden hebben halverwege de opstartfase besloten zelf alles voor onze rekening te nemen en zo niet afhankelijk te zijn van iemand waarvan alle apparatuur is. Het enige nadeel is dat we een starterkrediet hebben gekregen voor de inrichting en aankleding en nu ook alle apparatuur ervan hebben aangeschaft. Het is nu wel allemaal van onszelf alleen hebben we naast het krediet ook een groot gedeelte van ons buffertje voor thuis geïnvesteerd. Op dit moment is het zover dat we gestart zijn in juni en nu al kosten dekkend draaien. Pand, auto, gas elektra, alles wat we nodig zijn. Er moet alleen nog steeds geïnvesteerd worden en er is geen ruimte over om loon uit de onderneming te halen. ( we horen hier en daar dat het knap is dat we na 3 maand al kosten dekkend draaien) Met andere woorden, de potjes raken leeg (1 is al leeg) en we weten nu niet wat we moeten doen. De bank is geen optie want die willen niks extra’s doen en inkomen is in 1 van de gezinnen niet aanwezig. Dat gaat dus heel erg hard. Hebben, heeft 1 van jullie ideeën wat te doen en wie te benaderen bij dit soort dingen. Het draait steeds beter en we zijn zeker dat het een succes wordt. Enthousiasme en optimisme is er elke dag weer, alleen een beetje extra ruimte zou fijn zijn. Patrick
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.